Kevés a kártyaelfogadó hely
Az elmúlt fél évtizedben jelentősen változott az, hogy mennyit tudunk a bankkártyákról, és mire használjuk – derül ki a MasterCard® megbízásából elvégzett fogyasztói kutatásból. Míg 2003-ban a válaszadók mindössze 31 százalékban jelölték meg a kártyás vásárlást mint a plasztik elsődleges használati formáját, a 2007-es felmérésben ez 57 százalékkal már vezető helyre került. Ezzel párhuzamosan a készpénzfelvétel népszerűsége folyamatosan csökkent.
Mára az átlagos vásárlási gyakoriság havi 4-5 alkalomra nőtt. A kártyás vásárlás további elterjedésének legfőbb kerékkötője az elfogadóhelyek viszonylag alacsony száma.
– Hasonló fejlettségű és méretű országokban egymillió kártyabirtokosra átlagosan tízezer kereskedelmi elfogadóhely jut. Ugyanakkor a 6,5 millió hazai kártyabirtokost jelenleg mindössze 27 ezer kereskedelmi elfogadóhely szolgálja ki, amely a kívánatos szám csupán 41 százaléka – mondta Zdenek Houser, a MasterCard Europe Magyarországért, Horvátországért és Szlovéniáért felelős üzleti igazgatója a cég sajtótájékoztatóján, december 11-én.
Az üzletek pénztárainál továbbra is a magasabb összegek esetében kerül elő a plasztik. Azonban, ha a kártyás fizetést lehetne még gyorsabbá tenni, minden harmadik válaszadó a kisebb összegű vásárlásait is bankkártyával rendezné.
A megoldást a MasterCard érintés nélküli megoldása, a PayPass™ jelentheti, amely átlagosan 15-30 másodperccel rövidíti le a kártyás fizetés időtartamát. Ennek magyarországi bevezetésére a közeljövőben sor kerülhet, árulta el Zdenek Houser.
A sajtótájékoztató apropóját Pavel Jurík: Bankkártya-enciklopédia című könyvének hazai megjelenése szolgáltatta, amelyet a MasterCard is támogatott.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >Korhatár alá került az energiaital: amit minden boltosnak tudnia kell
Június 11-től életbe lépett az energiaitalok árusítására vonatkozó új szabályozás:…
Tovább olvasom >Háztartási és higiénés termékek ára is nyomon követhető az Árfigyelőben
Újabb 42 termékkategóriával bővült a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által működtetett,…
Tovább olvasom >