Sopron lehet a hazai sörgyártás regionális fellegvára
Közel 2 milliárd forintot költ Sopronban kapacitásfejlesztésre a HEINEKEN Hungária. A vállalat történetének legnagyobb beruházásával a Soproni Sörgyár 30 százalékkal bővítheti gyártási volumenét az elkövetkező két évben.
Korszerű gyártósor, erjesztőtankok, új készáruraktár és kiszolgáló helyiségek, logisztikai fejlesztések – ezek valósulnak meg abból a 6 millió euróból, tehát csaknem 2 milliárd forintból, amelyet a HEINEKEN Hungária az elkövetkező két évben költ el kapacitásbővítő beruházásokra Sopronban. A vállalat eddigi legnagyobb hazai fejlesztésével a Soproni Sörgyár tovább erősíti pozícióját a HEINEKEN csoporton belül. Ráadásul a 30 százalékkal nagyobb gyártási volumennel könnyebben kielégíthető a Soproni IPA Óvatos Duhaj iránti növekvő keresletet is.
„A HEINEKEN hosszú távú elköteleződését mutató beruházással a 123 éves Soproni Sörgyár a hazai sörgyártás regionális fellegvára lehet. Részben azzal, hogy termékei gyártása során előnyben részesíti a jó minőségű hazai alapanyagokat és a hazai beszállítókat. Részben pedig azzal, hogy a hazai innovációra építve már nem csupán követi a fogyasztói trendeket, hanem a hazai nagyüzemi sörgyártás trendformáló műhelyévé válik” – közölte José Matthijsse, a HEINEKEN Hungária vezérigazgatója.
A futó és tervezett beruházásokat bemutató gyárlátogatáson részt vett Barcza Attila, a soproni önkormányzat fejlesztési tanácsnoka, aki elmondta: „Eddig is büszkeséggel töltött el, hogy nálunk készül Magyarország egyik legkedveltebb söre, a Soproni. Az pedig külön öröm, hogy tovább erősödik a város szerepe az ország sörgyártásában. A most bejelentett fejlesztések egyfelől azért fontosak, mert a biztonságos megélhetés mellé további perspektívát kínálnak a sörgyár dolgozóinak, valamint új munkahelyeket is jelentenek. Ráadásul a gyártáskapacitás fejlesztésével éves szinten közel 100 millió forinttal több helyi iparűzési adót fizet majd a HEINEKEN Hungária, így a város többletforráshoz juthat fejlesztési tervei megvalósításához.”
A HEINEKEN Hungária 1990 óta van jelen Magyarországon, 2008 és 2013 között – az ekkoriban bekövetkezett fogyasztáscsökkenés ellenére – mintegy 21 milliárd forintot fektetett be beruházásokba. A mostani beruházással több új munkahely is létrejön Sopronban, a vállalat Magyarországon összesen 490 embert foglalkoztat közvetlenül, miközben beszállítóin keresztül – amelyeknek 85 százaléka hazai vállalkozás – további százaknak ad munkát. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Stabilizálódó prémiumszegmens, erősödő alkoholmentes kínálat – így alakult az uniós és hazai sörpiac 2024-ben
Az Európai Unió tagállamai 2024-ben összesen 34,7 milliárd liter sört…
Tovább olvasom >Történelmi mélypontra süllyedt a német sörpiac – egyre népszerűbb az alkoholmentes változat
Több mint harmincéves mélypontra esett a német sörértékesítés 2025 első…
Tovább olvasom >Forró augusztusban bíznak a sörgyártók
A tavalyi közel három százalékos növekedést követően az idei első…
Tovább olvasom >További cikkeink
Sallai Rolanddal mutatja be saját márkás kínálatát a SPAR
A SPAR Magyarország országos kampányt indít Sallai Rolanddal, a magyar…
Tovább olvasom >Újabb fénykorát éli a magyarok által kedvel Szobi
A Szobi márkanév, valamint az ahhoz kapcsolódó termékek magyarok millióinak…
Tovább olvasom >Feltörtük a kollagénkódot: íme mi működik, és mi csak üres ígéret!
A kollagén évezredeken át csendben végezte a dolgát a szervezetünkben,…
Tovább olvasom >