Két magyar Trófea-díj a világ egyik legnagyobb borversenyén
Két magyar bor, a somlói Tornai Pincészet 2015-ös Prémium Juhfarkja és a Grand Tokaj 2013-as 6 puttonyos Tokaji Aszúja is elnyerte idén a legmagasabb elismerést, a Trófea-díjat a londoni International Wine Challenge-en (IWC).
A Tornai Pincészet világviszonylatban is ritka eredményt ért a világ egyik legbefolyásosabb és legalaposabban bírált borversenyén, hiszen mostani sikerével megszakítás nélkül harmadik évben érdemelte ki a Trófea-díjat – közölte az MTI-vel a somlói borászat.
A többfordulós bírálati folyamatban az éremre jelölt borokat három bizottság értékeli, legalább tíz, komoly szakmai múlttal rendelkező zsűritag részvételével. Az IWC-re évente több mint 15 ezer bort neveznek a világ több mint 50 országából, közülük mindössze 500 kap aranyérmet, és kategóriánként egy érdemel Trófea-díjat.
Ezek a legjobbak közül is kiemelkedőek, hiszen az aranyérmes borok újrakóstolásával választják ki őket; különösen ritka, hogy egy borászat három egymást követő évben is Trófea-díjas bort képes produkálni – hangsúlyozta a pincészet.
A magyar termelők az IWC által közzétett eredménylista szerint idén 8 aranyérmet, 11 ezüstöt és 11 bronzérmet nyertek el, további 15 magyar bor pedig elismerő oklevélben részesült. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Megújult a PTE szőlő- és boranalitikai vizsgálatok elvégzésére alkalmas laboratóriuma
Átadták a Pécsi Tudományegyetem Szőlészeti és Borászati Kutatóintézete (PTE SZBKI)…
Tovább olvasom >Tokaji és egri termelők nyerték a Magyar Bor Nagydíjat
Fehérbor kategóriában a tokaji Bott Pince 2021-es Csontos furmintja, a…
Tovább olvasom >Nagyot változtak a borfogyasztási szokások: ma már a könnyedebb, gyümölcsös vörösborokat vásároljuk szívesen
Az ünnepi asztalról nem hiányozhat egy palack kiváló vörösbor, amely…
Tovább olvasom >További cikkeink
A SPAR Magyarország is letette a névjegyét Budapest egyik legnagyobb hazai gin fesztiválja mellett
A IV. Gin Market Budapest minden eddiginél több kiállítóval, impozáns…
Tovább olvasom >Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Employer Branding az AI és a GenZ-k korában konferencia: A folytatás
2024. november 27-én a Pasaréti Közösségi Házban került megrendezésre a…
Tovább olvasom >