Kétszámjegyű növekedést ért el a Praktiker tavaly
Kétszámjegyű forgalomnövekedést ért el a Praktiker barkácsáruházlánc Magyarországon: a Praktiker Kft. tavalyi 39,2 milliárd forintos árbevétele 6,6 milliárd forinttal, 20 százalékkal haladta meg a 2015-ös forgalmat – ismertette Karl-Heinz Keth, a társaság ügyvezető igazgatója csütörtökön Budapesten sajtótájékoztatón.
Hozzátette: az eddigi adatok arra utalnak, hogy a forgalom növekedése az idén szintén kétszámjegyű lesz, az év eleje óta már 25 százalékos a bővülés. A tavalyi összforgalom 5 százalékát adja az online értékesítés, amely közel 35 százalékkal nőtt az előző évhez képest, és az idén is hasonló bővülést vár a cég.
A hosszú távú tervek között szerepel, hogy két-három áruházat nyitnak még Magyarországon – mondta az ügyvezető igazgató.
A 2016-os évet 514 millió forintos üzemi eredménnyel zárta a Praktiker, ami alacsonyabb az előző évi 916 millió forinthoz képest, ugyanakkor a cég két éve nyereséges. Az eredményt befolyásolta az elmúlt két évben végrehajtott több mint 400 fős létszámbővítés, a béremelések, és tavaly új áruházat is nyitottak Budapesten a Váci úton. A dinamikus növekedés hátterében az országban is tapasztalható ingatlanvásárlási és lakásfelújítási kedv élénkülése áll, amit a kedvező feltételű lakáshitelek és személyi kölcsönök is segítenek – ismertette.
Emlékeztetett: tavaly óta magyar tulajdonban van a cég, a magyarországi Praktiker új többségi tulajdonosa 75 százalékban a Wallis csoport, amelynek a teljes kiskereskedelmi vállalat, az ingatlanok és a márkanév is a tulajdonába került.
A Praktikernek 20 áruháza van Magyarországon, 1400 embernek ad munkát és több mint 365 beszállítóval dolgozik együtt, ezek mintegy kétharmada magyar. Az áruházak kínálatában 40 ezer féle termék szerepel.
Bagaméri László értékesítési igazgató elmondta: a nagyobb tételben vásárló vállalkozások, közintézmények és magánszemélyek részére önálló értékesítési csapatot állítottak fel, amit idén tovább bővítenek. Több fontos hosszú távú projektet indítottak el, ezek között a teljes vállalatirányítási rendszer megújítását és a kasszarendszer cseréjét említette. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A legnagyobb értékben a gabonafélék árbevétele nőtt
A mezőgazdasági és élelmiszeripari termékek 24 árucsoportja közül 14 exportértéke…
Tovább olvasom >Jól boldogul a Beiersdorf a Niveának köszönhetően
Komoly növekedésbe lendült a Nivea az év első felében, ami…
Tovább olvasom >7,2%-os árbevétel-növekedést jelentett a Metro AG a második negyedévben
A Metro AG 7,2%-os forgalomnövekedésről számolt be pénzügyi éve második…
Tovább olvasom >További cikkeink
Csokiláz és pikáns rendelések – a magyarok így ünneplik a halloweent
Különleges rendelések és új édességtrendek Közép-Európában: egyre népszerűbbek az intim…
Tovább olvasom >KSH: Az élelmiszeripar értékesítési árai 0,9 százalékkal emelkedtek
Szeptemberben az ipari termelői árak átlagosan 0,9 százalékkal magasabbak voltak…
Tovább olvasom >Saját kézzel, ötévente, fehérre – így festik otthonukat a magyarok
A magyarok, csehek és szlovákok festési szokásait térképezte fel a…
Tovább olvasom >