Kevesebb háztartás vásárol általános tisztítószert és padlótisztítót
A háztartási tisztítószerek szegmenseinek vásárlói hatóköre több esetben is módosult. Az egyes szegmensek forgalma eltérő módon változott, így súlyuk valamelyest átrendeződött a tisztítószer piacon belül – derül ki a GfK Hungária háztartások privát fogyasztását vizsgáló ConsumerScan adataiból.2008 első kilenc hónapjában a háztartások több mint háromnegyede vásárolt valamilyen háztartási tisztítószert, azaz általános tisztítót, ablaktisztítót, padlótisztítót, konyhait, fürdőszoba-tisztítót, WC-tisztítót, lefolyótisztítót, vízkő- és rozsdaoldót, súrolószert vagy tűzhelytisztítót.
A háztartási tisztítószerek 2008. január–szeptemberi penetrációja az egy évvel korábbi időszakéval megegyező, azonban az egyes szegmensek vásárlói hatóköre több esetben is változott. A korábbi időszakhoz képest több háztartás vásárol konyhai, ill. fürdőszobai tisztítószert és WC-tisztítót, de csökkent például a január–szeptemberi időszakban az általános tisztítószert, súrolószert, a vízkő- és rozsdaoldót, valamint a padlótisztítót vásárlók aránya.
Egy átlagos háztartás 2 százalékkal kevesebb háztartási tisztítószert vásárolt 2008. január–szeptemberben, mint egy évvel korábban, mivel valamelyest ritkábban vásárolták ezeket a termékeket.
A stabil penetráció és az enyhén csökkenő vásárlási gyakoriság mellett a háztartási tisztítószerek piaca kismértékben csökkenő, de a 6 százalék körüli átlagos áremelkedéssel a forgalom 3 százalékkal növekedett.
Az egyes szegmensek forgalma azonban eltérő módon változott, így a szegmensek súlya valamelyest átrendeződött a tisztítószerpiacon belül. Megnőtt a tisztítószerek forgalmából való részesedése a WC-tisztítóknak és a lefolyótisztítóknak, ugyanakkor csökkent a súlya a legnagyobb szegmensnek, az általános tisztítóknak és az olyan hagyományosabb tisztítószereknek, mint a súrolószer vagy a vízkőoldó.
Nőtt a kereskedelmi márkák szerepe a háztartási tisztítószerek piacán: értékbeli részesedésük 9 százalékról 12 százalékra növekedett. A szegmensek közül a WC-tisztítók és a tűzhelytisztítók esetében a legmagasabb a PL-ek piacrésze, és részesedésük ebben a két szegmensben nőtt a legintenzívebben 2007 január–szeptembere óta. (A PL-ek értékbeli részesedése a WC-tisztítók esetén: 14 százalékról 22 százalékra nőtt, a tűzhelytisztítók esetén: 8 százalékról 17 százalékra.)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >