Kétszámjegyű bővülés volt az európai és a magyar e-kereskedelmi piacon is 2014-ben
Az Ecommerce Europe adatai szerint az európai e-kereskedelmi szektor 2014-ben átlagosan 14 százalékkal bővült, forgalma elérte a 126 ezer milliárd forintot (423 milliárd eurót), az eNet adatai szerint a magyar e-kereskedelem pedig 26 százalékkal nőtt, forgalma elérte a 273 milliárd forintot (kevesebb mint egymilliárd eurót) – közölte a Szövetség az Elektronikus Kereskedelemért (SzEK.org) szerdán az MTI-vel.
Az előrejelzések szerint 2015-ben az európai e-kereskedelmi forgalom 12,5 százalékkal bővül, Magyarországon pedig 26 százalékos növekedés várható.
Világszinten az európai e-kereskedelmi piac szilárdan tartja a második helyét és csak az ázsiai piac előzi meg, mely első helyezését a még mindig kiaknázatlan kínai e-kereskedelmi szektornak köszönheti, az észak-amerikai régió pedig a harmadik helyezett.
A közlemény szerint az európai GDP-n belül egyre jelentősebb arányt képvisel az e-kereskedelmi szektor: míg 2009-ben csupán 1,27 százalékát adta, 2014-re már 2,45 százalékos volt a hozzájárulása. Az előrejelzések szerint az e-kereskedelem részaránya a GDP-ben 2020-ra már a 6 százalékot is elérheti.
Az e-kereskedelmi szektor által közvetve vagy közvetlenül létrehozott európai munkahelyek száma a becslések szerint megközelíti a 2,5 milliót.
A SzEK.org szerint az Egyesült Királyság a legnagyobb e-kereskedelmi piac Európában, tavalyi forgalma 14,7 százalékos növekedéssel 38 100 milliárd forintot (127 milliárd eurót) ért el. A német piac növekedése ezzel szemben csak 12,3 százalékos volt és 21 300 milliárd forint (71 milliárd euró) forgalmat bonyolított le, míg a francia 11,2 százalékkal nőtt, 16 800 milliárd forint (56,8 milliárd euró) volt.
A legnagyobb mértékű növekedést a volt szocialista országok érték el 2014-ben: Oroszország e-kereskedelmi piaca – Magyarországhoz hasonlóan – 26 százalékkal nőtt, 5640 milliárd forint (18,8 milliárd euró) forgalmat bonyolított le.
A SzEK.org arról is tájékoztatott, hogy a magyar e-kereskedelmi piac hatékonyabb nemzetközi integrációjának elősegítése érdekében a szövetség a múlt hónapban belépett az Ecommerce Europe nemzetközi szervezetbe. Június 7-én Barcelonában a SzEK.org elnöke aláírta azt a szándéknyilatkozatot, amelynek keretében egységes európai minőségbiztosítási rendszert építenek ki és minőségbiztosító jelvényt adnak az arra érdemes webáruházaknak. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Bevezeti az Easy Ship szolgáltatást az Amazon Európában
Az Amazon elindítja Easy Ship szállítási megoldását Európában, elsőként a…
Tovább olvasom >Új szintre lépett a régiós e-kereskedelem
A Pepita Group Zrt. hazai bruttó forgalmát több mint 24…
Tovább olvasom >Vizsgálja a GVH az eMAG vállalkozástámogatási vállalásainak teljesítését
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) vizsgálja, hogy az eMAG vállalásának megfelelően…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: januárban 5,5 százalékkal haladták meg átlagosan a fogyasztói árak az előző év azonos hónapi értékeket
2024. januárhoz viszonyítva az élelmiszerek ára 6,0 százalékkal nőtt, ezen…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A januári magasabb fogyasztói árszint átmeneti jelenség
Nagy Márton szerint elfogadhatatlan a magas élelmiszerinfláció, a kormány minden…
Tovább olvasom >NGM-szóvivő: január utolsó napjaiban már korrigáltak az árak
A KSH közlése szerint 2025. januárban a fogyasztói árak átlagosan…
Tovább olvasom >