Kétszámjegyű növekedést ért el a Billa Bulgaria
Javíthatja piaci pozícióját Bulgáriában a német Rewe Csoport közép-európai szupermarket lánca, a Billa. A kiskereskedő több mint 60 millió eurót kíván a közeljövőben a logisztikába és az üzlethálózatba beruházni azért, hogy lépést tartson a német riválisokkal, a Lidllel és a Kauflanddal.
A bolgár Billa tavaly az élelmiszerinflációt meghaladó mértékben és az élelmiszerpiaci átlagnál gyorsabban nőtt. Ahogy az investor.bg idézi Vygintas Šapokas-t, a Billa Bulgaria vezérigazgatóját, a Rewe Csoport nemzetközi szupermarket-formátumának forgalma 15%-os növekedéssel elérte az 1,42 milliárd bolgár levát (BGN, kb. 725 millió euró) 2023-ban, ami jóval meghaladja az élelmiszer-infláció egész éves 5,6%-os mértékét. A vállalat szerint a Billa tavaly 0,5 százalékponttal növelte piaci részesedését, a 2022-es 1,0 százalékpontos növekedést követően. A pozitív fejleményt a vásárlószám 5,4%-os növekedése eredményezte az év során. A folyó pénzügyi év első negyedévében a Billa 11,5%-os forgalomnövekedésről és 6,8%-os vásárlószám-bővülésről számolt be, miközben a március végéig eltelt tizenkét hónapban az élelmiszerinfláció mindössze 2,3%-kal emelkedett.
A Billa erre a pozitív lendületre kíván építeni, és 2024-ig több mint 120 millió BGN (mintegy 60 millió eurós) beruházást tervez. A vállalat 47 millió BGN-t fektet be egy új raktárépület építésébe, amely 2025-ben nyílik meg Zagoréban. A fennmaradó összeget a meglévő üzletek felújítására és 12 új üzlet nyitására fordítja a kiskereskedő.
A Billa az ország harmadik legnagyobb élelmiszer-kiskereskedője a piacvezető Kaufland és a második legnagyobb Lidl után. A szupermarket-lánc már 2022-ben az egyik legnagyobb növekedési ütemet érte el a vezető kiskereskedelmi szereplők között. Az ország mindhárom vezető élelmiszeripari szereplője német. A Billa Bulgaria EOOD konszolidált nettó árbevétele a helyi pénznemben számított mérlegadatok szerint 2022-ben 23,8%-kal 530 millió euróra nőtt. A Lidl Bulgaria EOOD & Co KG árbevétele ugyanebben az időszakban helyi pénznemben számolva 27,4%-kal 1,02 milliárd euróra növekedett, míg a Kaufland Bulgaria levában számolva 17,2%-os növekedést követően 1,13 milliárd eurós árbevétel-növekedést jelentett.
A Billa folyamatos beruházásai a felzárkózást célozzák
A vezető bolgár kiskereskedők nettó bevétele (millió BGN-ben kifejezve)
Kapcsolódó cikkeink
Digitális betétdíj-kupont vezet be a Lidl Németországban
2025. augusztus 4-től a Lidl valamennyi németországi üzletében digitális betétdíj-kupont…
Tovább olvasom >Újra itt a Lidl-kollekció: logózott ruhák, papucsok és kiegészítők a boltokban
A Lidl 2025. július 24-től ismét elhozza saját márkás ruházati…
Tovább olvasom >Lakásépítést szorgalmaz a német építésügyi miniszter az élelmiszerüzletek fölé
Verena Hubertz német építésügyi miniszter arra ösztönözné a nagy kiskereskedelmi…
Tovább olvasom >További cikkeink
45 millió fontos beruházást indít a Müller brit tejüzemében
A német Theo Müller csoporthoz tartozó Müller 45 millió fontot…
Tovább olvasom >NewPrinces Group veszi meg a Carrefour olaszországi üzletei
Megállapodást kötött a Carrefour a NewPrinces Group-pal olaszországi tevékenységeinek értékesítéséről.…
Tovább olvasom >Tovább nőtt a fair trade Németországban
A németországi fair trade forgalom 2024-ben 11%-kal, 2,6 milliárd euróra…
Tovább olvasom >