Kétszámjegyű növekedést ért el a Praktiker tavaly
Kétszámjegyű forgalomnövekedést ért el a Praktiker barkácsáruházlánc Magyarországon: a Praktiker Kft. tavalyi 39,2 milliárd forintos árbevétele 6,6 milliárd forinttal, 20 százalékkal haladta meg a 2015-ös forgalmat – ismertette Karl-Heinz Keth, a társaság ügyvezető igazgatója csütörtökön Budapesten sajtótájékoztatón.
Hozzátette: az eddigi adatok arra utalnak, hogy a forgalom növekedése az idén szintén kétszámjegyű lesz, az év eleje óta már 25 százalékos a bővülés. A tavalyi összforgalom 5 százalékát adja az online értékesítés, amely közel 35 százalékkal nőtt az előző évhez képest, és az idén is hasonló bővülést vár a cég.
A hosszú távú tervek között szerepel, hogy két-három áruházat nyitnak még Magyarországon – mondta az ügyvezető igazgató.
A 2016-os évet 514 millió forintos üzemi eredménnyel zárta a Praktiker, ami alacsonyabb az előző évi 916 millió forinthoz képest, ugyanakkor a cég két éve nyereséges. Az eredményt befolyásolta az elmúlt két évben végrehajtott több mint 400 fős létszámbővítés, a béremelések, és tavaly új áruházat is nyitottak Budapesten a Váci úton. A dinamikus növekedés hátterében az országban is tapasztalható ingatlanvásárlási és lakásfelújítási kedv élénkülése áll, amit a kedvező feltételű lakáshitelek és személyi kölcsönök is segítenek – ismertette.
Emlékeztetett: tavaly óta magyar tulajdonban van a cég, a magyarországi Praktiker új többségi tulajdonosa 75 százalékban a Wallis csoport, amelynek a teljes kiskereskedelmi vállalat, az ingatlanok és a márkanév is a tulajdonába került.
A Praktikernek 20 áruháza van Magyarországon, 1400 embernek ad munkát és több mint 365 beszállítóval dolgozik együtt, ezek mintegy kétharmada magyar. Az áruházak kínálatában 40 ezer féle termék szerepel.
Bagaméri László értékesítési igazgató elmondta: a nagyobb tételben vásárló vállalkozások, közintézmények és magánszemélyek részére önálló értékesítési csapatot állítottak fel, amit idén tovább bővítenek. Több fontos hosszú távú projektet indítottak el, ezek között a teljes vállalatirányítási rendszer megújítását és a kasszarendszer cseréjét említette. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Mindentbelehely: új közösségi tér született Budapest szívében a Praktiker támogatásával
Május 10-én adták át a „Mindentbelehely” nevű közösségi teret Budapesten,…
Tovább olvasom >Trade marketing, az elengedhetetlen? – Szerelmem a trade marketing – idén is
A Trade Marketing Klub hagyományos, online konferenciája, a Szerelmem a…
Tovább olvasom >Megduplázná eredményét a Waberer’s 2031-re
A kihívások ellenére rekord eredménnyel zárta a tavalyi évet a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Havi ügy, közös felelősség: tescós vásárlással segíthetünk azoknak, akiknek nem telik menstruációs termékekre
Május 28-án, a menstruációs higiénia világnapján a Tesco arra hívta…
Tovább olvasom >Egy korszak lezárul, egy új indul – marketingvezetői váltás az Eisbergnél
Két év után búcsúzik az Eisbergtől Gál Judit, a cég…
Tovább olvasom >Így maradhat egészséges a haj és bőr a közeledő nyári kánikulában is
A hajformázás, festés és szárítás mind gyengíthetik a haj belső…
Tovább olvasom >