Kevésbé fogadják el a Z-generációs fogyasztók mások véleményét
Számos érdekes statisztikai adatot tett közzé a Sooth stratégiai marketing tanácsadó cég a Z-generáció fogyasztói viselkedését befolyásoló tényezőkről, amelyeket AI-alapú pszichográfiai modellek több mint 200 millió fő közösségi beszélgetéseiből, médiahasználatából és felmérésekből származó adatokon való alkalmazásával nyert.
Közösségi média
A Z-generációs fogyasztók számos közösségimédia-fiókot használnak rutinszerűen: több mint 40%-uk legalább hét fiókot használ rendszeresen, míg az intenzív közösségimédia-használók mintegy negyede 11 vagy annál több fiókkal rendelkezik.
A Sooth elemzése szerint azonban a Z-generációs fogyasztók elsősorban a TikTok-on és a Snapchat-en aktívak: 10 legkedveltebb közösségimédia-tevékenységük mindegyike ezen a két platformon zajlik.
A TikTok az elsődleges információforrás több mint minden negyedik Z-generációs fogyasztó számára, akiknek közel fele (46%) hajlamosabb az alapján egy márka mellett dönteni, hogy az a közösségimédia-csatornákon keresztül közvetlenül megvásárolható-e.
Személyközi kapcsolatok
A Sooth elemzéséből kiderül, hogy a Z-generációs fogyasztók mindössze 27%-a „él kapcsolatban”, a randizás viszonylag alacsony prioritást élvez e generáció fiatal felnőttkorában. Más generációkhoz képest 73%-kal kisebb valószínűséggel buliznak rendszeresen, és sokkal kevésbé jellemző, hogy bárban való beszélgetéssel töltik az idejüket.
Az adatok arra is rámutatnak, hogy e fiatal fogyasztók az idősebb generációkhoz képest 43%-kal kevésbé fogadják el mások véleményét. A fogyasztói véleményekkel szemben is rendkívül szkeptikusak, így a többi fogyasztóhoz képest 19-31%-kal kisebb valószínűséggel kutatnak termékek, szolgáltatások, utazási vagy pénzügyi döntések után online.
Gamifikáció
A Z-generációs fogyasztók háromszor nagyobb valószínűséggel játszanak videojátékokal, mint más fogyasztók, és az idősebb fogyasztóknál 55%-kal nagyobb valószínűséggel választanak egy márkát azért, mert az lehetőséget biztosít játékra vagy nyereményre.
Felmérés a Z generáció online vásárlási szokásairól
A Jungle Scout e-kereskedelmi platform nemrégiben közzétett 2023. 1. negyedéves Consumer Trends Reportja szerint a megkérdezett Z-generációs fogyasztók 43%-a a TikTok-on kezdi az online termékkeresést, ami magasabb arány, mint a Google esetében. Az infláció ellenére a válaszadók 32%-a legalább naponta egyszer vásárol online szemben az Y-generáció 25%-ával, az X-generáció 15%-ával és a baby boomer válaszadók 7%-ával.
Kapcsolódó cikkeink
Miért tévút a kattintások bűvölete? – Új szemlélet a magyar kkv-k marketingmérésében
A legtöbb kkv vezető a konverziós riportokat figyeli, és elégedetten…
Tovább olvasom >Az online ruhavásárlás nehézségeit segít kiküszöbölni a Google
A Google új funkcióval bővítette keresőmotorját, amely forradalmasíthatja az online…
Tovább olvasom >Hódít a #MatchaTok: a japán zöldtea por lett a közösségi média új kedvence
A TikTokon elindult #MatchaTok trend szélsebesen meghódította a világot: a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Több mint 70 milliárd forint értékben kapnak élelmiszer-utalványt az idősek
Összesen több mint 70 milliárd forint értékű élelmiszer-utalványt kapnak az…
Tovább olvasom >A VOSZ további javaslatokat tesz a vállalkozások működési feltételeinek javítására
A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége (VOSZ) további javaslatokat tesz…
Tovább olvasom >Jason Momoával mutatkozott be Magyarországon a Meili Vodka
Az elmúlt két év egyik legtöbb díjat elnyerő vodkája (2…
Tovább olvasom >