Kevés a hagyma, robbanhat az ára
Január elején nőtt a zsákos hagyma nagykereskedelmi ára, ami további áremelkedés hírnöke lehet. Jóval kevesebb van hagymából az idén, mint tavaly ilyenkor.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2023/01/onions-g09de0482f_1920-1024x557.jpg)
Az aszály sokat rontott a hagyma-helyzeten
A zsákos kiszerelésű vöröshagyma a lengyel nagybani piacokon számottevő mértékben január előtt október végén emelkedett utoljára; novemberben és decemberben a nagybani ár 2,1 PLN/kg (180 Ft/kg) környékén stagnált – mutat rá a napi.hu.
December legvégén és január első napjaiban azonban már elindult egy kis mértékű drágulás, ami az eddigi évek tapasztalatai szerint általában az előjeleként vehető annak, hogy az új évben milyen irányt vesznek az árak.
Az európai és a lengyel kínálati helyzet figyelembevételével, szinte biztos a további áremelkedés a frisspiaci és a feldolgozásra szánt tételek esetében is. Ennek javarészt az az oka, hogy Lengyelországban a betárolt készletek szintje lényegesen alacsonyabb az előző évinél. Hasonló problémával küzdenek Hollandiában és több más európai országban is.
Lengyelországban a nagykereskedelemben kínált zsákos hagyma eladási ára minőség függvényében pillanatnyilag rekordnak számít: az 1,80-2,40 PLN/kg (152-204 Ft/kg) közötti sávban mozog.
Magyarországon a vöröshagyma nagybani ára január elején a bruttó 200-250 Ft/kg volt, az import tételek pedig 320-350 Ft/kg áron cseréltek gazdát.
Kapcsolódó cikkeink
A váratlanul alacsony júniusi infláció meglepte az elemzőket
A héten megjelent magyar inflációs adat kellemes meglepetést okozott: a…
Tovább olvasom >Az élelmiszerárak gyorsuló ütemben emelkedtek Németországban
Lassult a németországi infláció júniusban a szövetségi statisztikai hivatal, a…
Tovább olvasom >Az élelmiszerek 1,1 százalékkal drágultak Romániában
Júniusban 4,9 százalékra csökkent az éves infláció Romániában – közölte…
Tovább olvasom >További cikkeink
A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >