Kevés a kártyaelfogadó hely
Az elmúlt fél évtizedben jelentősen változott az, hogy mennyit tudunk a bankkártyákról, és mire használjuk – derül ki a MasterCard® megbízásából elvégzett fogyasztói kutatásból. Míg 2003-ban a válaszadók mindössze 31 százalékban jelölték meg a kártyás vásárlást mint a plasztik elsődleges használati formáját, a 2007-es felmérésben ez 57 százalékkal már vezető helyre került. Ezzel párhuzamosan a készpénzfelvétel népszerűsége folyamatosan csökkent.
Mára az átlagos vásárlási gyakoriság havi 4-5 alkalomra nőtt. A kártyás vásárlás további elterjedésének legfőbb kerékkötője az elfogadóhelyek viszonylag alacsony száma.
– Hasonló fejlettségű és méretű országokban egymillió kártyabirtokosra átlagosan tízezer kereskedelmi elfogadóhely jut. Ugyanakkor a 6,5 millió hazai kártyabirtokost jelenleg mindössze 27 ezer kereskedelmi elfogadóhely szolgálja ki, amely a kívánatos szám csupán 41 százaléka – mondta Zdenek Houser, a MasterCard Europe Magyarországért, Horvátországért és Szlovéniáért felelős üzleti igazgatója a cég sajtótájékoztatóján, december 11-én.
Az üzletek pénztárainál továbbra is a magasabb összegek esetében kerül elő a plasztik. Azonban, ha a kártyás fizetést lehetne még gyorsabbá tenni, minden harmadik válaszadó a kisebb összegű vásárlásait is bankkártyával rendezné.
A megoldást a MasterCard érintés nélküli megoldása, a PayPass™ jelentheti, amely átlagosan 15-30 másodperccel rövidíti le a kártyás fizetés időtartamát. Ennek magyarországi bevezetésére a közeljövőben sor kerülhet, árulta el Zdenek Houser.
A sajtótájékoztató apropóját Pavel Jurík: Bankkártya-enciklopédia című könyvének hazai megjelenése szolgáltatta, amelyet a MasterCard is támogatott.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Indul a karácsonyi roham a játékpiacon
Kezdetét veszi a hazai játékpiac legforgalmasabb időszaka: a karácsony előtti…
Tovább olvasom >Többutas csomagolások jövője – mire készüljön a kereskedelmi szektor?
Az Európai Parlament 2024. április 24-én jogalkotási állásfoglalást adott ki…
Tovább olvasom >10 éves a magyar Black Friday – az akcióvadászattól a tudatos vásárlásig
A Black Friday Magyarországon 10 év alatt sokat változott: míg…
Tovább olvasom >