Kevés a kártyaelfogadó hely
Az elmúlt fél évtizedben jelentősen változott az, hogy mennyit tudunk a bankkártyákról, és mire használjuk – derül ki a MasterCard® megbízásából elvégzett fogyasztói kutatásból. Míg 2003-ban a válaszadók mindössze 31 százalékban jelölték meg a kártyás vásárlást mint a plasztik elsődleges használati formáját, a 2007-es felmérésben ez 57 százalékkal már vezető helyre került. Ezzel párhuzamosan a készpénzfelvétel népszerűsége folyamatosan csökkent.
Mára az átlagos vásárlási gyakoriság havi 4-5 alkalomra nőtt. A kártyás vásárlás további elterjedésének legfőbb kerékkötője az elfogadóhelyek viszonylag alacsony száma.
– Hasonló fejlettségű és méretű országokban egymillió kártyabirtokosra átlagosan tízezer kereskedelmi elfogadóhely jut. Ugyanakkor a 6,5 millió hazai kártyabirtokost jelenleg mindössze 27 ezer kereskedelmi elfogadóhely szolgálja ki, amely a kívánatos szám csupán 41 százaléka – mondta Zdenek Houser, a MasterCard Europe Magyarországért, Horvátországért és Szlovéniáért felelős üzleti igazgatója a cég sajtótájékoztatóján, december 11-én.
Az üzletek pénztárainál továbbra is a magasabb összegek esetében kerül elő a plasztik. Azonban, ha a kártyás fizetést lehetne még gyorsabbá tenni, minden harmadik válaszadó a kisebb összegű vásárlásait is bankkártyával rendezné.
A megoldást a MasterCard érintés nélküli megoldása, a PayPass™ jelentheti, amely átlagosan 15-30 másodperccel rövidíti le a kártyás fizetés időtartamát. Ennek magyarországi bevezetésére a közeljövőben sor kerülhet, árulta el Zdenek Houser.
A sajtótájékoztató apropóját Pavel Jurík: Bankkártya-enciklopédia című könyvének hazai megjelenése szolgáltatta, amelyet a MasterCard is támogatott.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
13,5 százalékkal, 2100 forint fölé emelkedett a fizikai átlagórabér a második negyedévben
Az idei második negyedévben 2104 forint volt a fizikai munkát…
Tovább olvasom >K&H: kevesebb figyelem jut a cégeknél a társadalmi felelősségre
Nagy- és kisvállalatoknál egyaránt csökkent a cégek társadalmi felelősség iránti…
Tovább olvasom >Optimalizálja nemzetközi üzlethálózatát a Lidl
Tovább lassult a Lidl nemzetközi üzletnyitásainak üteme a folyó pénzügyi…
Tovább olvasom >