Ketreces tojások: döntsenek a fogyasztók!
Indokolatlan piackorlátozó lépéseket kívánnak tenni azok az áruházláncok, amelyek ki akarják zárni bolthálózataikból a ketreces tojástermelést folytató agrárvállalkozásokat – húzták alá a V4-ek legutóbbi kibővített prágai találkozójukon, amelyen a Baromfi Termék Tanács egyik szövetsége, a Magyar Tojóhibrid-tenyésztők és Tojástermelők Szövetsége (Tojásszövetség) is képviseltette magát. A szövetség lehetőséget kapott arra, hogy előadásban ismertesse a problémát a találkozón, amelyen a V4-es országok mellett Bulgária, Horvátország, Litvánia és Románia is részt vett.
A V4-ek agrárkamarái kiállnak amellett, hogy a feljavított ketreces tojástermelésre szükség van a térségben és az Európai Unióban, mivel állat- és humánegészségügyi szempontból ez a legbiztonságosabb termelési mód. A köztestületek a prágai találkozón úgy foglaltak állást, hogy elutasítják az áruházláncok egyoldalú, kiszorító, termelőket ellehetetlenítő törekvéseit. A V4-es agrárkamarák szerint a vásárlók számára lehetőséget kell teremteni arra, hogy a számukra fontos paraméterek alapján – beleértve a higiéniát és az árat is – választhassanak termékeket az üzletláncokban.
Kapcsolódó cikkeink
Az élelmiszergazdaság meghatározó ágazata a tojástermelés
A tojástermelés az élelmiszergazdaság meghatározó ágazata, amelynek versenyképességét számos eszközzel…
Tovább olvasom >Aki tojást fogyaszt, a bolygónkat védi
A tojás egyenlő a mosollyal és a jókedvvel, a szépség…
Tovább olvasom >Bukarest engedélyhez köti a tojás és baromfihús importját Ukrajnából
Románia a tojást és baromfihúst is felveszi azon élelmiszeripari termékek…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rendkívüli fogyasztóvédelmi ellenőrzést indítanak az ételfutár cégeknél
A fogyasztóvédelemért felelős Nemzetgazdasági Minisztérium rendkívüli fogyasztóvédelmi vizsgálatot indít a…
Tovább olvasom >Csökkent a Ryanair nyeresége az első üzleti félévben: bevételnövekedés mellett mérsékelt eredmény
A Ryanair, Európa egyik legnagyobb fapados légitársasága, jelentős nyereségcsökkenést könyvelt…
Tovább olvasom >Omnichannel Scale 2024 – Miként maradhatnak versenyképesek a magyar kereskedők?
Mindannyian érezzük, hogy valami nagyon megváltozott a kereskedelemben. A digitális…
Tovább olvasom >