Két kerék – kétszámjegyű emelkedés
A világjárvány idején az amerikai fogyasztók újra felfedezték a kerékpározás örömét. A „maradjotthon” rendelkezések hatására már márciustól megnövekedtek a vásárlások és egyre többen kezdtek bele a családi kerekezésbe. Ugyanakkor, a fitness termek bezárásával a szobakerékpárok iránti kereslet is emelkedett.
A Shop! központ által kiadott Insights oldalakon Dirk Sorenson, a The NPD Group piackutató sport iparági igazgatója elemzi a trendeket. Az utóbbi években az USA-ban a kerékpározás a versenysport irányából volt ismert, a médiában és a közösségi oldalakon is a profi sportolók képei vagy az amatőrök verseny fotói voltak láthatóak. A COVID-19 hatására, idén márciustól, elkezdtek megjelenni az együtt tekerő családok fotói is.
Hegymenetben a forgalom is
Az USA-ban a kerékpár értékesítés adatai 2020 első negyedévében 31%-kos növekedést jeleztek az előző évihez képest, ami a 3 hónapra 1,3 milliárd dollár forgalmat jelentett. A járványt megelőzően is keresett elektromos (+85%) és a túra (+20%) modellek tovább növelték népszerűségüket. Az addig stagnáló vagy visszaeső típusok új lendületet kaptak. Így a gyermek (+59%), a felnőtt lifestyle (+121%) és a mountain bike (+55%) verziókat is elkapkodták. A kerékpár utánfutók és felnőtt kerékpárhoz kapcsolható gyerek kormány-ülés-kerék, Trail-a-Bike megoldások és a futókerékpárok együttesen 77%-kal emelkedtek március hónapban.
A szobakerékpárok forgalma ebben az időszakban 171%-kal nőtt az Egyesült Államokban. Mivel az edzőtermek 90%-os visszaesést jelentettek, elképzelhető, hogy ez egy hosszabbtávú változás előjele.
Piaci lehetőség
A társadalmi üzenet nyilvánvaló, a kerékpározás mint egy népszerű, könnyen elérhető, egészséges és biztonságos családi aktivitás újra bekerült az amerikai köztudatba. Ugyanakkor az otthonsportolás egyik közkedvelt formája lett a szobabiciklizés. Mindkét kategóriába új fogyasztói csoportok léptek be, akik az új tevékenységbe invesztáltak, így valószínű, hogy továbbra is űzni fogják ezeket a kedvteléseket és egyre több kapcsolódó terméket, szolgáltatást vesznek majd igénybe.
A kereskedelemnek is érdeke ezt a lelkesedést fenntartani, hiszen ehhez a szabadidős tevékenységhez nagyon sok termék kapcsolódhat. Egyrészt tovább folytatódhatnak az eszközbeszerzések, így a kerékpárokat és kapcsolódó elemeket érdemes jól látható helyre tenni. A család fókuszú kampányoknál a kerékpáros kiegészítőkre hangsúlyt helyezni. Érdemes az eladókat képezni, hogy a kategóriába belépő érdeklődők kérdéseire kompetens válaszokat tudjanak adni.
Másrészt a már kerékpár tulajdonosokat érdemes visszacsábítani az üzletbe kiegészítők, alkatrészek, egyedi ajánlatok megküldésével és szerviz biztosításával. De közösségek is építhetők az üzlet köré, programok, bemutatók, túrák szervezésével, tippek, tanácsok közzétételével a parkolóban, a közösségi oldalakon, folyamatosan vagy rendezvényekhez köthetően. Tematikus promóciók, szigetes kihelyezések mutathatják be egy biciklitúra kellékeit a szúnyogriasztótól az energiaszeletig, a kulacsoktól a sportitalokig. A történetmesélés (storytelling) alapú marketing kiváló támogatást nyújthat a kerékpárosok megszólításához, lojalitásuk kialakításához.
Kapcsolódó cikkeink
Az amerikai kiskereskedelmi forgalom a vártnál jelentősebben bővült júliusban
Az Egyesült Államokban az elemzők által vártnál jelentősebben bővült a…
Tovább olvasom >Júliusban lassult az infláció az Egyesült Államokban
Júliusban a várakozásoknak megfelelően lassult az infláció és a maginfláció…
Tovább olvasom >Az élelmiszer- és energiaárak nélkül kalkulált maginflációs ráta havi bázison nem változott az USA-ban
A várakozások alatt alakult júliusban a termelőiárak emelkedése mind havi,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >