Kétmilliárdból bővíti dunaharaszti raktárát a Coca-Cola HBC Magyarország
A folyamatosan növekvő kivitel szükségessé tette a tárolókapacitások bővítését, így a Coca-Cola HBC Magyarország 2 milliárd forintos beruházással 6500 négyzetméteres raktár építésébe kezdett dunaharaszti központjában – közölte a cég az MTI-vel.
A tájékoztatás szerint az új, 12 méter magas épületben 12 ezer raklapon összesen 8,4 millió liter termék fér majd el. Emellett a mostani bővítéssel a vállalat dunaharaszti bázisa lesz a legnagyobb élelmiszeripari raktár Magyarországon – mutatott rá a vállalat. Az építkezésen összesen 450 ember dolgozik, a létesítmény várhatóan idén júniusra készülhet el.
A fejlesztést a cég azzal indokolta, hogy az elmúlt években a folyamatos kapacitásbővítések eredményeként a magyar leányvállalat vált a 28 országot átfogó, csaknem 600 millió fogyasztót kiszolgáló Coca-Cola HBC cégcsoport legnagyobb exportőrévé. A vállalat termékei előállításához kétharmad részben magyar alapanyagokat használ fel, a kupaktól, a magyar almán keresztül a GMO-mentes magyar kukoricából készülő cukorig. Csak az utóbbiból évente mintegy 4 milliárd forintért vásárol a cég – olvasható a közleményben.
Szijjártó Péter üdvözölte a beruházást és egyúttal Minas Agelidis-sel, a Coca-Cola HBC Magyarország ügyvezetőjével személyes találkozó keretében áttekintették a cég és a hazai élelmiszeripar versenyképességi kérdéseit. A külgazdasági és külügyminiszter a közlemény szerint kiemelte, hogy a dunaharaszti székhelyű gyártóbázis dinamikusan növekvő exportteljesítményével és jelentős összegű adóbefizetéseivel nagyban hozzájárul nemzetgazdaságunk egyre javuló teljesítményéhez.
A vállalat emellett közleményében emlékeztetett arra, hogy 2012-ben elsőként kötött stratégiai megállapodást a kormánnyal. Azóta a Coca-Cola HBC Magyarország árbevétele 87,5 milliárdról 100 milliárd forintra, az általa befizetett adó pedig 17,7 milliárdról 24,5 milliárdra nőtt. Az elmúlt 5 évben 15 milliárd forintot fektetett be a cég Magyarországon, 2017-ben pedig további 5 milliárd forintnyi beruházást valósít meg – idézte a közlemény Minas Agelidist. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Visszatérnek a Coca-Cola ikonikus „neves” palackjai!
Emlékszel még arra, amikor a saját vagy szeretteid nevét szúrhattad…
Tovább olvasom >70 millió dollárt költ a beszállítói hálózat fejlesztésére a SHEIN 2028-ig
A vállalat 7,5 millió dollárt dél-kínai üzemek modernizálására költött. 70…
Tovább olvasom >Brandépítés a fesztiválokon
A fesztiválok mára a márkák számára nem csupán szponzorációs felületek,…
Tovább olvasom >További cikkeink
A magyar torma virágzik – mégis nehéz helyzetben vannak a termelők
Bár 2024-ben tovább nőtt a magyar tormaexport volumene, és a…
Tovább olvasom >Erős Pistás pogácsával rukkolt elő az Univer és a Lipóti Pékség
Omlós, mégis nagy erő van benne, egyesíti a túrós-tejfölös könnyedséget…
Tovább olvasom >Nem áll meg 2025-ben sem a SPAR fejlődése: két budapesti áruház újult meg 580 millió forintból
Mintegy 580 millió forintos beruházással megújult két budapesti SPAR szupermarket.…
Tovább olvasom >