Kevesebb élelmiszert és háztartási vegyi árut vásárolunk
Kevesebb pénzt költöttek el a magyar háztartások napi fogyasztási cikkekre 2009 első negyedévében, mint egy évvel korábban– derül ki a GfK Hungária Piackutató Intézet Háztartáspanel felmérésének legfrissebb eredményeiből.
A feldolgozott élelmiszerek esetében nagyobb arányú a visszaesés, mint az alapvető élelmiszereknél, tehát a pékáru, zöldség, gyümölcs, liszt vagy cukor esetében. A GfK Hungária Háztartáspanel felmérésének eredményei szerint a háztartások napi fogyasztási cikkekre 3,5 százalékkal kevesebb pénzt költöttek el 2009 első negyedévében, mint egy évvel korábban. A piac szűkülése a forgalom volumenére is igaz: 6,5 százalékkal kevesebb élelmiszert és háztartási vegyi árut vásároltunk idén márciusig, mint 2008 hasonló időszakában. Számos európai gazdaságban regisztrálnak hasonló trendeket, így például Franciaországban, Hollandiában és Németországban. Külföldön is megfigyelhető, hogy a háztartások jobban odafigyelnek a promóciókra, előtérbe kerül a takarékosság. A költségcsökkentés másik formája a diszkontokban történő vásárlás, illetve nagyobb hangsúlyt kapnak az általában alacsonyabb árszínvonalat képviselő, a kereskedelmi láncok nevével fémjelzett, ún. sajátmárkás termékek is.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Növekszik a 3D-nyomtatott hús elfogadottsága Németországban
Németországban egyre nyitottabbak a fogyasztók a 3D-nyomtatott, laboratóriumi körülmények között…
Tovább olvasom >Mélytechnológiai központot nyit a Nestlé az innováció felgyorsítására
Új mélytechnológiai központ létrehozását tervezi a Nestlé Svájcban, hogy megerősítse…
Tovább olvasom >Új saját márkás hús-termékcsaládot vezet be a Lidl az USA-ban
A Lidl US első alkalommal vezet be saját márkás frisshús-termékcsaládot…
Tovább olvasom >