Kétmilliárd forintból növelte kapacitását a Privát-Hús Kft.
Ingatlan- és technológiai fejlesztést valósított meg a kaposvári Privát-Hús Kft. a közelmúltban, a 2 milliárd forintos komplex beruházás a kapacitásbővítést szolgálja – tájékoztatta a cég az MTI-t.
Közleményükben azt írták: a mintegy 742 millió forintos európai uniós támogatást élvező fejlesztés keretében egy új 3300 négyzetméteres üzemet építtettek a meglévő épületükhöz csatlakozva, továbbá új termelő berendezéseket, gépeket vásároltak. A projektnek része volt új technológiai rendszerek, kapacitások kialakítása, a termelést irányító informatikai rendszer fejlesztése és napelemek telepítése is.
Az 1992-ben alapított, húskészítmények gyártásával, tőkehús előállításával, kis- és nagykereskedelmével foglalkozó társaság 20 százalékos kapacitásbővüléssel számol a szárazáru gyártást, a csomagolást és a raktározást érintő beruházás révén.
A fejlesztés eredményeként nőtt az alkalmazottak száma: a 2017-es 179-hez képest 202-re nőtt a vállalatnál dolgozók létszáma, és a cég azt reméli, további munkahelyteremtésre nyílik lehetősége a jövőben.
A Privát-Hús arra törekszik, hogy magyar tulajdonú középvállalkozásként a multinacionális élelmiszerláncok és exportpiacok megszerzésével bővíteni tudja vevőkörét.
A társaság 150-féle termékből 6500 tonnát állít elő évente a központi telephelyén, és négy kiskereskedelmi üzletet üzemeltet a somogyi megyeszékhelyen.
A termelés 98 százalékát belföldön értékesíti, a 2 százaléknyi export Csehországba, Németországba, Lengyelországba, Angliába, Grúziába irányul.
A Privát-Hús 2017-ben mintegy 6,3 milliárd forint árbevétel mellett 379 millió forint adózás előtti eredményt, 2018-ban 6,4 milliárd forint árbevételt és 448 millió forint adózás előtti eredményt ért el, 2019-re 6,6 milliárd forint árbevételt és 50 millió forint adózás előtti eredményt tervez – közölték. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Erősödött az élő sertés exportja
A KSH adatai szerint Magyarország élősertés-kivitele 22,7 százalékkal 22,5 ezer…
Tovább olvasom >Az Unilever 75 millió euró értékben fektet be Nyírbátorban
Új termékkategória és világszerte ismert szépségápolási márkák gyártási tevékenységét hozza…
Tovább olvasom >A magyar húsipar kihívásai és teljesítménye 2023-ban
A 2023-as év a magyar élelmiszeripar számára jelentős kihívásokkal telt,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Stílus újragondolva- megújult a Hungaria pezsgő!
Új, a stílust és az eleganciát még inkább hangsúlyozó külsővel…
Tovább olvasom >