Kétszázezer vállalat adataiból készített az MNB hitelkockázati modellt
Mintegy 200 ezer vállalat adatainak felhasználásával készítette el a Magyar Nemzeti Bank a mikro-, kis- és középvállalati szektor hitelkockázatának becslésére alkalmas modellt – mondta Banai Ádám, az MNB főosztályvezetője szombaton az M1 aktuális csatornán.
Banai Ádám kifejtette, hogy a jegybank anonim adatokat kap, ugyanakkor a vállalati sokaság információi alapján le tud vonni bizonyos következtetéseket, így például ha valamely vállalat árbevétele három éven keresztül csökken, nagyobb a csőd valószínűsége. Erről pedig informálni tudja a bankokat a BISZ Központi Hitelinformációs Zrt.-n keresztül.
A főosztályvezető szerint a modell segítségével a bankok sokkal több információt láthatnak az adott vállalatról, pontosabban fel tudja mérni a hitelezés kockázatát, ezáltal jó döntést tud hozni.
A szolgáltatás augusztus 31-től indul, 2016 végéig minden szerződött partner díjmentesen használhatja, jövő év elejétől pedig lekérdezésenként 99 forintot kell fizetniük az igénybevevő pénzügyi intézményeknek. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
NGM: már több mint félszáz cég fejlesztési terveiről született döntés a Demján Sándor Tőkeprogramban
Brüsszel nyomásgyakorlása ellenére a kormány mindent megtesz a hazai kkv-k…
Tovább olvasom >Új lendület a vidéki vállalkozásoknak: kamatmentes hitellel segít a kormány
Július 15-től új lehetőséggel bővült a KKV Technológia Plusz Hitelprogram:…
Tovább olvasom >A családi vállalatok soha nem látott mértékben fektetnek hangsúlyt az innovációra
Az innováció vezető szerepet kap a családi vállalkozások életében a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Drágul a csirke, drágul a tojás – ez vár most a magyar vásárlókra
Jelentős áremelkedés zajlott le a hazai baromfipiacon az elmúlt hónapokban…
Tovább olvasom >Kiszámíthatatlan szezont hozott 2025 a csonthéjas gyümölcsök piacán
Ellentétes tendenciák jellemzik a 2025-ös csonthéjas gyümölcsszezont világszerte: miközben egyes…
Tovább olvasom >Hódít a #MatchaTok: a japán zöldtea por lett a közösségi média új kedvence
A TikTokon elindult #MatchaTok trend szélsebesen meghódította a világot: a…
Tovább olvasom >