Kétéves a Turizmus Konjunktúra Index
Június 5-én az a&o Hostelben ünnepelte második születésnapját a Turizmus Konjunktúra Index (TKI). A Turisztikai és Vendéglátó Munkaadók Országos Szövetsége (VIMOSZ), a Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvány (MTSZA) és a Gazdaságkutató Zrt. (GKI) közösen szervezett sajtótájékoztatóját Gál Pál Zoltán, a VIMOSZ elnöke nyitotta meg.

A TKI célja havi gyakorisággal mérni a konjunktúra várható alakulását és valós képet adni az ágazat szereplőinek várakozásairól
Gál Pál Zoltán elmondta, hogy a TKI létrehozásának fő oka az ágazati információhiány volt, különösen a Covid-19 utáni bizonytalan időszakban. Az index célja, hogy segítse a döntéshozókat, előrejelzéseket nyújtson és megfelelő tájékoztatást adjon a közvélemény számára. Kiemelte, hogy a két év alatt az index rengeteg sajtómegjelenést ért el és jelentős bizalmat épített ki az iparágban.
Udvardi Attila, a GKI igazgatója bemutatta a TKI működését és a legújabb eredményeket. Hangsúlyozta, hogy a TKI célja havi gyakorisággal mérni a konjunktúra várható alakulását, és valós képet adni az ágazat szereplőinek várakozásairól. Az elmúlt két év eredményei alapján az index különösen hasznos információkat nyújtott a döntéshozók és más érintettek számára. Az index öt különböző alindexből áll, amelyek a foglalkoztatást, a teljesítményt és a működési költségeket mérik. Májusban +4 ponton állt az index, ami azt jelenti, hogy 2023 novembere óta növekvő tendenciát mutat és 2023 január óta a nemzetgazdaság húzóágazatának számít a többi GKI üzleti bizalmi index között.
Molnár Dániel, a Makronóm senior elemzője a turizmus szektor helyzetét vizsgálta az egész makrogazdaság tükrében. Előadásában rámutatott, hogy a Covid-19 járvány jelentős hatással volt a foglalkoztatásra a szálláshely-szolgáltatás és vendéglátás területén. Bár az ágazatban az utóbbi időszakban javulás tapasztalható, a válság előtti szinteket még nem sikerült teljes mértékben elérni.
Az a&o Hostel fenntarthatósági törekvéseiről szóló előadás zárta a rendezvényt. Az 1999-ben alapított a&o Hostels Európa legnagyobb privát üzemeltetésű hostel-lánca, amely 25 városban érhető el, és célja, hogy 2025-ben Európa első karbonsemleges hostelláncává váljon. Eddig a 2015-ös 15 kg-ról 2023-ra 3,32 kg-ra csökkentették az egy vendégéjszakára jutó CO2-kibocsátást. Az a&o Hostels három berlini szállodája is elnyerte a GreenSign Hotels 4. szintű minősítését, és törekednek az ökológiailag körültekintő üzletmenetre, víztakarékosságra, valamint hulladékgazdálkodásra.
Kapcsolódó cikkeink
GKI: Távol még az árstabilitás – idén 4,3%-os árindex várható
2025 májusában a KSH 4,4%-os fogyasztói árindex emelkedésről számolt be,…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Kiéheztetett, de hatékony a pénzügyi szektor
A munkatermelékenység elemzése során a feldolgozóipar, az építőipar, a kereskedelem…
Tovább olvasom >Óvatos optimizmus a turizmusban: májusban javult a konjunktúra, de még mindig mínuszban az ágazat
2025 májusában enyhe javulásról számoltak be a turisztikai vállalkozások: a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Groupama Biztosító-OTP Bank: a magyar családok átlagosan több mint félmillió forintot költenek külföldi nyaralásra
A magyar családok átlagosan több mint félmillió forintot költenek külföldi…
Tovább olvasom >A magyarok fele kétévente utazik külföldre – sokan még mindig biztosítás nélkül
A hazai lakosság közel fele (44%) kétévente utazik külföldre, de…
Tovább olvasom >MBH Elemzési Centrum: a magyarok évről évre többet nyaralnak, és többet költenek külföldön
A magyarok évről évre többet nyaralnak és többet költenek külföldön…
Tovább olvasom >