Kétszámjegyű növekedésről számolt be az Unilever
Felülmúlta az Unilever az első negyedévre vonatkozó értékesítési előrejelzéseket, mivel a fogyasztási cikkeket gyártó cég újabb nagymértékű áremelése csak kismértékű visszaesést okozott a volumenben.
Az Unilever 10,5%-kal, 14,8 milliárd euróra növelte első negyedéves árbevételét, ami meghaladta az elemzők átlagosan 7,2%-os növekedésre vonatkozó előrejelzését – áll a vállalati konszenzusban. Ez az árbevétel-növekedés 10,7%-os áremelkedést és 0,2%-os volumencsökkenést tartalmazott.
A CPG-vállalatok folyamatosan emelik áraikat, így igyekezve megbirkózni a napraforgóolajtól kezdve a szállítási költségeken át a csomagolásig valamennyi költség emelkedésével.
A fogyasztók eddig az elemzők által vártnál jobban viselték a helyzetet, de egyesek figyelmeztetnek, hogy a vállalatok árrése végső soron csökkenhet, ha a vásárlók egyre nagyobb számban váltanak olcsóbb márkákra.
„Az Unilever jól kezdte az évet, és újabb negyedévben produkált erőteljes növekedést” – nyilatkozta Alan Jope vezérigazgató.
„Továbbra is arra összpontosítunk, hogy átvészeljük a tartós makrogazdasági bizonytalanságot, és bízunk abban, hogy képesek leszünk egy újabb erős növekedési évet produkálni, ami továbbra is elsődleges prioritásunk.”
Az Unilever megismételte, hogy az év első felében továbbra is jelentős árnövekedésre számít, ami azonban az év során az infláció mérséklődésével enyhülni fog.
Kapcsolódó cikkeink
100 éves márkákat ad el az Unilever
Az Unilever bejelentette, hogy kötelező érvényű ajánlatot kapott a Zwanenberg…
Tovább olvasom >Optimistán szenvednek a márkák, sikertől duzzadnak a drogériák – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 2. rész)
Közel 1100 „diák” iratkozott be az FMCG Szabadegyetemre, hogy szeptember…
Tovább olvasom >105 millió dollárból fejleszti az Unilever a házon belüli illatinnovációs képességét
Az Unilever bejelentette, hogy 105,58 millió dollárt (100 millió eurót)…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >