Kevesebb gyorséttermi reklám a brit televízióban
2003-hoz képest 2007-ben 41 százalékkal kevesebbet költöttek olyan élelmiszer hirdetésre a szigetországi médiában, amely a gyerekeket célozza meg.
A brit Egészségügyi
Minisztérium legújabb jelentése szerint
hatékonyak voltak a négy évvel ezelőtti kormányzati szigorítások,
és mára a hirdetők kevesebb egészségtelen
ételt népszerűsítő
reklámmal bombázzák a gyerekeket. Hat éve
még 103 millió fontot költöttek ilyen
hirdetésekre, 2007-re azonban az összeg 61 millióra
csökkent. A tévéreklámok esetében ez
a mérséklődés eléri a 46 százalékot.
Egészében azonban nőtt a gyorséttermi ételek,
az üdítőitalok és a különféle
gabonapelyhek reklámtevékenysége. Ez az ugrás
az utóbbi években a női magazinok esetében
elérte a 42 százalékot, de a rádió,
a net és a mozi együttesen is 11 százalékkal
ugrott meg. A Nielsen on-line angliai
felmérése szerint a 20 legnépszerűbb gyorséttermi
honlapot a gyerekek gyakran felkeresik.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Új felmérés: a vásárlók nem kérnek a mérgező vegyszerekből
Egy új, öt országot érintő felmérés komoly aggodalmakat tárt fel…
Tovább olvasom >Veszteségbe fordult a friss tej értékesítése – rávilágított a GVH grafikonja
A magyar kiskereskedelem egy újabb, eddig kevésbé reflektorfényben lévő problémája…
Tovább olvasom >Lassan elfogynak a sarki kisboltok: 22 ezer bolt tűnt el négy év alatt
2024 végére több mint 5200 kiskereskedelmi üzlet szűnt meg Magyarországon…
Tovább olvasom >