Kétszámjegyű növekedésről számolt be az Unilever
Felülmúlta az Unilever az első negyedévre vonatkozó értékesítési előrejelzéseket, mivel a fogyasztási cikkeket gyártó cég újabb nagymértékű áremelése csak kismértékű visszaesést okozott a volumenben.
Az Unilever 10,5%-kal, 14,8 milliárd euróra növelte első negyedéves árbevételét, ami meghaladta az elemzők átlagosan 7,2%-os növekedésre vonatkozó előrejelzését – áll a vállalati konszenzusban. Ez az árbevétel-növekedés 10,7%-os áremelkedést és 0,2%-os volumencsökkenést tartalmazott.
A CPG-vállalatok folyamatosan emelik áraikat, így igyekezve megbirkózni a napraforgóolajtól kezdve a szállítási költségeken át a csomagolásig valamennyi költség emelkedésével.
A fogyasztók eddig az elemzők által vártnál jobban viselték a helyzetet, de egyesek figyelmeztetnek, hogy a vállalatok árrése végső soron csökkenhet, ha a vásárlók egyre nagyobb számban váltanak olcsóbb márkákra.
„Az Unilever jól kezdte az évet, és újabb negyedévben produkált erőteljes növekedést” – nyilatkozta Alan Jope vezérigazgató.
„Továbbra is arra összpontosítunk, hogy átvészeljük a tartós makrogazdasági bizonytalanságot, és bízunk abban, hogy képesek leszünk egy újabb erős növekedési évet produkálni, ami továbbra is elsődleges prioritásunk.”
Az Unilever megismételte, hogy az év első felében továbbra is jelentős árnövekedésre számít, ami azonban az év során az infláció mérséklődésével enyhülni fog.
Kapcsolódó cikkeink
Új egységes retail média platformot indít a Sainsbury’s – jön a Nectar360 Pollen
A brit Sainsbury’s bejelentette, hogy 2025 végén elindítja a Nectar360…
Tovább olvasom >Rekordmélyre zuhant az innováció a spanyol FMCG-piacon
Spanyolországban 15 év alatt 48%-kal esett vissza az új termékek…
Tovább olvasom >Árat emel Japánban a Suntory októbertől
A japán italóriás Suntory 2025. október 1-jétől áremelést hajt végre…
Tovább olvasom >További cikkeink
Spanyolországban vezeti be első AI-alapú megoldását a Carrefour
A francia Carrefour Spanyolországot választotta első mesterségesintelligencia-alapú megoldásának bevezetésére. Az AI.Carrefour…
Tovább olvasom >Kétszeres POP világbajnok a magyar Gösser Spritz display
Idén két világbajnoki címre is büszke lehet a hazai POP-szakma.…
Tovább olvasom >Legendás olasz panettone-gyártót vett az ír Valeo Foods
Újabb olasz cég felvásárlását jelentette be az ír székhelyű Valeo…
Tovább olvasom >