Ketreces tojások: döntsenek a fogyasztók!
Indokolatlan piackorlátozó lépéseket kívánnak tenni azok az áruházláncok, amelyek ki akarják zárni bolthálózataikból a ketreces tojástermelést folytató agrárvállalkozásokat – húzták alá a V4-ek legutóbbi kibővített prágai találkozójukon, amelyen a Baromfi Termék Tanács egyik szövetsége, a Magyar Tojóhibrid-tenyésztők és Tojástermelők Szövetsége (Tojásszövetség) is képviseltette magát. A szövetség lehetőséget kapott arra, hogy előadásban ismertesse a problémát a találkozón, amelyen a V4-es országok mellett Bulgária, Horvátország, Litvánia és Románia is részt vett.
A V4-ek agrárkamarái kiállnak amellett, hogy a feljavított ketreces tojástermelésre szükség van a térségben és az Európai Unióban, mivel állat- és humánegészségügyi szempontból ez a legbiztonságosabb termelési mód. A köztestületek a prágai találkozón úgy foglaltak állást, hogy elutasítják az áruházláncok egyoldalú, kiszorító, termelőket ellehetetlenítő törekvéseit. A V4-es agrárkamarák szerint a vásárlók számára lehetőséget kell teremteni arra, hogy a számukra fontos paraméterek alapján – beleértve a higiéniát és az árat is – választhassanak termékeket az üzletláncokban.
Kapcsolódó cikkeink
Piszkos ketrecek, globális veszélyek: tyúkok milliói szenvednek világszerte
Egy friss nemzetközi jelentés rávilágított: több mint harmincöt országban tartanak…
Tovább olvasom >Indul a NAK „Tények ízekre szedve” országos szemléletformáló kampánya
A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) országos szemléletformáló kampányt indított „Tények…
Tovább olvasom >Impozáns a hazai kereskedelem termelékenységének növekedése
A magyar kereskedelem munkaerőtermelékenység-javulása 2023-ig 2010-hez viszonyítva (+50%) kimagasló az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Bemutatjuk a média és marketingkommunikációs szakmai AI Guide-ot
A legjelentősebb hazai kommunikációs szakmai szervezetek példaértékű együttműködésében készült el…
Tovább olvasom >Tízből hét fiatal dolgozna külföldön
A külföldi munkatapasztalattal nem rendelkező magyarok fele nyitott arra, hogy…
Tovább olvasom >Már a fiatalabb vásárlóknak is fontos az időablakos kiszállítás – a 30 felettiek esetén ez szinte alapelvárás
Az életkor előrehaladtával egyre fontosabbá válik a hazai online vásárlók…
Tovább olvasom >