Két napig a minőségi magyar termékek népszerűsítéséért autóztak
Az elmúlt héten két napig – csütörtökön és pénteken – a minőségi magyar élelmiszeripari termékek népszerűsítéséért autóztak a VI. Coop Rally résztvevői, a Co-op Hungary Zrt. által szervezett partnerbemutató és népszerűsítő országjáró autós túrán. A 94 autóból álló mezőny mintegy 80 céget képviselve, Észak- és Dél-Magyarország útjain járva, 8 helyszínt felkeresve ismerkedett a minőségi magyar termékek gyártóival és forgalmazóival.
Az autós túra mezőnye Bőcsről a Borsodi Sörgyárból indulva felkereste az UnioCoop ABC áruházát Hernádnémetiben, majd tovább autózott Szikszóra a Hell Energy Kft-hez. Sátoraljaújhelyen pedig felkereste az egyetlen magyar tulajdonú, több mint 100 éves dohánygyárat, amely a Continental Dohányipari Csoporté. Mátészalkán pedig megismerkedett a magyar tejipari innováció, az emblematikus Túró Rudi jelenlegi gyártójával, a FrieslandCampina Hungária Zrt. munkájával. Az első nap állomásait követően a rally résztvevői a túra második napján érkeztek el a Bunge Zrt. martfűi növényolajgyárába, ahol a Vénusz és a Floriol étolaj készül. Szentesen ízelítőt kaptak az egyik legjelentősebb magyar baromfifeldolgozó, a Hungerit Zrt. munkájából, a versenyt pedig Békésen, a Békési Pálinkafőzdében fejezte be a VI. Coop Rally mezőnye. Ez esemény zárására pedig Gyulán került sor. A versenyt az UnioCoop csapata nyerte.
Csepeli Lajos, a Co-op Hungary Zrt. igazgatóságának elnöke arról beszélt, hogy a minőségi hazai élelmiszeripari termékeket, a magyar termelést középpontba állító coopos hagyomány az idén is folytatódott, a korábbi évekhez hasonlóan, és az esemény sikere előrevetíti, hogy a hagyomány – azaz a Coop Rally megrendezése – a következő évben is folytatódni fog. A rallyn nemcsak a Co-op Zrt. kereskedelmi partnerei és beszállítói képviseltették magukat, hanem a sajtó, sőt a szaktárca vezető munkatársai is.
Az igazgatósági elnök emlékeztetett arra: a verseny legfontosabb célja az volt, hogy megismertesse a szakembereket és az újságírókat azokkal a beszállítókkal, amelyek minőségi magyar élelmiszereket állítanak elő, és termékeiket naponta keresik a vásárlók a Coop üzletekben.
Murányi László, a Co-op Hungary Zrt. vezérigazgatója pedig azt emelte ki, hogy a mostani amatőr autóverseny is teljesítette a Coop Rallyk már korábbi célkitűzését, azaz hogy a szakmai kapcsolatokat is elmélyítse a termelők és a beszállítók között. Felhívta a figyelmet arra, hogy a minőségi magyar élelmiszerek jelentős értéket képviselnek, amit az is fémjelez, hogy a Coop üzletek polcain több mint 80 százalékban találhatók magyar termékek. Ezt az arányt a magyar üzletlánc a jövőben még inkább növelni szeretné.
Bognár Lajos, a Vidékfejlesztési Minisztérium (VM) élelmiszerlánc-felügyletért és agrárigazgatásért felelős államtitkára az esemény záró rendezvényén azt emelte ki, hogy a magyar mezőgazdasági cikkek és élelmiszerek csak akkor lehetnek versenyképesek a hazai és az exportpiacokon, ha minőségük kiváló, és az élelmiszerbiztonsági követelményeknek is maradéktalanul megfelelnek. Emellett fontosnak tartotta még azt is, hogy a minőségi termékek gyártói folyamatosan képesek legyenek az innovációra, azaz meg tudják újítani az általuk elállított termékeket.
A Coop Rally sikerét és szakmai elismertségét mutatja, hogy az esemény szinte minden állomásán képviseltették magukat a helyi politikai élet vezetői. Ott voltak többek között a megyei kormánymegbízottak, a helyi országgyűlési képviselők továbbá a rally által érintett települések polgármesterei is.
(munkatársunktól)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Üzleti tervezéshez egy kis segítség
A CEONET Klub és az Egyensúly Intézet újabb közös eseményre…
Tovább olvasom >Európai küldöttséget látott vendégül az NFFT és a BCSDH
Milyen európai szintű együttműködések segíthetik az európai és a hazai…
Tovább olvasom >Egyre sikeresebb a Modern gyárak éjszakája rendezvénysorozat
A Modern gyárak éjszakája országos online és élő rendezvénysorozat egyre…
Tovább olvasom >