Két százalékkal nőtt a GDP a harmadik negyedévben
A bruttó hazai termék (GDP) 2,0 százalékkal nőtt a harmadik negyedévben a múlt év azonos időszakához képest – jelentette kedden első becslése alapján a Központi Statisztikai Hivatal (KSH). A második negyedévben 2,8 százalékkal nőtt a GDP, amelyet a mostani jelentésben vizsgált felül a KSH a korábban közölt 2,6 százalékról.
A felülvizsgálat eredményeként az első féléves GDP-növekedés üteme 2,0 százalékosra emelkedett a korábbi 1,9 százalékról.
A jelentés szerint az ipar teljesítménye stagnált a harmadik negyedévben növekedéshez a legnagyobb mértékben a piaci szolgáltatások és a mezőgazdaság járult hozzá, míg az építőipar továbbra is mérsékelte a növekedést.
A naptárhatás kiszűrésével 1,8 százalékos volt a gazdasági növekedés az első negyedévi 1,1 illetve a második negyedévi 2,5 százalék után.
Az egyéb egyedi tényezőktől is megszűrt, úgynevezett szezonálisan és naptárhatással kiigazított kiegyensúlyozott volumenindex 1,4 százalékos, a kiegyensúlyozás előtti adat pedig 1,8 százalékos növekedést mutat. A valós gazdasági folyamatokat ebben az évben – kivételesen – a kiegyensúlyozottnál jobban reprezentálják a kiegyensúlyozás előtti adatok, jegyezte meg a KSH.
Az előző negyedévhez képest 0,2 százalékkal nőtt a GDP a második negyedévi 1,0 százalékos növekedés és az első negyedévi 0,7 százalékos csökkenés után a szezonálisan és naptárhatással korrigált első becslés szerint. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
KSH: a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit 0,4 százalékkal haladta meg, az előző hónaphoz képest 0,5 százalékkal mérséklődött
Márciusban a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint 0,4…
Tovább olvasom >Erősödött a spárga exportja 2024-ben
Az Eurostat adatai szerint Magyarországon az elmúlt évtizedben csökkent a…
Tovább olvasom >KSH: az élelmiszeripar értékesítési árai 6,2 százalékkal emelkedtek
2025 márciusában az ipari termelői árak átlagosan 7,3 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >További cikkeink
Trade marketing, az elengedhetetlen? – Szerelmem a trade marketing – idén is
A Trade Marketing Klub hagyományos, online konferenciája, a Szerelmem a…
Tovább olvasom >Tedd láthatóvá a minőséget! Válaszd a Kiváló Termék védjegyet!
A fogyasztói tudatosság erősödésével nő a kereslet a kiváló minőségű…
Tovább olvasom >Rugalmasabb nyitvatartást sürgetnek a német kereskedelmi szervezetek
Rheinland-Pfalz tartomány ipari és kereskedelmi kamarái, valamint önkormányzati érdekképviseletei rugalmasabb…
Tovább olvasom >