Kevésbé fogadják el a Z-generációs fogyasztók mások véleményét
Számos érdekes statisztikai adatot tett közzé a Sooth stratégiai marketing tanácsadó cég a Z-generáció fogyasztói viselkedését befolyásoló tényezőkről, amelyeket AI-alapú pszichográfiai modellek több mint 200 millió fő közösségi beszélgetéseiből, médiahasználatából és felmérésekből származó adatokon való alkalmazásával nyert.
Közösségi média
A Z-generációs fogyasztók számos közösségimédia-fiókot használnak rutinszerűen: több mint 40%-uk legalább hét fiókot használ rendszeresen, míg az intenzív közösségimédia-használók mintegy negyede 11 vagy annál több fiókkal rendelkezik.
A Sooth elemzése szerint azonban a Z-generációs fogyasztók elsősorban a TikTok-on és a Snapchat-en aktívak: 10 legkedveltebb közösségimédia-tevékenységük mindegyike ezen a két platformon zajlik.
A TikTok az elsődleges információforrás több mint minden negyedik Z-generációs fogyasztó számára, akiknek közel fele (46%) hajlamosabb az alapján egy márka mellett dönteni, hogy az a közösségimédia-csatornákon keresztül közvetlenül megvásárolható-e.
Személyközi kapcsolatok
A Sooth elemzéséből kiderül, hogy a Z-generációs fogyasztók mindössze 27%-a „él kapcsolatban”, a randizás viszonylag alacsony prioritást élvez e generáció fiatal felnőttkorában. Más generációkhoz képest 73%-kal kisebb valószínűséggel buliznak rendszeresen, és sokkal kevésbé jellemző, hogy bárban való beszélgetéssel töltik az idejüket.
Az adatok arra is rámutatnak, hogy e fiatal fogyasztók az idősebb generációkhoz képest 43%-kal kevésbé fogadják el mások véleményét. A fogyasztói véleményekkel szemben is rendkívül szkeptikusak, így a többi fogyasztóhoz képest 19-31%-kal kisebb valószínűséggel kutatnak termékek, szolgáltatások, utazási vagy pénzügyi döntések után online.
Gamifikáció
A Z-generációs fogyasztók háromszor nagyobb valószínűséggel játszanak videojátékokal, mint más fogyasztók, és az idősebb fogyasztóknál 55%-kal nagyobb valószínűséggel választanak egy márkát azért, mert az lehetőséget biztosít játékra vagy nyereményre.
Felmérés a Z generáció online vásárlási szokásairól
A Jungle Scout e-kereskedelmi platform nemrégiben közzétett 2023. 1. negyedéves Consumer Trends Reportja szerint a megkérdezett Z-generációs fogyasztók 43%-a a TikTok-on kezdi az online termékkeresést, ami magasabb arány, mint a Google esetében. Az infláció ellenére a válaszadók 32%-a legalább naponta egyszer vásárol online szemben az Y-generáció 25%-ával, az X-generáció 15%-ával és a baby boomer válaszadók 7%-ával.
Kapcsolódó cikkeink
A jövőt formáló női vezetők – egyre meghatározóbbak az üzleti világban
A nők szerepe a gazdaságban évről évre erősödik, és ezt…
Tovább olvasom >Megjelent Magyarország legátfogóbb Z generációs kutatása
A Diverzum, a Quantum Digitális Diákszövetkezet, Steigervald Krisztián (SteiGen) és…
Tovább olvasom >Zöldülő gasztromarketing és Z-gen
A Magyar Marketing Szövetség HoReCa & Event és Zöld Tagozat…
Tovább olvasom >További cikkeink
Milyen hatása lehet az árrésstopnak? Lesz miből fizetni a dolgozói béreket?
A kormány bejelentése szerint március közepétől harminc alapvető élelmiszer árrése…
Tovább olvasom >Így változik a boltok árrésse most, hogy a kormány döntött
A kormány bejelentése szerint harminc alapvető élelmiszer árrését korlátozzák, miután…
Tovább olvasom >Felvásárolta a myPOS az IQOM-ot, elősegítve a digitális fizetési innováció terjedését
Az IQOM, a digitális fizetési megoldások egyik vezető magyarországi szolgáltatója…
Tovább olvasom >