Kevesebb kekszet és piskótát eszünk, mint legtöbben az unióban
Keksz és müzliszelet kódex-szel segíti a gabonafélékből készült édességek kedvelőit a Magyar Édességgyártók Szövetsége. Amikor gabonafélékből készült kekszet, piskótát vagy müzlit ropogtatunk, rengeteg értékes tápanyag kerül a szervezetünkbe.
A teljes értékű gabonában megtalálható élelmi rostok számos pozitív élettani hatásuk mellett segítik emésztésünket, ezáltal pedig jó közérzetünk megteremtését. Egy európai uniós tanulmány szerint a magyar fogyasztók 94 százaléka tudja, hogy a gabonafélékből készült élelmiszerekből nagyobb mennyiség fogyasztását ajánlják a táplálkozási szakértők. Ennek ellenére keksz, piskóta és müzliszelet fogyasztásunk jócskán elmarad az EU „keksz és müzli nagyhatalmainak” tekinthető Anglia, Dánia, Portugália, Olaszország és Belgium, vagy éppen az átlagot képviselő Németország lakóinak étvágyától. A Magyar Édességgyártók Szövetségének adatai szerint az elmúlt évben kekszekből, ostyaszeletekből és piskótákból átlagosan fejenként mintegy 4,8 kg-ot, az egyre nagyobb népszerűségnek örvendő müzliszeletekből pedig mindössze évente 10 dkg-ot ropogtattunk el. Az esetek többségében tradicionális hazai, illetve ismert nemzetközi márkákat részesítünk előnyben.
A magyar fogyasztók tavaly mintegy 23,8 milliárd forint értékben vásároltak kekszeket, ostyaszeleteket és piskótákat. Ezen összegen belül a legtöbbet az ún. alapkekszekre és ostyaszeletekre költöttük. Ezeket követték a hagyományos háztartási kekszek, mártott kekszek, és piskóta féleségek. A müzliszeletek közül legnépszerűbbnek a gyümölcsös ízesítésű termékek bizonyultak.

Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Bizalomzuhanás a globális gazdaságban az amerikai vámháború nyomán
A világgazdaság vezető szereplőinek gazdasági bizalmi indexei jelentősen romlottak az…
Tovább olvasom >Föld napja: Felemás a magyar lakosság klímatudatossága
Április 22-e a Föld napja, így kifejezetten aktuális kérdés a…
Tovább olvasom >Országos kampányt indított a Tej Terméktanács a trappista sajt népszerűsítésére
A Tej Terméktanács országos marketingkampányt indított a hazai előállítású trappista…
Tovább olvasom >