Kétszámjegyű növekedésről számolt be az Unilever
Felülmúlta az Unilever az első negyedévre vonatkozó értékesítési előrejelzéseket, mivel a fogyasztási cikkeket gyártó cég újabb nagymértékű áremelése csak kismértékű visszaesést okozott a volumenben.
Az Unilever 10,5%-kal, 14,8 milliárd euróra növelte első negyedéves árbevételét, ami meghaladta az elemzők átlagosan 7,2%-os növekedésre vonatkozó előrejelzését – áll a vállalati konszenzusban. Ez az árbevétel-növekedés 10,7%-os áremelkedést és 0,2%-os volumencsökkenést tartalmazott.
A CPG-vállalatok folyamatosan emelik áraikat, így igyekezve megbirkózni a napraforgóolajtól kezdve a szállítási költségeken át a csomagolásig valamennyi költség emelkedésével.
A fogyasztók eddig az elemzők által vártnál jobban viselték a helyzetet, de egyesek figyelmeztetnek, hogy a vállalatok árrése végső soron csökkenhet, ha a vásárlók egyre nagyobb számban váltanak olcsóbb márkákra.
„Az Unilever jól kezdte az évet, és újabb negyedévben produkált erőteljes növekedést” – nyilatkozta Alan Jope vezérigazgató.
„Továbbra is arra összpontosítunk, hogy átvészeljük a tartós makrogazdasági bizonytalanságot, és bízunk abban, hogy képesek leszünk egy újabb erős növekedési évet produkálni, ami továbbra is elsődleges prioritásunk.”
Az Unilever megismételte, hogy az év első felében továbbra is jelentős árnövekedésre számít, ami azonban az év során az infláció mérséklődésével enyhülni fog.
Kapcsolódó cikkeink
NGM: harcolunk az indokolatlan áremelések ellen
A kormány folyamatosan azon dolgozik, hogy a családok pénze többet…
Tovább olvasom >Nehéz menet lehet a Unilever növényi alapú hús üzletágának eladása
Nehézségekbe ütközhet a Unilever növényihús-üzletágának értékesítése, mivel a fogyasztói kereslet…
Tovább olvasom >A higiéniai szegénység enyhítésére társult az Amazon, az Unilever és a Colgate-Palmolive
Az Amazon az Unileverrel, a Colgate-Palmolive-val és más vezető márkákkal…
Tovább olvasom >További cikkeink
Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >Online is megugrott az élelmiszer-vásárlás karácsony előtt
A karácsonyi készülődés határozta meg a Kifli.hu online szupermarket forgalmát…
Tovább olvasom >