Kétszámjegyű növekedés a dezodor bolti forgalmánál
Az éves forgalom értékben meghaladja a 13 milliárd forintot. A mennyiségi értékesítés 10 százalékkal, 23 millió darab fölé emelkedett 2006 július-2007 júniusban, állapítja meg a Nielsen piackutató vállalat.
Az átlagos fogyasztói árak 6 százalékkal
nőttek a legnépszerűbb, aerosolos, 4 százalékkal pedig a stift szegmensben.
Előbbi darabonként átlagosan 505, utóbbi 605 forintba került idén
május-júniusban. Golyósnál 4, stiftnél 3 százalék a drágulás mértéke. A krém
viszont átlagosan 2 százalékkal olcsóbb lett.
A férfi izzadásgátlók részaránya
valamelyest növekedett, de még mindig a nőknek való dezodorokra jut a piac több
mint fele. Az arány 57:43 százalék a női szegmens javára.
A férfiak viszonylag magas nagyobb arányban
veszik az aerosolost és a stiftet. A nőknél is az aerosolos vezet, de
alacsonyabb mutatóval, és náluk a golyós a második legnépszerűbb fajta.
Az aerosolosra összességében a mennyiségi
forgalom 51 százaléka jutott 2006 július-2007 júniusban, stiftre 23, golyósra
pedig 18 százalék.
A beszerzés fő színhelye egyre inkább a
hipermarket és a drogéria. A legnagyobb eladóterű üzletek részaránya 41
százalékra emelkedett a mennyiségi eladásokból, míg a drogériáké 33 százalékra.
Így a két bolttípusban adják el az összes dezodor közel háromnegyedét.
A kereskedelmi márkák szerény szerepet
játszanak. A dezodor mennyiségben mért kiskereskedelmi forgalmából 7 százalék
jutott rájuk május-júniusban, szemben az előző évi és tavalyelőtti hasonló
periódus 6-6 százalékával.
##
Táblázat 1. A dezodor – mennyiségben mért –
kiskereskedelmi forgalmából a férfi és női termékek szegmenseinek piaci
részesedése. Százalékban.
Szegmens |
2005 július- 2006 június |
2006 július- 2007 június |
Női aeroszolos |
48 |
46 |
Férfi aeroszolos |
58 |
56 |
Női pumpás |
4 |
5 |
Férfi pumpás |
3 |
3 |
Női golyós |
21 |
23 |
Férfi golyós |
10 |
11 |
Női stift |
20 |
20 |
Férfi stift |
27 |
28 |
Női krém |
7 |
6 |
Férfi krém |
3 |
2 |
Forrás: Nielsen piackutató vállalat
Táblázat 2. A dezodor – mennyiségben mért –
kiskereskedelmi forgalmából a bolttípusok piaci részesedése. Százalékban.
Bolttípus |
2005 július- 2006 június |
2006 július- 2007 június |
2 500 nm felett (hipermarket) |
39 |
41 |
401-2 500 nm |
12 |
11 |
201-400 nm |
5 |
4 |
51-200 nm |
9 |
7 |
50 nm alatt |
4 |
4 |
Drogéria, szaküzlet |
31 |
33 |
Forrás: Nielsen piackutató vállalat
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI: Romló bizalmi indexek és gazdasági kilátások Magyarországon
Novemberben mind az üzleti szféra, mind a fogyasztók pesszimistábbá váltak…
Tovább olvasom >Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >A piaci egyensúly biztosítására törekszik majd az új fogyasztóvédelmi hatóság
A január 1-jén felálló Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH)…
Tovább olvasom >