Kétszázmilliárdos bevételt hoztak a vegyiáruk és kozmetikumok január-augusztusban
Mintegy 200 milliárd forint bevételt ért el a kiskereskedelem háztartási vegyiárukból és kozmetikumokból idén január-augusztusban, a tavalyi hasonló időszakhoz viszonyítva. Ez plusz 2 százalékot jelent, nyolchónapos összehasonlításban. Mennyiséget tekintve 3 százalékkal csökkent a forgalom, a Nielsen fogyasztói információkat és ismereteket szolgáltató vállalat által mért 70 kategóriából.
Az átlagosnál jobban emelkedett a bolti eladás a legnagyobb forgalmú termékek közül, 6-6 százalékkal mosogatószerből és papírzsebkendőből, 5-tel pelenkából, 4-4-gyel a tusfürdőből szappanból, értéket tekintve.
Továbbra is koncentrált a bolti eladás; a 400 négyzetméternél nagyobb élelmiszerüzletekre és a drogériákra együtt 82 százalék jutott az értékben mért eladásokból, január-augusztus során. Ugyanannyi, mint a tavalyi első nyolc hónap alatt.
A bolttípusok közül erősödött a főleg diszkontot és szupermarketet magában foglaló, 401-2 500 négyzetméteres csatorna pozíciója. Piaci részesedése 17 százalékról 19-re emelkedett, az év első nyolc hónapjában, értéket tekintve.
Azzal egyidőben a hipermarket részaránya 2 százalékponttal, 36 százalékra csökkent.
Néhány nagy forgalmú terméket a fogyasztók kiemelkedő mértékben szereznek be a legnagyobb eladóterű, 2 500 négyzetmétert meghaladó üzletekből. Piaci részesedésük például mosószerből 45 százalék, öblítőből 44, tusfürdőből pedig 41, értéket tekintve, idén január-augusztusban.
Drogériát részesít előnyben a fogyasztók nagy része többek között pelenkánál, dezodornál, hajfestéknél és testápoló krémnél. Ezeknél a kategóriáknál a drogéria piaci részesedése sorrendben 44, 40, 63 és 41 százalék, értékben, az idei első nyolc hónap adatai szerint, értéket tekintve.
A lakóhely közeli, 400 négyzetméteres és kisebb boltok együttesen 14 százalékkal részesednek a háztartási vegyiáruk és kozmetikumok kiskereskedelmi bevételéből. Ezt az átlagot különösen a nagy forgalmú háztartási vegyiáruk haladják meg; például a papír zsebkendő 27, általános tisztítószer 25, öblítő 22, valamint mosogatószer 21 százalékkal.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Megugrott a FAO globális élelmiszerár indexe
Az elmúlt 18 hónap legmagasabb értékére ugrott az élelmiszer-alapanyagok globális…
Tovább olvasom >Suppan Gergely: magasabb növekedési pályára állhat a gazdaság
Magasabb növekedési pályára állhat a magyar gazdaság 2025-től – mondta…
Tovább olvasom >Sok sót tartalmaznak és drágák az új generációs növényi alapú húsok
Míg a növényi alapú húshelyettesítők nagy többsége a hússal szemben…
Tovább olvasom >