Kevesebb kekszet és piskótát eszünk, mint legtöbben az unióban
Keksz és müzliszelet kódex-szel segíti a gabonafélékből készült édességek kedvelőit a Magyar Édességgyártók Szövetsége. Amikor gabonafélékből készült kekszet, piskótát vagy müzlit ropogtatunk, rengeteg értékes tápanyag kerül a szervezetünkbe.
A teljes értékű gabonában megtalálható élelmi rostok számos pozitív élettani hatásuk mellett segítik emésztésünket, ezáltal pedig jó közérzetünk megteremtését. Egy európai uniós tanulmány szerint a magyar fogyasztók 94 százaléka tudja, hogy a gabonafélékből készült élelmiszerekből nagyobb mennyiség fogyasztását ajánlják a táplálkozási szakértők. Ennek ellenére keksz, piskóta és müzliszelet fogyasztásunk jócskán elmarad az EU „keksz és müzli nagyhatalmainak” tekinthető Anglia, Dánia, Portugália, Olaszország és Belgium, vagy éppen az átlagot képviselő Németország lakóinak étvágyától. A Magyar Édességgyártók Szövetségének adatai szerint az elmúlt évben kekszekből, ostyaszeletekből és piskótákból átlagosan fejenként mintegy 4,8 kg-ot, az egyre nagyobb népszerűségnek örvendő müzliszeletekből pedig mindössze évente 10 dkg-ot ropogtattunk el. Az esetek többségében tradicionális hazai, illetve ismert nemzetközi márkákat részesítünk előnyben.
A magyar fogyasztók tavaly mintegy 23,8 milliárd forint értékben vásároltak kekszeket, ostyaszeleteket és piskótákat. Ezen összegen belül a legtöbbet az ún. alapkekszekre és ostyaszeletekre költöttük. Ezeket követték a hagyományos háztartási kekszek, mártott kekszek, és piskóta féleségek. A müzliszeletek közül legnépszerűbbnek a gyümölcsös ízesítésű termékek bizonyultak.

Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Növekszik a 3D-nyomtatott hús elfogadottsága Németországban
Németországban egyre nyitottabbak a fogyasztók a 3D-nyomtatott, laboratóriumi körülmények között…
Tovább olvasom >Mélytechnológiai központot nyit a Nestlé az innováció felgyorsítására
Új mélytechnológiai központ létrehozását tervezi a Nestlé Svájcban, hogy megerősítse…
Tovább olvasom >Új saját márkás hús-termékcsaládot vezet be a Lidl az USA-ban
A Lidl US első alkalommal vezet be saját márkás frisshús-termékcsaládot…
Tovább olvasom >