Kevesebb hamis terméket veszünk
Csökkent a hamisított termékek iránt kereslet a magyar lakosság körében az idén a tavalyihoz képest – derült ki a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) és a Tárki legfrissebb közös kutatásából. A „legkelendőbb” termék idén is a hamis ruha volt 16 százalékos aránnyal, ami 4 százalékpontos csökkenés 2015-höz képest.
Az MTI-hez csütörtökön eljutatott tájékoztatás szerint a vizsgált időszakban a lakosság 13 százaléka vásárolt legalább egyszer hamis terméket. Ez a legalacsonyabb érték a 2009 óta végzett felmérések alapján.
Hamis parfümöket csak majdnem minden tizedik megkérdezett vásárolt, míg hamis gyógyszereket 1 százalékuk, jogsértő CD-t vagy DVD-t pedig összesen 4 százalékuk. A hamis gyógyszerek esetében 2 százalékponttal csökkent, az adathordozóknál viszont ugyanennyivel nőtt a fogyasztók aránya tavaly óta.
A felmérésből kiderült az is, hogy a hamisított ruházati termékek és élelmiszerek tipikus vásárlói többnyire Budapesten élnek, harmincévesek, szakmunkás végzettségűek vagy érettségivel rendelkeznek és nagyon alacsony a jövedelmük. Az illatszerek esetén a fogyasztók elsősorban közép-magyarországiak és 30 év alattiak. A jogsértő CD, DVD és a számítógépes programok tipikus vásárlói pedig a fiatal, budapesti, még tanuló státuszú férfiak.
A kutatás kitért az illegális letöltésekre is, idén a válaszadók 80 százaléka cáfolta, hogy valaha nézett, illetve hallgatott illegális tartalmakat. Az adatokból látható, hogy a magyar lakosság többsége nem vallja be a filmek és zenék jogsértő használatát, azonban 1-2 százalékponttal évről-évre nő azok aránya, akik elismerik, hogy letöltöttek ilyen tartalmakat – írták.
Ismét nőtt a legális letöltési lehetőségek ismertsége az internethasználók körében, míg 2015-ben a válaszadók 59 százaléka tudott ilyen lehetőségről, 2016-ban már 77 százalékuk volt tisztában olyan legális források létével.
Idén a válaszadók kétharmadának döntésében az játszotta a döntő szerepet, hogy a hamis árucikk „olcsó volt”. A megkérdezettek 54 százaléka állította, hogy nem volt gond a vásárolt termék minőségével, 44 százaléka pedig nem törődött a termék származásával – áll a közleményben. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
PwC E-toplista: A legnagyobb és legismertebb online kereskedők
4 kategória: legnagyobb, FMCG, magyar, legismertebb – 2024 legsikeresebb e-kereskedőinek…
Tovább olvasom >Z generáció: Épphogy kijönnek a fizetésükből, mégis félretesznek
„Lusták, felelőtlenek, nem érdeklik őket a pénzügyek!” Ehhez hasonló sztereotípiákkal…
Tovább olvasom >Terápia időpont nélkül, munkaidőben – a kutyabarát iroda nagyon adja
A stresszoldás és a mentális jóllét igen fontos hatással van…
Tovább olvasom >További cikkeink
Újra az áfaszabályozásról
Zerényi Károly, az MVI elnöki tanácsadója nemrégiben a penzcentrum.hu-nak a…
Tovább olvasom >A homo ludens kedvence utazásnál -A nap képe
A kutya se viheti magával a társasjátéktáblát! Vagy korábban már…
Tovább olvasom >