Kettévált a Kraft Foods
Két önálló részvénytársasággá alakult át a Kraft Foods Inc., a világ egyik vezető élelmiszeripari vállalata. Míg Észak-Amerikában az ikonikus sajt-, makaróni- és húskészítmény márkákat továbbra is Kraft Foods név alatt forgalmazzák, a korábbi snack üzletág vadonatúj vállalatként, Mondelēz International néven folytatja működését. Az új cég papírjaival már meg is kezdték a kereskedést a New York-i tőzsdén (NASDAQ:MDLZ).
A névváltozás érinti a Kraft Foods hazai leányvállalatát is; a folyamat összetett, így hónapok szükségesek a teljes átállásra. A magyar leányvállalat budapesti irodájában, illetve a Győri Keksz székesfehérvári és győri üzemeiben ünnepli a Mondelēz International elindulását – csatlakozva az új, globális vállalat 100,000 dolgozójához, a világ több mint 80 országában.
Az új cég modern, játékos és kissé franciás neve kifejezi annak izgalommal teli, világhódító szellemét. A “Mondelēz” (ejtsd: Móndelíz) egy „ízletes termékekkel” teli világ képét varázsolja elénk. A Mondelēz International örökségébe olyan közkedvelt márkák tartoznak, mint például a Cadbury, Jacobs, LU, Milka, Nabisco, Oreo, Tang és a Trident.
„Mi vagyunk a világ legnagyobb »startup«-ja. Harminchat milliárdos forgalmunk hatalmas indítóerő, és az olyan márkáinkat, mint például az Oreo, Cadbury és Milka, immár fogyasztók milliárdjai kedvelik, nemzedékek óta” – mondta Irene Rosenfeld, elnök-vezérigazgató.
A Mondelēz International – jogelődjei révén – húsz éve működik Magyarországon. Termékportfóliójába olyan megbecsült hazai márkák tartoznak, mint a Győri Édes, a Pilóta, a Vaníliás karika, a Negro vagy a Sport szelet. A globális márkák közül pedig kiemelkedik a Milka, a JóReggelt!, a TUC snackek, illetve a Halls cukorka.
„A világ legnagyobb snack vállalata jött létre a Mondelēz International bevezetésével. A jövőben mindannyian azért dolgozunk, hogy az »öröm ízletes pillanatait« nyújtsuk fogyasztóinknak. Büszke vagyok azokra a kollégáimra, akik sikerre vitték a Kraft Foods-ot, s akikkel mostantól együtt dolgozhatok a Mondelēz International világhódító karrierje során” – mondta Iryna Shandarivska, a Kraft Foods Hungária ügyvezetője.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A Lidl bemutatta tizedik, jubileumi szakácskönyvét
A Lidl bemutatta 10. szakácskönyvét, amely közel 4 millió megjelent…
Tovább olvasom >Magyar női vízilabda támogatója lett a Helia-D
Együttműködési megállapodást jelentett be a Helia-D és az UVSE Vízilabda…
Tovább olvasom >Kacsából és a libából nagyjából ilyenkor esszük meg az éves mennyiséget
Hazánkban a kacsa- és a libahús fogyasztása döntően az ünnepi…
Tovább olvasom >