Két százalékkal nőtt a GDP a harmadik negyedévben
A bruttó hazai termék (GDP) 2,0 százalékkal nőtt a harmadik negyedévben a múlt év azonos időszakához képest – jelentette kedden első becslése alapján a Központi Statisztikai Hivatal (KSH). A második negyedévben 2,8 százalékkal nőtt a GDP, amelyet a mostani jelentésben vizsgált felül a KSH a korábban közölt 2,6 százalékról.
A felülvizsgálat eredményeként az első féléves GDP-növekedés üteme 2,0 százalékosra emelkedett a korábbi 1,9 százalékról.
A jelentés szerint az ipar teljesítménye stagnált a harmadik negyedévben növekedéshez a legnagyobb mértékben a piaci szolgáltatások és a mezőgazdaság járult hozzá, míg az építőipar továbbra is mérsékelte a növekedést.
A naptárhatás kiszűrésével 1,8 százalékos volt a gazdasági növekedés az első negyedévi 1,1 illetve a második negyedévi 2,5 százalék után.
Az egyéb egyedi tényezőktől is megszűrt, úgynevezett szezonálisan és naptárhatással kiigazított kiegyensúlyozott volumenindex 1,4 százalékos, a kiegyensúlyozás előtti adat pedig 1,8 százalékos növekedést mutat. A valós gazdasági folyamatokat ebben az évben – kivételesen – a kiegyensúlyozottnál jobban reprezentálják a kiegyensúlyozás előtti adatok, jegyezte meg a KSH.
Az előző negyedévhez képest 0,2 százalékkal nőtt a GDP a második negyedévi 1,0 százalékos növekedés és az első negyedévi 0,7 százalékos csökkenés után a szezonálisan és naptárhatással korrigált első becslés szerint. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >Új vállalatirányítási szemlélet hódít: így készítheted fel a cégedet az AI-korszakra
Alig van túl a vállalati szektor az agilis átálláson, az…
Tovább olvasom >A váratlanul alacsony júniusi infláció meglepte az elemzőket
A héten megjelent magyar inflációs adat kellemes meglepetést okozott: a…
Tovább olvasom >További cikkeink
A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >