Kétszámjegyű növekedést céloz a Penny Romania 2024-ben
A Penny Románia több mint 8,32 milliárd RON (716 millió euró) bevétellel zárta a 2023-as évet, ami 16%-os növekedést jelent az előző évhez képest, és egyben új rekord a vállalat számára.
Ez a kilencedik egymást követő év, amikor a német REWE Csoporthoz tartozó élelmiszer-kiskereskedelmi vállalkozások közül a Penny Romania könyvelte el a legnagyobb forgalomnövekedést.
A vállalat 2023-ban 224 millió RON (19 millió euró) nettó nyereségről számolt be, ami 2022-höz képest 47%-os ugrás.
A növekedés érdekében a Penny jelentős beruházásokat eszközölt Romániában: több mint 634 millió RON-t (130 millió euró) fordított az üzlethálózat és a logisztikai infrastruktúra bővítésére és korszerűsítésére, beleértve a Bacău-i logisztikai központ bővítését is.
A Penny 2023 folyamán a vásárlási élmény optimalizálását és az üzletek átalakítását helyezte előtérbe a hatékonyság és a vásárlói elégedettség javítása érdekében.
A kulcsfontosságú változtatások közé tartozik a gyakran vásárolt termékek, például a saláták és az elvitelre készült to-go ételek könnyebb hozzáférhetősége, a gyümölcs- és zöldségrészleg jobb elrendezése, az idősek, a babák és a kisállatok számára kijelölt területek, a termékek jobb elhelyezése olyan kategóriákban, mint a fűszerek és a fagylalt, valamint az „impulz” cikkek átrendezése a nagyobb eladások érdekében.
Egyéb intézkedések
Emellett a Penny Romania üzleteit CO2-hűtőrendszerrel és elektromos töltőállomásokkal szerelte fel, ami tükrözi a kiskereskedő elkötelezettségét a környezeti felelősségvállalás iránt.
2023-ban a vállalat a Glovóval és a Bringóval való partnerséggel bővítette házhozszállításra vonatkozó kínálatát. Idén márciusban új együttműködésbe kezdett a Tazzzal, amely egy újabb házhoz szállítási lehetőséget jelent a vásárlók számára. A 60 városban jelen lévő Penny Romania jelenleg 187 üzletből szállít házhoz.
Tavaly a Penny 40 új üzletet nyitott, ami új rekord, és hálózata 378 üzletből áll, amelyeket négy logisztikai központ szolgál ki.
2024-es kilátások
A vállalat 2024-ben kétszámjegyű bevételnövekedést tervez. Idén 35-40 új üzlet megnyitását és egy új logisztikai központ Bukarest közelében történő építését tervezi.
Május 29-én a kiskereskedő egy „autonóm” üzletet tervez nyitni Bukarestben, amely normál méretű üzletként a vállalat legújabb digitális kiskereskedelmi technológiáját hivatott bemutatni.
A Penny Románia 2024-re 150 millió eurós beruházási költségvetést irányzott elő, ami 22 millió euróval több, mint tavaly. A kiskereskedő 2030-ig összességében 1 milliárd eurót tervez befektetni Romániában.
ESM
Kapcsolódó cikkeink
Országos szintre lép a PENNY és a foodora együttműködése
November közepétől a PENNY vásárlói már országos szinten intézhetik akár…
Tovább olvasom >A beszállítói és beszerzői célok ugyanazok, de csatornánként mások a kihívások és tervek – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
Keddtől a kiskereskedelem tudományában mélyedhettek el az FMCG-szabadegyetem hallgatói a…
Tovább olvasom >A Bringóval társulva gyűjti vissza a Carrefour a csomagolási hulladékot Romániában
A Carrefour a Bringo élelmiszer-házhozszállító szolgáltatással együttműködésben visszagyűjti a feleslegessé…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >