100 milliárd forint fölött a dm Magyarország forgalma
Mit tudott a dm 25 éve, és mit tud ma? Legyen szó technikai fejlesztésekről, bolti megoldásokról, szortiment bővítésről, egyre izgalmasabb nyereményjátékokról, logisztikai újításokról, minden egy irányba hat: a vásárló mosolyogva, elégedetten lépjen ki az üzletből, s térjen vissza újra meg újra – 25 éve is ez volt a cél és ma is. 2018-ban a dm forgalma átlépte a 100 milliárd forintot, ezzel több, mint 10 százalékos forgalmi növekedést ért el a tavalyi év azonos időszakához képest. Sajtótájékoztatón összegezte a cégvezetés az elmúlt évet.
A dm Európában
Az elmúlt gazdasági évben az osztrák anyavállalathoz tartozó társországokban, így Magyarországon, Csehországban, Szlovákiában, Szlovéniában, Horvátországban, Szerbiában, Bosznia-Hercegovinában, Romániában, Bulgáriában, Olaszországban és Macedóniában a forgalom 8 százalékkal 2. 595 millió Euróra nőtt, idén először a munkavállalók száma 20.000 fölé emelkedett (+6,59 %), 1610 üzletben szolgálja ki a dm a vásárlókat (+2,42 %).
A dm csoport Németországot is beleszámítva együtt ismét átlépte a 10 milliárd eurós határt, a konszern összes forgalma 10. 701 millió Euró volt az elmúlt gazdasági évben, ez a tavalyihoz képest 4,3 százalékos emelkedést jelent.
A dm 13 országban van jelen Európában, Németországot is beleszámítva összesen 61.721 munkavállaló dolgozik a közös sikerért, konszern szinten összesen 3566 üzletben szolgálja ki a drogéria a vásárlói igényeket.
Dinamikus forgalomnövekedés, megújuló üzletek
A dm Magyarország kiemelkedő, 103 milliárd forintos forgalommal zárta a gazdasági évet, ezzel több, mint 10 százalékkal múlta felül a tavalyi évet. 2887 munkavállaló dolgozik a vállalatnál, közülük 404-en több mint 15 éve, 85-en pedig több mint 20 éve munkálkodnak a dm kötelékében. A dinamikus forgalmi növekedés lehetővé teszi, hogy a dm továbbra is szolgáltatásai bővítésébe és üzletei átalakításába fektessen. Országszerte 262 üzlet áll a vásárlók rendelkezésére, a dm minőségi expanziós politikája idén folytatódott: hét új boltot nyitottak, kilencet bővítettek, öt költözött, hetet újítottak fel, tizennyolc boltra üzletkép frissítés várt. Májusban hosszú várakozás után költözött be a dm az Aréna Mall-ba, az eseményt a Music FM élőben közvetítette, a nyitás házigazdája Orosz Barbara tévés személyiség volt, szeptember végén a Nyugati téren a Skálánál és a River Estates-ben nyíló új dm üzleteket övezte kiemelt figyelem.
A jövő üzleteinek tervezésénél még nagyobb hangsúlyt kapnak a kényelmi szolgáltatások, teszt jelleggel hamarosan olyan dm üzlet nyílik, ahol kismama sarok is helyet kap majd.
Új ügyvezetők igazgatják a dm-et
Minden vállalat életében fontos mérföldkőnek számítanak a nagy horderejű szervezeti változások, a dm-nél hosszú előkészítő munka és egy bizalmon alapuló folyamat eredményeképpen az utódlást maguk a cégvezetők alakították ki. Csoknyainé Horváth Gertrud HR és beszerzési cégvezetőt, valamint Görgey András expanziós cégvezetőt 2016-ban nevezték ki a vállalat ügyvezetői székébe. Az elmúlt két évben közösen irányították a vállalatot Wolfgang Strasserrel. Wolfgang Strasser nyugdíjba vonulása után, 2018 októberétől, a két új ügyvezető a cégvezetőkkel szoros együttműködésben igazgatja tovább a vállalatot.
Új szolgáltatások: megújult a törzsvásárlói program, elindult a webshop
A jubileum éve mozgalmas a dm számára, hiszen kora tavasszal indította el online webshopját, májustól pedig sikeres törzsvásárlói programja is gyökeresen megújult.
Az online shopban jelenleg 9.000 termék érhető el, az átlagos kosárérték a bolti háromszorosa, a legkedveltebb termékkörök a babaápolás, a konvencionális élelmiszerek és a bébiételek. A jövőben tovább bővül az elérhető árucikkek köre, a vállalat a jövőben igyekszik a vásárlók elvárásainak és a piaci igényeknek megfelelően fejleszteni az elérhető szolgáltatások körét. A dm maximálisan igyekszik kihasználni az online tér és a boltok egymást erősítő lehetőségeit.
Az elmúlt évek kisebb-nagyobb változásai után 2018 májusában a dm törzsvásárlói programja megújult, a dm tartós ár koncepciójával még inkább összhangba került. A vásárlók kuponok segítségével többszörös pontokat gyűjthetnek vásárlásaik során, majd az összegyűjtött pontokat forintális kedvezményekre válthatják. Mára közel egymillió tagot számlál a program.
Még több innováció! Influencer együttműködések felé nyitott a dm
A termékek fejlesztését a jubileumi évben az influencerekkel történő együttműködések határozták meg, stratégiai fókuszt kapott a piachoz képest megkülönböztető termékkör kialakítása. Júliusban robbant be a köztudatba a STRASSENKICKER márka, Lukas Podolski világhírű labdarúgó és a dm együttműködésével, a termékek megvásárlása jótékony célt is szolgál a futballista alapítványán keresztül. Új márkaegyüttműködés eredménye a LVLY arcápolási termékcsalád is, a termékeket egy német beauty blogger, Paola Maria álmodta meg. Két mesterfodrász, Mona és Julia a hosszú haj iránti szenvedélyüket és szakmai tudásukat összegyúrva alkották meg a dm exkluzív márkáját, a Langhaarmädchent, egy igazán fiatalos márkát. Ősszel érkezett a polcokra a „183 DAYS”, a dm saját márkás trend IT UP dekorkozmetikai márkájának almárkája, amelynek különlegessége, hogy 183 nap, azaz fél év után a teljes termékpaletta megújul.
Az innováció tovább folytatódik: dm Start! néven indít pályázatot a vállalat novembertől, hogy további egyedi termékek kerüljenek a szortimentbe. A pályázat innovatív hazai cégeket kíván támogatni, az ötletekkel 2019. január végéig lehet pályázni, a kiválasztott cégek termékei elérhetők lesznek a drogéria polcain.
Pályázni a www.dm-egyuttegymasert.hu oldalon lehet.
25 év, 25 meglepetés – közös élmények a vásárlókkal
Mindenkinek van egy titkos fegyvere, ezzel a dm is gyakran él: szereti meglepni a vásárlókat, a 25 év jó alkalom volt erre. Tavasszal születésnapi nyereményjátékkal készültek a vásárlóknak, a fődíjas külföldi utazást nyert, az üzletekben a vásárlók ajándék termékeket kaptak, pontpromóciókkal lepték meg őket, élménykamion járta az országot, ősszel pedig sminkkamionnal találkozhattak a vendégek a Budapest Parkban.
A jubileumi évben többféle eseménnyel is készültek a különféle célcsoportoknak. Tavasszal anyukáknak szervezett mozit a dm, ősszel népszerű baba-mama bloggereket invitáltak találkozóra, a rendezvényen a gyerekek mellett az anyukáknak is tartalmas kikapcsolódást biztosítva. A családokat gyereknapi rendezvénnyel is meglepték májusban, a Vasúttörténeti Parkban mini dm bolttal várták a látogatókat, a park pelenkázósarkát pedig felújították.
Tavasszal a svábhegy szívében megbúvó The Writer’s Villába, ősszel pedig a Brody Studios-ba invitálta a szépség bloggereket különleges hangulatú találkozóra a dm, a szépség nagykövetei különleges inspirációt kaphattak „szépségsztorijaikhoz”. A szépség jegyében tavasszal és ősszel budapesti és vidéki bevásárlóközpontokban beauty sziget várta a látogatókat, ahol sminkesek és fodrászok varázsolták szebbé a hölgyeket.
A nyári időszakban a Balatonon találkozhattak a vásárlók a dm napozó márkájához köthető aktivitásokkal, a SUNDANCE márka mára kitört a boltokból, szembe jön szinte mindenhol. A badacsonyi kikötőből SUNDANCE márkába „csomagolt” katamaránnal kelhettek útra a Balaton szerelmesei a hajózási szezonban, a látványos megjelenés mellett a kikötőben az utasok a dm napvédelmi edukációs üzeneteivel találkozhattak. Nyári futóesemények elmaradhatatlan vendége a dm, az aktivitások találkozási pontot is jelentenek, ahol megpihenhetnek és feltöltődhetnek a résztvevők.
Együtt egymásért – Év kereskedője díjat nyert a dm felelősségvállalási programja
A nagyközönségnek szóló akciók, ajándékok mellett a jubileum alkalmából az Együtt egymásért CSR program keretein belül idén stílszerűen 25 civil szervezet helyi projektjének megvalósítását támogatták 500-500 ezer forinttal. Emellett a gyerekek napvédelmére hívták fel a figyelmet kreatív pályázattal, a fődíjas óvoda udvarát felújították, minden pályázó ovi naptejeket és edukációs játékot kapott ajándékba. A hátrányos helyzetű családokat pedig idén is pelenkaprogram segítette 20 millió forint értékű termékadománnyal. Tavasszal jótékonysági focitorna keretében 5 millió forintot juttatott el a dm a törökbálinti Tábitha Háznak.
Szerteágazó Együtt egymásért programjával idén a dm elnyerte az Év kereskedője 2018. díjat a Legjobb társadalmi felelősségvállalás program kategóriában.
A „zöld jövő” elkezdődött
A dm gazdasági közösségként kiemelt területként kezeli a környezettudatosságot, döntési folyamataiban fontos szerepe van a fenntarthatóságnak. Ez a vásárlók számára leginkább a választékon keresztül érzékelhető: bio és környezetbarát termékek széles választékát kínálja a drogéria, évek óta foglalkoznak a termékek csomagolásának optimalizálásával. A dm márkás alverde NATURKOSMETIK csomagolása például nyár óta legalább 50% újrahasznosított anyagot tartalmaz. Papír csomagolásainak nagy részét újrahasznosított vagy FSC minősítésűre cserélte a vállalat, a termékeken zöld lóhere szimbólum segít tájékozódni a vásárlóknak a termék jellemzőiről. Új receptúrák segítségével sikerült elérni, hogy a saját márkás termékek ma már szinte egyáltalán nem tartalmaznak nem feloldható mikrorészecskéket („mikroműanyagot”). A műanyagot eleve számos termékben helyettesíteni tudták más anyagokkal – a fültisztító pálcikák például már nem műanyagból, hanem papírból készülnek, és a nedves törlőkendők első variációit képes volt a cég 100% -ban cellulózból előállítani. A csomagolásmentes törekvés első fontos lépéseit is megtette a dm: Ausztria egy különleges teszt során minden tartományában próbára teszi a mosó- és mosogatószer feltöltőállomásait – a tubusok betétdíjasok, és korlátlanul újra használhatók.
Úttörő kezdeményezés: drogerista képzés indul a dm-nél
A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara tavasszal elfogadta, és nyilvántartásba vette a „drogerista” megnevezésű felnőttképzési szakmai programkövetelményt, 2018. októberben pedig elindul a dm dolgozói számára elérhető belső képzés. A program hosszú távú célja ezen szakkompetencia kialakításával megkülönböztetni a piacon a drogériát.
A cég igyekszik minél több fórumon közel kerülni leendő munkavállalóihoz, megjelenik ajánlataival a HVG állásbörzén, pályaválasztási kiállításokon, online karrierportálon kínál folyamatosan új információkat, a Szakma Sztár Fesztiválon pedig a pályaválasztás előtt állóknak mutatták be a drogériát. A dm nagy hangsúlyt fektet az utánpótlás képzésére is, gyakornoki programot működtet, amelyet vállalati videóval is népszerűsítenek a célcsoport körében. A videóval a dm 2018 őszén MUVI-díjat nyert.
Az új munkatársak elérése mellett kiemelt terület a jelenlegi munkavállalók megtartása, a munkáltatói well-being elemek folyamatosan bővülnek a vállalaton belül. A nagyívű projektek mellett, mint például a belső képzések, tréningek, rendszeres, béren kívüli választható juttatáscsomagok, apró figyelmességek is segítik a munkahelyi jólétet: beszélgetősarok az irodákban, ingyenes kávé és tea a konyhákban, gyümölcsnap bevezetése, céges busz lehetősége, közösségépítő céges rendezvények.
A dm 2018-ban elnyerte a Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara magas rangú Megbízható munkaadó elismerését. Egy másik díjnak is örülhetett a vállalat: negyedik alkalommal nyerte el a kiskereskedelemben legvonzóbb munkáltatónak járó díjat, ezzel bekerült a Randstad „hírességek csarnokába”: s négyszeres címvédőként idén nívódíjat kapott.
Év boltja díjat nyert a dm, a saját márkás termékek több elismerést is besöpörtek
A gazdasági sikerek mellett a vállalat több területen is szakmai elismerésben részesült. Az Élelmiszer szaklap 2018-ban immáron negyedik alkalommal hirdette meg az Év boltja pályázatot. Idén a szakmai zsűri döntése alapján, drogéria kategóriában a dm pécsi Árkádban levő üzlete került ki győztesen a pályázók közül.
A Superbrands nagy hangsúlyt fektet a fogyasztók elérésére, így a márkák szakmai és pénzügyi előszűrése után a bizottság értékelése kiegészült a GfK Hungaria Piackutató Intézet által a fogyasztók körében végzett online márkaismertségi és kedveltségi kutatással. A döntés értelmében a dm 2018-ban is elnyerte a minősítést, a díj történetében nyolcadik alkalommal.
A dm 2018-ban elnyerte a QUDAL – QUality meDAL díját. A felmérés azt kutatja, mely márkák jelentenek a magyar fogyasztók számára kiemelkedő minőséget. A válaszadók a dm-et ítélték kategóriájában a legjobb láncnak.
A Cosmo Beauty Awards pályázaton 36 kategóriában összesen 250 nevezés érkezett, amelyből a szakmai zsűri, valamint az olvasók választották ki a nyertes termékeket. A díjátadón a Balea Schönheitsgeheimnisse zabtejes sampon vihette el a legjobb samponnak járó közönségdíjat.
2018 júliusában az alverde testápoló vaj első helyen végzett a Glamour Glamies 2018-as szavazásán, a legjobb testápoló (natúrkozmetika) kategóriában.
Az a megtiszteltetés érte a dm-et, hogy az első Mentes-M pályázaton hazavihették az Élelmiszer magazin különdíját, „vegán húshelyettesítő” kategóriában. Nyertes termék: dmBio Jackfruit.
Kapcsolódó cikkeink
Late night shopping a Westend dm üzletben Regán Lilivel, Kisóval, és az adidas Vibes új illatkollekciójával
Az adidas márka legújabb illatkollekcióját a Vibes-t egy Late night…
Tovább olvasom >Signature 40 újra – Szintet lépett a Signature Platform: elindult a Signature Alumni Club
2024-ben soha nem látott magaslatokra ért a Signature 40 lista.…
Tovább olvasom >A dm forgalma 17 százalékkal nőtt az elmúlt gazdasági évben
A dm az elmúlt gazdasági évben nagy mértékben fektetett az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Stílus újragondolva- megújult a Hungaria pezsgő!
Új, a stílust és az eleganciát még inkább hangsúlyozó külsővel…
Tovább olvasom >