Kevésbé fogadják el a Z-generációs fogyasztók mások véleményét
Számos érdekes statisztikai adatot tett közzé a Sooth stratégiai marketing tanácsadó cég a Z-generáció fogyasztói viselkedését befolyásoló tényezőkről, amelyeket AI-alapú pszichográfiai modellek több mint 200 millió fő közösségi beszélgetéseiből, médiahasználatából és felmérésekből származó adatokon való alkalmazásával nyert.
Közösségi média
A Z-generációs fogyasztók számos közösségimédia-fiókot használnak rutinszerűen: több mint 40%-uk legalább hét fiókot használ rendszeresen, míg az intenzív közösségimédia-használók mintegy negyede 11 vagy annál több fiókkal rendelkezik.
A Sooth elemzése szerint azonban a Z-generációs fogyasztók elsősorban a TikTok-on és a Snapchat-en aktívak: 10 legkedveltebb közösségimédia-tevékenységük mindegyike ezen a két platformon zajlik.
A TikTok az elsődleges információforrás több mint minden negyedik Z-generációs fogyasztó számára, akiknek közel fele (46%) hajlamosabb az alapján egy márka mellett dönteni, hogy az a közösségimédia-csatornákon keresztül közvetlenül megvásárolható-e.
Személyközi kapcsolatok
A Sooth elemzéséből kiderül, hogy a Z-generációs fogyasztók mindössze 27%-a „él kapcsolatban”, a randizás viszonylag alacsony prioritást élvez e generáció fiatal felnőttkorában. Más generációkhoz képest 73%-kal kisebb valószínűséggel buliznak rendszeresen, és sokkal kevésbé jellemző, hogy bárban való beszélgetéssel töltik az idejüket.
Az adatok arra is rámutatnak, hogy e fiatal fogyasztók az idősebb generációkhoz képest 43%-kal kevésbé fogadják el mások véleményét. A fogyasztói véleményekkel szemben is rendkívül szkeptikusak, így a többi fogyasztóhoz képest 19-31%-kal kisebb valószínűséggel kutatnak termékek, szolgáltatások, utazási vagy pénzügyi döntések után online.
Gamifikáció
A Z-generációs fogyasztók háromszor nagyobb valószínűséggel játszanak videojátékokal, mint más fogyasztók, és az idősebb fogyasztóknál 55%-kal nagyobb valószínűséggel választanak egy márkát azért, mert az lehetőséget biztosít játékra vagy nyereményre.
Felmérés a Z generáció online vásárlási szokásairól
A Jungle Scout e-kereskedelmi platform nemrégiben közzétett 2023. 1. negyedéves Consumer Trends Reportja szerint a megkérdezett Z-generációs fogyasztók 43%-a a TikTok-on kezdi az online termékkeresést, ami magasabb arány, mint a Google esetében. Az infláció ellenére a válaszadók 32%-a legalább naponta egyszer vásárol online szemben az Y-generáció 25%-ával, az X-generáció 15%-ával és a baby boomer válaszadók 7%-ával.
Kapcsolódó cikkeink
Németországba érkezik a TikTok Shop fulfillment szolgáltatása
A nyilvánosan meghirdetett álláshirdetések arra engednek következtetni, hogy a TikTok…
Tovább olvasom >Meredeken ível felfelé a luxusórapiac: már a Z-generáció körében is egyre népszerűbbek a különleges darabok
A prémium és luxusórák iránti kereslet világszerte jelentős növekedést mutat…
Tovább olvasom >Mi történne, ha betiltanák Magyarországon a TikTokot?
Az Egyesült Államokban történt TikTok-betiltás intő jel a magyar kis-…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: januárban 5,5 százalékkal haladták meg átlagosan a fogyasztói árak az előző év azonos hónapi értékeket
2024. januárhoz viszonyítva az élelmiszerek ára 6,0 százalékkal nőtt, ezen…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A januári magasabb fogyasztói árszint átmeneti jelenség
Nagy Márton szerint elfogadhatatlan a magas élelmiszerinfláció, a kormány minden…
Tovább olvasom >NGM-szóvivő: január utolsó napjaiban már korrigáltak az árak
A KSH közlése szerint 2025. januárban a fogyasztói árak átlagosan…
Tovább olvasom >