Kevés a hagyma, robbanhat az ára
Január elején nőtt a zsákos hagyma nagykereskedelmi ára, ami további áremelkedés hírnöke lehet. Jóval kevesebb van hagymából az idén, mint tavaly ilyenkor.

Az aszály sokat rontott a hagyma-helyzeten
A zsákos kiszerelésű vöröshagyma a lengyel nagybani piacokon számottevő mértékben január előtt október végén emelkedett utoljára; novemberben és decemberben a nagybani ár 2,1 PLN/kg (180 Ft/kg) környékén stagnált – mutat rá a napi.hu.
December legvégén és január első napjaiban azonban már elindult egy kis mértékű drágulás, ami az eddigi évek tapasztalatai szerint általában az előjeleként vehető annak, hogy az új évben milyen irányt vesznek az árak.
Az európai és a lengyel kínálati helyzet figyelembevételével, szinte biztos a további áremelkedés a frisspiaci és a feldolgozásra szánt tételek esetében is. Ennek javarészt az az oka, hogy Lengyelországban a betárolt készletek szintje lényegesen alacsonyabb az előző évinél. Hasonló problémával küzdenek Hollandiában és több más európai országban is.
Lengyelországban a nagykereskedelemben kínált zsákos hagyma eladási ára minőség függvényében pillanatnyilag rekordnak számít: az 1,80-2,40 PLN/kg (152-204 Ft/kg) közötti sávban mozog.
Magyarországon a vöröshagyma nagybani ára január elején a bruttó 200-250 Ft/kg volt, az import tételek pedig 320-350 Ft/kg áron cseréltek gazdát.
Kapcsolódó cikkeink
Drágul a csirke, drágul a tojás – ez vár most a magyar vásárlókra
Jelentős áremelkedés zajlott le a hazai baromfipiacon az elmúlt hónapokban…
Tovább olvasom >Szárnyalnak az árak a baromfipiacon: drágult a csirke, a pulyka és a tojás is
Az elmúlt hónapokban látványos áremelkedés zajlott le a hazai baromfi-…
Tovább olvasom >Lassulás és áremelkedés egyszerre – így alakul a tejpiac nyáron
A tejágazatban egyszerre van jelen a nemzetközi árnövekedés és a…
Tovább olvasom >További cikkeink
OKSZ: A kiskereskedelem nem felelős az emelkedő árakért
A kiskereskedelmi forgalom júniusi 3 százalékos – éves emelkedése az…
Tovább olvasom >A legnagyobb hazai webshopok oldalainak a karbonlábnyomát mérte meg a magyar startup
Tizenhat hazai webshop oldalának karbonlábnyomát mérte meg a Carbon.Crane, az…
Tovább olvasom >Tovább erősödött a magyar termék védjegyek szerepe
Az élelmiszerek esetében a vásárlók 86,6 százaléka előnyben részesíti a…
Tovább olvasom >