Kétszázezer hektoliternél is több energiaitalt fogyasztunk

Szerző: trademagazin Dátum: 2009. 09. 28. 00:05

Tovább szárnyal az energiaital kiskereskedelmi forgalma, értékben mért 24 százalékos növekedéssel a 2008. szeptemberétől 2009. augusztusáig tartó időszakban meghaladta a 11 milliárd forintot – állapítja meg a Nielsen piackutató vállalat.

Az átlagárak csökkenése következtében a mennyiségben mért forgalom csaknem 40 százalékkal növekedett; kb. 210 ezer hektolitert adtak el a boltokban.
Néhány más országban is divat lett az energiaital fogyasztása. Romániában a mienkhez hasonló ütemben nőtt a forgalom tavaly, míg Franciaországban 78 százalékkal adtak el több energiaitalt. A fogyasztás azonban a lakosság számarányához képest alacsonyabb, mint Magyarországon.
Tizenkilenc vizsgált európai ország közül csak kettőben, Norvégiában és Portugáliában csökkent az energiaital bolti forgalma.
Az egy literre jutó átlagárak Magyarországon a tavalyelőtti, literenként 2,2 euróról múlt évben 2,1 euróra csökkentek. Ennél alacsonyabb árakat csak Franciaországban (1,5 euró), Hollandiában és Portugáliában (egyaránt 1,6 euró), illetve Norvégiában (1,8 euró) regisztrált a Nielsen.  Legdrágábban Görögországban és Horvátországban árulták tavaly az energiaitalt, mégpedig literenként 7,1, illetve 6,3 euróért.
Magyarországon egy liter energiaital átlagosan 523 forintba került idén augusztusban, szemben a tavalyi nyolcadik hónapban mért 577 forinttal. A mennyiségi eladással súlyozott fogyasztói átlagár tehát 9 százalékkal csökkent egy év alatt.
A kereskedelmi márkás energiaitalok mennyiségben mért piaci részesedése kiemelkedő:  a tavaly augusztusi 43 százalék után idén 38 százalék. A light részaránya némileg emelkedett, de még mindig 10 százalék alatt marad. Gyors ütemben nő a sportitalok eladása is, kiskereskedelmi forgalmuk meghaladja az évi 350 millió forintot.




Kapcsolódó cikkeink