Kétszámjegyű növekedésről számolt be az Unilever

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2023. 05. 04. 09:45

Felülmúlta az Unilever az első negyedévre vonatkozó értékesítési előrejelzéseket, mivel a fogyasztási cikkeket gyártó cég újabb nagymértékű áremelése csak kismértékű visszaesést okozott a volumenben.

Az Unilever 10,5%-kal, 14,8 milliárd euróra növelte első negyedéves árbevételét, ami meghaladta az elemzők átlagosan 7,2%-os növekedésre vonatkozó előrejelzését – áll a vállalati konszenzusban. Ez az árbevétel-növekedés 10,7%-os áremelkedést és 0,2%-os volumencsökkenést tartalmazott.

A CPG-vállalatok folyamatosan emelik áraikat, így igyekezve megbirkózni a napraforgóolajtól kezdve a szállítási költségeken át a csomagolásig valamennyi költség emelkedésével.

A fogyasztók eddig az elemzők által vártnál jobban viselték a helyzetet, de egyesek figyelmeztetnek, hogy a vállalatok árrése végső soron csökkenhet, ha a vásárlók egyre nagyobb számban váltanak olcsóbb márkákra.

„Az Unilever jól kezdte az évet, és újabb negyedévben produkált erőteljes növekedést” – nyilatkozta Alan Jope vezérigazgató.

„Továbbra is arra összpontosítunk, hogy átvészeljük a tartós makrogazdasági bizonytalanságot, és bízunk abban, hogy képesek leszünk egy újabb erős növekedési évet produkálni, ami továbbra is elsődleges prioritásunk.”

Az Unilever megismételte, hogy az év első felében továbbra is jelentős árnövekedésre számít, ami azonban az év során az infláció mérséklődésével enyhülni fog.

ESM

Kapcsolódó cikkeink