Kétszámjegyű növekedésről számolt be az Unilever
Felülmúlta az Unilever az első negyedévre vonatkozó értékesítési előrejelzéseket, mivel a fogyasztási cikkeket gyártó cég újabb nagymértékű áremelése csak kismértékű visszaesést okozott a volumenben.
Az Unilever 10,5%-kal, 14,8 milliárd euróra növelte első negyedéves árbevételét, ami meghaladta az elemzők átlagosan 7,2%-os növekedésre vonatkozó előrejelzését – áll a vállalati konszenzusban. Ez az árbevétel-növekedés 10,7%-os áremelkedést és 0,2%-os volumencsökkenést tartalmazott.
A CPG-vállalatok folyamatosan emelik áraikat, így igyekezve megbirkózni a napraforgóolajtól kezdve a szállítási költségeken át a csomagolásig valamennyi költség emelkedésével.
A fogyasztók eddig az elemzők által vártnál jobban viselték a helyzetet, de egyesek figyelmeztetnek, hogy a vállalatok árrése végső soron csökkenhet, ha a vásárlók egyre nagyobb számban váltanak olcsóbb márkákra.
„Az Unilever jól kezdte az évet, és újabb negyedévben produkált erőteljes növekedést” – nyilatkozta Alan Jope vezérigazgató.
„Továbbra is arra összpontosítunk, hogy átvészeljük a tartós makrogazdasági bizonytalanságot, és bízunk abban, hogy képesek leszünk egy újabb erős növekedési évet produkálni, ami továbbra is elsődleges prioritásunk.”
Az Unilever megismételte, hogy az év első felében továbbra is jelentős árnövekedésre számít, ami azonban az év során az infláció mérséklődésével enyhülni fog.
Kapcsolódó cikkeink
Árat emel Japánban a Suntory októbertől
A japán italóriás Suntory 2025. október 1-jétől áremelést hajt végre…
Tovább olvasom >Villámgyors mosás kompromisszumok nélkül – megérkezett a Coccolino Wonder Wash
Az Unilever legújabb innovációja, a Coccolino Wonder Wash egy új…
Tovább olvasom >Természetes testápolási márkát vásárolt a brit Unilever
Az Unilever felvásárolta az elsősorban utántölthető dezodorjairól ismert brit Wild…
Tovább olvasom >További cikkeink
Mindent a házi kedvencnek! – Euromonitor International 2025
A globális kisállatgondozási piac 2025-ben várhatóan eléri a 215 milliárd…
Tovább olvasom >Háromból két fogyasztó jobb vásárlási élményre számít
Egy friss felmérés szerint a fogyasztók és az üzleti vezetők…
Tovább olvasom >IDEAAL™: Versenyképes fehérjekészítmény hazai szereplőktől
Egy közös kutatásfejlesztési projekt, három szereplő, egy egyedülálló tejfehérje-készítmény –…
Tovább olvasom >