Kétéves összevetésben 180 százalékkal nőtt az okostelefonos fizetésekhez köthető forgalom

Szerző: Trademagazin Dátum: 2024. 12. 06. 10:56

Tíz hónap alatt 469 milliárd forintnál többet költöttek a K&H-sok az okoseszközökkel. Ez 58 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit, míg 2022 azonos időszakával összevetve 180 százalékos többletről van szó. Az Apple Pay-fizetések vannak fölényben a forgalmat tekintve, de a Google Pay-tranzakciókra sem lehet panasz.

Folytatódik a látványos bővülés a mobilfizetések esetében. Mind a forgalom összegét, mind a tranzakciók számát tekintve – közölte a K&H a legfrissebb saját adatait ismertetve. „Évek óta töretlen a fejlődés, ami érthető, hiszen egyre több helyen lehet készpénzmentesen okoseszközökkel fizetni biztonságosan, kényelmesen – mondta Rammacher Zoltán, a K&H Lakossági ügyfél szegmens marketing vezetője. Az év első tíz hónapjában több mint 469 milliárd forintért költöttek a pénzintézet lakossági ügyfelei a Google Pay, az Apple Pay, a Garmin Pay és a Xiaomi Pay alkalmazások segítségével. Ez az előző év azonos időszakára vonatkozó 297 milliárd forinthoz képest 58 százalékos emelkedésnek felel meg. Kétéves összevetésben pedig 180 százalékos bővülés következett be. Az idén január elejétől október végéig a négy mobilfizetési megoldáson keresztül közel 59 millió tranzakciót bonyolítottak le a K&H-sok, ami éves szinten 40, 2022 azonos időszakához viszonyítva pedig 130 százalékos emelkedésnek felel meg.

Külön-külön

A K&H-s összefoglaló szerint az Apple Pay-fizetések vannak fölényben: az idén tíz hónap alatt a hozzájuk köthető forgalom megközelítette a 310 milliárd forintot, ami 60 százalékos éves többletnek felel meg, 2022-höz viszonyítva pedig 179 százalékos a növekedés.

A Google Pay esetében az idei forgalom majdnem 157 milliárd forintra rúgott, ez pedig 55 és 182 százalékos bővülést jelent a 2023-as és 2022-es számokhoz viszonyítva.

A másik két okoseszközös megoldás közül a Garmin Pay-fizetések 2,3 milliárdos idei összese 30 százalékkal haladja meg az egy évvel ezelőttit és 118 százalékkal a két évvel korábbit. A Xiaomi Pay-nél a forgalom 513 millió forintot tett ki az idén, 33 százalékkal többet egy az egy évvel korábbinál, míg a tavalyelőtti szintet 245 százalékkal haladja meg.

Kapcsolódó cikkeink