Kétszer annyi helyen fizethetünk Mastercard kártyával Magyarországon, mint három évvel ezelőtt
A Mastercard 2019. novemberében indította el Magyarországon Doppio névre keresztelt infrastruktúra fejlesztési programját azzal a céllal, hogy három év alatt megduplázza a hazai kártyaterminálok számát. Az egyik legfontosabb célt elérték, de e mellett számos innováció is elérhetővé vált a Doppio égisze alatt.
Az MNB utolsó adatközlése szerint 2022 második negyedévére több mint 230.000 POS terminálnál fizethettek a magyar vásárlók, ami óriási előre lépést jelent néhány év alatt. Figyelembe véve, hogy több tízezer olyan terminál is működik, amelyet külföldi székhelyű szolgáltatók biztosítanak a hazai kereskedőknek, a Mastercard becslése szerint már elértük a 2019-es adatok dupláját. A fizetéstechnológiai cég azonban nem csak erre az eredményre büszke.
„A Doppio program indulásánál több célt is kijelöltünk. Ezek közül a terminálok számának duplázása volt az egyik legfontosabb, de szerettük volna megreformálni az elérhető eszközök piacát is, valamint digitalizálni a kapcsolódó adminisztrációt. Ma már ott tartunk, hogy az igényléseket digitálisan küldhetik be a kereskedők és akár pár nap elteltével fogadhatnak kártyás fizetéseket. Sőt, erre már külön eszközre sincs szükségük, a Telefonterminál megoldással saját okostelefonjuk is alkalmas lehet erre”
– sorolta az elért eredményeket Szász Ferenc, a Mastercard üzletfejlesztési igazgatója.
A Telefonterminál – vagy ahogy sokan nevezik SoftPOS – egy szoftveres POS terminál. Egy olyan POS applikáció, amelyet az Android áruházból telepítve okostelefonok is képessé válnak elektronikus fizetések fogadására. Magyarországon már 8 szolgáltató kínálja, ami nemzetközi viszonylatban is kiemelkedőnek számít. A Mastercard előzetesen a mikrovállalkozások körében számított a Telefonterminál elterjedésére, de több olyan példa is van, ahol a technológiát nagyvállalati szinten is használják. Éttermek, élelmiszerboltok, szupermarketek, de rekreációs szolgáltatások – valamint szálláshelyeken is népszerű megoldásról van szó. Ezekben a szektorokban a válság ellenére is lassuló, de növekvő tendecia várható a telefonterminálos kártyaelfogadás terén.
A Doppio program egyik fontos célja volt, hogy a fizetéstechnológiai cég fenntarthatósági törekvéseit is támogassa. A greenPOS/green Merchant megoldás bevezetésével ma már kevesebb papír alapú bizonylat kerül a vásárlók kezébe, helyette a mobilbanki applikációban, mobiltárcában, SMS-ben vagy emailben is megkaphatják azt. Hasonlóan a kereskedői bizonylatokhoz, ezek is digitálisan kerülnek archiválásra. Sőt, ma már sokszor nem is kérik ezt a vásárlók, hiszen azzal, hogy meghallják a terminálon a Mastercard egyedi márkadallamát, tudják, hogy sikeres volt a fizetés.
A program az elsődleges célok elérésével sem ér véget, hiszen a Mastercard szerint bőven van még tennivaló Magyarországon a készpénzmentesítés terén. A termináltelepítés tovább folytatódik, de szeretnék aktivizálni az úgynevezett alvó terminálokat is. Emellett tervezik az olyan hagyományosan készpénz uralta területeket is digitalizálni, mint a nagykereskedelmi piacok, vagy éppen az őstermelői szektor. Továbbra is fontos cél a kereskedők támogatása és edukálása, hogy a működésüknek legjobban megfelelő digitális fizetési megoldásokat használják.
Kapcsolódó cikkeink
Gyermekétkeztetési adománygyűjtő akció indul a Kifli.hu, a Mastercard és az Élelmiszerbank
A Magyar Élelmiszerbank Egyesület, a Mastercarddal és a Kifli.hu adománygyűjtő…
Tovább olvasom >MNB: lassú fordulat előtt a kereskedelmi ingatlanok piaca
A GDP várakozásoktól elmaradó növekedése még nem tudta érdemben támogatni…
Tovább olvasom >A készpénzmentes fizetés iránti bizalom és használat is növekedett a Mastercard Digitális Fizetési Indexe szerint
A Mastercard legfrissebb, a pénzforgalmi digitalizáció fejlődését értékelő Digitális Fizetési…
Tovább olvasom >További cikkeink
Visszafogottabb eredményt hozott az ősz az idegenforgalomban
A nyári szezon növekedése után az ősz első hónapja visszafogottabb…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A hazai fogyasztás erősödik
A hazai fogyasztás erősödik, a belső kereslet és az ettől…
Tovább olvasom >Csokiláz és pikáns rendelések – a magyarok így ünneplik a halloweent
Különleges rendelések és új édességtrendek Közép-Európában: egyre népszerűbbek az intim…
Tovább olvasom >