Kevésbé fogadják el a Z-generációs fogyasztók mások véleményét
Számos érdekes statisztikai adatot tett közzé a Sooth stratégiai marketing tanácsadó cég a Z-generáció fogyasztói viselkedését befolyásoló tényezőkről, amelyeket AI-alapú pszichográfiai modellek több mint 200 millió fő közösségi beszélgetéseiből, médiahasználatából és felmérésekből származó adatokon való alkalmazásával nyert.
Közösségi média
A Z-generációs fogyasztók számos közösségimédia-fiókot használnak rutinszerűen: több mint 40%-uk legalább hét fiókot használ rendszeresen, míg az intenzív közösségimédia-használók mintegy negyede 11 vagy annál több fiókkal rendelkezik.
A Sooth elemzése szerint azonban a Z-generációs fogyasztók elsősorban a TikTok-on és a Snapchat-en aktívak: 10 legkedveltebb közösségimédia-tevékenységük mindegyike ezen a két platformon zajlik.
A TikTok az elsődleges információforrás több mint minden negyedik Z-generációs fogyasztó számára, akiknek közel fele (46%) hajlamosabb az alapján egy márka mellett dönteni, hogy az a közösségimédia-csatornákon keresztül közvetlenül megvásárolható-e.
Személyközi kapcsolatok
A Sooth elemzéséből kiderül, hogy a Z-generációs fogyasztók mindössze 27%-a „él kapcsolatban”, a randizás viszonylag alacsony prioritást élvez e generáció fiatal felnőttkorában. Más generációkhoz képest 73%-kal kisebb valószínűséggel buliznak rendszeresen, és sokkal kevésbé jellemző, hogy bárban való beszélgetéssel töltik az idejüket.
Az adatok arra is rámutatnak, hogy e fiatal fogyasztók az idősebb generációkhoz képest 43%-kal kevésbé fogadják el mások véleményét. A fogyasztói véleményekkel szemben is rendkívül szkeptikusak, így a többi fogyasztóhoz képest 19-31%-kal kisebb valószínűséggel kutatnak termékek, szolgáltatások, utazási vagy pénzügyi döntések után online.
Gamifikáció
A Z-generációs fogyasztók háromszor nagyobb valószínűséggel játszanak videojátékokal, mint más fogyasztók, és az idősebb fogyasztóknál 55%-kal nagyobb valószínűséggel választanak egy márkát azért, mert az lehetőséget biztosít játékra vagy nyereményre.
Felmérés a Z generáció online vásárlási szokásairól
A Jungle Scout e-kereskedelmi platform nemrégiben közzétett 2023. 1. negyedéves Consumer Trends Reportja szerint a megkérdezett Z-generációs fogyasztók 43%-a a TikTok-on kezdi az online termékkeresést, ami magasabb arány, mint a Google esetében. Az infláció ellenére a válaszadók 32%-a legalább naponta egyszer vásárol online szemben az Y-generáció 25%-ával, az X-generáció 15%-ával és a baby boomer válaszadók 7%-ával.
Kapcsolódó cikkeink
A STEM érdeklődésű Z-generációs fiatalok határozott elképzelésekkel lépnek be a munka világába egy új kutatás szerint
Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok,…
Tovább olvasom >Tévhit, hogy csak a Z generáció él TikTokon – a magyar userek átlagéletkora 38 év
A social média mára minden generáció életének nélkülözhetetlen részévé vált,…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >