Kétszámjegyű növekedés a dezodor bolti forgalmánál

Szerző: trademagazin Dátum: 2007. 08. 10. 00:00

Az éves forgalom értékben meghaladja a 13 milliárd forintot. A mennyiségi értékesítés 10 százalékkal, 23 millió darab fölé emelkedett 2006 július-2007 júniusban, állapítja meg a Nielsen piackutató vállalat.

 Az átlagos fogyasztói árak 6 százalékkal
nőttek a legnépszerűbb, aerosolos, 4 százalékkal pedig a stift szegmensben.
Előbbi darabonként átlagosan 505, utóbbi 605 forintba került idén
május-júniusban. Golyósnál 4, stiftnél 3 százalék a drágulás mértéke. A krém
viszont átlagosan 2 százalékkal olcsóbb lett.
A férfi izzadásgátlók részaránya
valamelyest növekedett, de még mindig a nőknek való dezodorokra jut a piac több
mint fele. Az arány 57:43 százalék a női szegmens javára.
A férfiak viszonylag magas nagyobb arányban
veszik az aerosolost és a stiftet. A nőknél is az aerosolos vezet, de
alacsonyabb mutatóval, és náluk a golyós a második legnépszerűbb fajta.
Az aerosolosra összességében a mennyiségi
forgalom 51 százaléka jutott 2006 július-2007 júniusban, stiftre 23, golyósra
pedig 18 százalék.
A beszerzés fő színhelye egyre inkább a
hipermarket és a drogéria. A legnagyobb eladóterű üzletek részaránya 41
százalékra emelkedett a mennyiségi eladásokból, míg a drogériáké 33 százalékra.
Így a két bolttípusban adják el az összes dezodor közel háromnegyedét.
A kereskedelmi márkák szerény szerepet
játszanak. A dezodor mennyiségben mért kiskereskedelmi forgalmából 7 százalék
jutott rájuk május-júniusban, szemben az előző évi és tavalyelőtti hasonló
periódus 6-6 százalékával.

##

Táblázat 1. A dezodor – mennyiségben mért –
kiskereskedelmi forgalmából a férfi és női termékek szegmenseinek piaci
részesedése.
Százalékban.

Szegmens

2005 július-

2006 június

2006 július-

2007 június

Női aeroszolos

48

46

Férfi aeroszolos

58

56

Női pumpás

  4

  5

Férfi pumpás

  3

  3

Női golyós

21

23

Férfi golyós

10

11

Női stift

20

20

Férfi stift

27

28

Női krém

  7

  6

Férfi krém

  3

  2

Forrás: Nielsen piackutató vállalat

Táblázat 2. A dezodor – mennyiségben mért –
kiskereskedelmi forgalmából a bolttípusok piaci részesedése.
Százalékban.

Bolttípus

2005 július-

2006 június

2006 július-

2007 június

2 500 nm felett

(hipermarket)

39

41

401-2 500 nm

12

11

201-400 nm

  5

  4

51-200 nm

  9

  7

50 nm alatt

  4

  4

Drogéria,

szaküzlet

31

33

Forrás: Nielsen piackutató vállalat

 

Kapcsolódó cikkeink