Kétezer tonnával csökkentette globális szén-dioxid kibocsátását a Tetra Pak
Három év alatt 2000 tonnával csökkentette saját működéséből származó CO2 kibocsátását a Tetra Pak, miközben értékesítési volumenét globálisan 12%-kal növelte. A világ vezető élelmiszeripari feldolgozó és csomagolási megoldásokat gyártó vállalata tavaly italos kartondobozainak 41%-át FSC® tanúsítású alapanyagból állította elő. A vállalat tavaly ökológiai lábnyomát a teljes értékláncon keresztül csökkentette, fenntartható termékek fejlesztésére összpontosított és növelte termékei újrahasznosítási arányát.
Csökkentett ökológiai lábnyom
A Tetra Pak még 2010-ben tűzte ki céljául, hogy 2020-ig a növekvő termelés ellenére is az akkori szinten tartja CO2 kibocsátását. Ennek érdekében számos fejlesztést valósított meg, melyeknek köszönhetően 2010 és 2013 között 2.000 tonnával csökkentette a saját működéséből származó CO2 kibocsátást, miközben eladott dobozainak számát 12%-kal növelte.
Fenntartható csomagolás
A csomagolóipari termékek fenntarthatóságának növelése érdekében a Tetra Pak arra törekszik, hogy kartondobozai gyártásához minél több megújuló alapanyagot, például fát vagy cukornádat használjon. A Tetra Pak italoskartonok átlagosan 75%-ban papírból készülnek, amelyet fából állítanak elő, ezért – a Forest Stewardship Council® (Felelős Erdőgazdálkodás Tanácsa, FSC®) által tanúsított vállalatként – elkötelezett aziránt, hogy alapanyagait felelős erdőgazdálkodásból és egyéb, ellenőrzött forrásból szerezze be és termékei előállításához 100%-ban FSC tanúsítású kartonpapírt használjon. Ez az arány 2012-ről 2013-ra 3%-kal, 41%-ra nőtt. Ennek köszönhetően, 2013-ban a fogyasztók 32 milliárd darab FSC tanúsított Tetra Pak dobozzal találkozhattak, ami 5 milliárddal meghaladja az egy évvel korábbi számot.
A Tetra Pak hosszú távú célja, hogy teljes mértékben megújuló alapanyagból készülő csomagolást fejlesszen ki. Ehhez 2013-ban az egyik legfontosabb lépést jelentette a cukornád alapú LightCap® 30 csavarzár világpiaci bevezetése. A cég teljes portfóliójában 2013-ban 1,1 milliárd csomagolás került piacra ilyen növényi alapanyagú kupakkal, ami csaknem duplája a 2012-es mennyiségnek.
Növekvő visszagyűjtési arány
A Tetra Pak elkötelezett a használt italos kartondobozok újrahasznosítása mellett, célja, hogy 2020-ig világszerte megduplázza, 40%-ra emelje ezek újrahasznosítási arányát. Ennek érdekében lépéseket tesz a fogyasztók tudatosságának növelésére, ismereteit, tapasztalatait megosztva segíti a szelektív hulladékgyűjtés infrastruktúrájának kiépítését és támogatja az újrahasznosítás technológiai fejlődését.
„A Tetra Pak csomagolások visszagyűjtési aránya 2013-ban világszinten elérte a 24,5%-ot, ami 43 milliárd darab italos kartondobozt jelent, 4 milliárd darabbal többet, mint az előző évben” – mondta Molnár Zita, a Tetra Pak Magyarország kommunikációs igazgatója. „,Bár a visszagyűjtési arány itthon is folyamatosan nő, Magyarországon még mindig csak az italos kartondobozok 21%-át, vagyis háztartásonként évente kb. 26 db-ot gyűjtünk szelektíven, amivel a nemzetközi átlag alatt teljesítünk” – tette hozzá az igazgató asszony.
A Tetra Pak termékfejlesztései révén is törekszik az újrahasznosítás elősegítésére. 2013-ban bevezette a Tetra Evero® Aseptic 1000 Separable Top csomagolást, amelyet kifejezetten azért hoztak létre, hogy a fogyasztók külön tudják választani a műanyag nyakrészt a karton palacktól, így is segítve a csomagolás szelektív gyűjtését.
Zöld beruházások Budaörsön
A budaörsi Tetra Pak gyár az elmúlt évek során 39%-kal csökkentette fajlagos energiafelhasználását, miközben 95%-kal növelte termelését. A gyár 10 év alatt közel negyed milliárd forintot ruházott be fejlesztésekbe, amelyek ma már évente több mint 6.500 GJ energia-megtakarítást eredményeznek – ez összesen 80 családi ház éves energiafogyasztásának felel meg.
A vállalat Magyarországon 2013-ban tette elérhetővé ügyfelei számára az FSC tanúsítványú italos kartondobozokat. Azóta a hazai fogyasztók is egyre növekvő számban találkozhatnak ezzel a környezetvédelmi jelzéssel a tejes és gyümölcsleves dobozokon.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete
2024. december 10-én délben megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete…
Tovább olvasom >A TikTok hódítója: Dubaji csokiőrület a Lidlben
A karácsonyi ünnepek közeledtével egyre nagyobb kereslet mutatkozik egy igazán…
Tovább olvasom >Az Auchan is beszállt a dubaji csokoládéversenybe
A karácsonyi szezon közeledtével már nemcsak a Lidl polcain támad…
Tovább olvasom >