Kevesebb élelmiszert és háztartási vegyi árut vásárolunk
Kevesebb pénzt költöttek el a magyar háztartások napi fogyasztási cikkekre 2009 első negyedévében, mint egy évvel korábban– derül ki a GfK Hungária Piackutató Intézet Háztartáspanel felmérésének legfrissebb eredményeiből.
A feldolgozott élelmiszerek esetében nagyobb arányú a visszaesés, mint az alapvető élelmiszereknél, tehát a pékáru, zöldség, gyümölcs, liszt vagy cukor esetében. A GfK Hungária Háztartáspanel felmérésének eredményei szerint a háztartások napi fogyasztási cikkekre 3,5 százalékkal kevesebb pénzt költöttek el 2009 első negyedévében, mint egy évvel korábban. A piac szűkülése a forgalom volumenére is igaz: 6,5 százalékkal kevesebb élelmiszert és háztartási vegyi árut vásároltunk idén márciusig, mint 2008 hasonló időszakában. Számos európai gazdaságban regisztrálnak hasonló trendeket, így például Franciaországban, Hollandiában és Németországban. Külföldön is megfigyelhető, hogy a háztartások jobban odafigyelnek a promóciókra, előtérbe kerül a takarékosság. A költségcsökkentés másik formája a diszkontokban történő vásárlás, illetve nagyobb hangsúlyt kapnak az általában alacsonyabb árszínvonalat képviselő, a kereskedelmi láncok nevével fémjelzett, ún. sajátmárkás termékek is.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >Korhatár alá került az energiaital: amit minden boltosnak tudnia kell
Június 11-től életbe lépett az energiaitalok árusítására vonatkozó új szabályozás:…
Tovább olvasom >Háztartási és higiénés termékek ára is nyomon követhető az Árfigyelőben
Újabb 42 termékkategóriával bővült a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által működtetett,…
Tovább olvasom >