Kétszámjegyű növekedést ért el a Billa Bulgaria
Javíthatja piaci pozícióját Bulgáriában a német Rewe Csoport közép-európai szupermarket lánca, a Billa. A kiskereskedő több mint 60 millió eurót kíván a közeljövőben a logisztikába és az üzlethálózatba beruházni azért, hogy lépést tartson a német riválisokkal, a Lidllel és a Kauflanddal.
A bolgár Billa tavaly az élelmiszerinflációt meghaladó mértékben és az élelmiszerpiaci átlagnál gyorsabban nőtt. Ahogy az investor.bg idézi Vygintas Šapokas-t, a Billa Bulgaria vezérigazgatóját, a Rewe Csoport nemzetközi szupermarket-formátumának forgalma 15%-os növekedéssel elérte az 1,42 milliárd bolgár levát (BGN, kb. 725 millió euró) 2023-ban, ami jóval meghaladja az élelmiszer-infláció egész éves 5,6%-os mértékét. A vállalat szerint a Billa tavaly 0,5 százalékponttal növelte piaci részesedését, a 2022-es 1,0 százalékpontos növekedést követően. A pozitív fejleményt a vásárlószám 5,4%-os növekedése eredményezte az év során. A folyó pénzügyi év első negyedévében a Billa 11,5%-os forgalomnövekedésről és 6,8%-os vásárlószám-bővülésről számolt be, miközben a március végéig eltelt tizenkét hónapban az élelmiszerinfláció mindössze 2,3%-kal emelkedett.
A Billa erre a pozitív lendületre kíván építeni, és 2024-ig több mint 120 millió BGN (mintegy 60 millió eurós) beruházást tervez. A vállalat 47 millió BGN-t fektet be egy új raktárépület építésébe, amely 2025-ben nyílik meg Zagoréban. A fennmaradó összeget a meglévő üzletek felújítására és 12 új üzlet nyitására fordítja a kiskereskedő.
A Billa az ország harmadik legnagyobb élelmiszer-kiskereskedője a piacvezető Kaufland és a második legnagyobb Lidl után. A szupermarket-lánc már 2022-ben az egyik legnagyobb növekedési ütemet érte el a vezető kiskereskedelmi szereplők között. Az ország mindhárom vezető élelmiszeripari szereplője német. A Billa Bulgaria EOOD konszolidált nettó árbevétele a helyi pénznemben számított mérlegadatok szerint 2022-ben 23,8%-kal 530 millió euróra nőtt. A Lidl Bulgaria EOOD & Co KG árbevétele ugyanebben az időszakban helyi pénznemben számolva 27,4%-kal 1,02 milliárd euróra növekedett, míg a Kaufland Bulgaria levában számolva 17,2%-os növekedést követően 1,13 milliárd eurós árbevétel-növekedést jelentett.
A Billa folyamatos beruházásai a felzárkózást célozzák
A vezető bolgár kiskereskedők nettó bevétele (millió BGN-ben kifejezve)
Kapcsolódó cikkeink
IGD: tovább erősödik a diszkontok szerepe
Az IGD legfrissebb, 2029-ig szóló ötéves előrejelzése szerint a diszkontláncok…
Tovább olvasom >Új fejezetet ír a Rimi Baltic a Salling Grouppal
Csendben megerősítette pozícióját a Rimi Baltic, miközben egyre kiélezettebb verseny…
Tovább olvasom >Új márkaidentitás a Lidlnél: középpontban a mozgás öröme
A CRIVIT márka elindította első nemzetközi omnichannel kampányát, „FIND YOUR…
Tovább olvasom >További cikkeink
Európa legjobb marketingszakembere: magyar győzelem a rangos nemzetközi versenyen
Bánhegyi Zsófia, a Magyar Marketing Szövetség vállalati kapcsolatokért felelős alelnöke,…
Tovább olvasom >Zöldséget gyereknapra – meglepő akcióval készül a foodora
Gyümölcs- és zöldség akciót hirdet a foodora gyereknap alkalmából, hogy…
Tovább olvasom >EY: Kulcskérdéssé vált az energiabeszerzés – egyre több cég versenyképességét vetik vissza az ingadozó árak
A cégek többsége aggódik a növekedéshez szükséges energia beszerzése miatt,…
Tovább olvasom >