Két számjegyű bővülés értékben is, mennyiségben is

Szerző: trademagazin Dátum: 2016. 02. 09. 10:59

onkával és füstölt hússal a kiskereskedelem a húsvét környéki két hónap során tavaly több mint 7 milliárd forint bevételt ért el. Ez 5 százalékkal több, mint tavalyelőtt. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe alapján Rhorer Dávid ügyfélkapcsolati vezető.

Átlag felett, 9 százalékkal bővült a kimagaslóan legnagyobb szegmens, a főtt sonka piaca. Mennyiség szempontjából 16 százalékkal emelkedett a forgalom.

Jellemzi a keresletet, hogy erősen koncentrált: értékben az összes eladásból 93 százalékot vitt el a magasabb minőségű főtt sonka múlt év március–április során. További 1 százalék jutott a füstölt-főtt szegmensre, 6 pedig „egyéb” sonkákra.

Rhorer Dávid rámutat, hogy egy kilogramm sonka tavaly március–áprilisi, mennyiségi eladással súlyozott fogyasztói átlagára 1 932 forint; közel 3 százalékkal több, mint az előző évi hasonló perió­dusban.

Főtt sonkánál a szintén tavaly március–áprilisi kilogrammonkénti 2 034 forintos átlagára plusz 0,4 százalékot jelent.

A bolti eladás erősen koncentrált. Ugyanis a legutóbbi évek húsvéti időszakaira jellemző, hogy értékben a sonka háromnegyed részét a 400 négyzetméternél nagyobb üzletekben adják el. Amíg a 2 500 négyzetméternél nagyobb üzletek piaci részesedése csökken, addig a szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401–2 500 négyzetméteres csatorna részaránya növekszik.

Fontos trend a Nielsen ügyfélkapcsolati vezetője szerint, hogy bár erős a modern üzlettípusok pozíciója, egyre inkább előtérbe kerül a csemegepult. Értékben mért piaci részaránya a legutóbbi három év során 40, 42 majd tavaly már 43 százalékot ért el. Ennek megfelelően csökken az önkiszolgálás
súlya.

Kapcsolódó cikkeink