Kétmilliárd forintból fejlesztett a Pápai Hús Kft.
Kétmilliárd forintból csomagoló és feldolgozó berendezéseket vásárolt a Pápai Hús Kft. Az új gépek negyven százalékkal több sonka és füstölt áru, valamint harminc százalékkal több bacon termék előállítását teszik lehetővé – tájékoztatta a Pápai Hús Kft. ügyvezetője az MTI-t.
Szappanos Péter, a cég ügyvezetője elmondta, hogy főként a sonka, bacon és a hagyományos töltött termékek előállításához szükséges feldolgozó- és csomagoló berendezéseket telepítettek a cég pápai gyárába.
A 26 féle új gép beszerzése a Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program (GINOP) segítségével valósult meg. A Pápai Hús a fejlesztéshez 747 millió forint vissza nem térítendő támogatást kapott. A cég a beruházást ezen felül a Magyar Fejlesztési Banktól felvett 769 millió forintos kedvezményes hitelből és 508 millió forintos önerőből finanszírozta. Az üzembe állított gépekkel automatizálták és gyorsították a termékek pépesítését, töltését, hőkezelését, szeletelését és csomagolását.
Az 1913-ban alapított pápai üzem tevékenysége kiterjed a sertésvágásra és darabolásra, előhűtött és fagyasztott hús, füstölt és hőkezelt húskészítmények, sonka és szalonna előállítására. A nagy hazai húsipari vállalatok közül elsőként a Pápai kezdte meg a vegán húspótló termékek gyártását 2020-ban. A cég közel 700 embert foglalkoztat, beszállító partnerei révén pedig közvetve további 1800-2000 környékbelinek nyújt megélhetést. A cég a járvány negatív hatásai ellenére javuló eredményesség mellett tavaly 17,72 milliárd forintra tudta növelni a nettó árbevételét a 2019-es 15,09 milliárdról. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az Unióban is emelkedik a vágómarha termelői ára
Az AKI vágási statisztikai adatai szerint Magyarországon 2025 januárjában a…
Tovább olvasom >Sonkák az árérzékenység hálójában
Nagyjából a tavalyi számokat és trendeket várják a sonkagyártók az…
Tovább olvasom >Tovább nő a vágómarha termelői ára
Az AKI vágási statisztikai adatai szerint 2024-ben a szarvasmarha vágása…
Tovább olvasom >További cikkeink
Németországban havi szinten lassult, éves összevetésben gyorsult a nagykereskedelmi árak emelkedése februárban
Németországban februárban havi szinten lassult, éves összevetésben gyorsult a nagykereskedelmi…
Tovább olvasom >Egyensúly és szépség a mindennapokban – A Balance by Béres Alexandra termékei már elérhetők a Rossmannban
Béres Alexandra Balance márkája új szépségápolási termékekkel debütált a Rossmannban,…
Tovább olvasom >Március 14-én fogyasztóvédelmi napot tartanak az Auchan áruházak
Az Auchan Magyarország 2017-től a Covid járvány megjelenéséig minden évben…
Tovább olvasom >