Kevesebb keksz és nápolyi fogy, mint egy évvel korábban
A GfK Hungária háztartások napi fogyasztásicikk-vásárlását monitorozó Consumer Scan felméréséből kiderül, hogy a magyar háztartások kevesebb kekszet és nápolyit vásároltak a 2008. novembertől 2009. októberig tartó időszakban, mint egy évvel korábban. A visszaesést a stabil vásárlói bázis mellett a csökkenő vásárlási gyakoriság és tranzakcióméret okozza.A 2008 novemberétől 2009 októberéig tartó 12 hónapos periódusban a magyar háztartások 11 százalékkal kevesebb édes kekszféleséget vásároltak, mint egy évvel korábban. A kategória szegmensei közül a legnagyobb mértékben a kekszválogatások, a mézes puszedlik és a csokoládéval mártott kekszek szegmense csökkent a korábbi évhez képest. Növekedni a gyümölcsízű töltelékkel töltött piskótatallérok és a háztartási keksz jellegű szárazkekszek volumene tudott.
Mindkét vizsgált 12 hónapos időszakban a háztartások több mint 80 százaléka vásárolt valamilyen édes kekszféleséget, tehát a vásárlói hatókör nem csökkent.
A piac volumencsökkenése annak köszönhető, hogy a háztartások ritkábban és egy alkalommal kisebb mennyiséget vásároltak a 2009 októberéig tartó időszakban, mint egy évvel korábban.
Egy átlagos kategóriavásárló háztartás a 2008. novembertől 2009. októberig tartó 12 hónap alatt 6,2 kilogramm édes kekszet vásárolt. Ennél jóval intenzívebb édeskeksz-vásárlók a budapestiek, az északkeleti régióban élők, a háztartások 50 évnél fiatalabb háziasszonnyal, a legalább 3 fős háztartások, a gyermekes családok és a magas jövedelműek.
A nápolyik esetében az édes kekszhez hasonló trend figyelhető meg: a háztartások a 2008. novembertől 2009. októberig tartó időszakban 13 százalékkal kevesebb nápolyit vásároltak, mint egy évvel korábban. A kekszekhez hasonlóan itt is stabil a vásárlói bázis, a vásárolt mennyiség csökkenése a csökkenő tranzakcióméretnek és a ritkább vásárlásoknak tudható be.
Egy átlagos nápolyivásárló háztartás mintegy 2,7 kilogramm nápolyit vásárolt 2008. novembertől 2009. októberig. Ennél több nápolyit vettek a nyugati régióban élők, a falusiak, illetve a nagyobb városokban élők, a háztartások 30 évnél fiatalabb, illetve 40–49 éves háziasszonnyal, a több mint 4 fős háztartások, a gyermekes családok, az átlagos és a magas jövedelműek.
Édes keksz és nápolyi vásárlói hatóköre és vásárlási intenzitása az elmúlt periódusokban
2007. nov.– 2008. okt. 2008. nov.– 2009. okt.
Édes keksz Vásárlói hatókör (%) 82,0 84,0
Vásárlási intenzitás (kg) 7,1 6,2
Nápolyi Vásárlói hatókör (%) 62,0 61,0
Vásárlási intenzitás (kg) 7,5 6,5
Forrás: GfK Hungária, ConsumerScan
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >