Két kategóriában is elhozta a magyar DS Smith a csomagolóipar Oscarját
Elektromos kerékpár és ipari kültéri lámpa csomagolásáért díjazta a DS Smith-t e-kereskedelmi és szállítmányozási kategóriában a Csomagolási Világszövetség. A jövőtudatos vállalat megoldásai számos speciális elvárásnak kellett, hogy megfeleljenek, azonban a legnívósabb szakmai elismerés elnyerésével kimondható, hogy a magyar DS Smith csomagolástervezői a világ élvonalában vannak.

(Fotó: DS Smith)
A Csomagolási Világszervezet 1970-ben hívta életre a WorldStar Awardsot, amellyel a legkiemelkedőbb csomagolás megoldásokat, innovációkat díjazzák globális szinten. A DS Smith munkáját idén három kategóriában négy díjjal ismerték el, a fejlesztések közül kettő magyar designerek munkája. Az elektromos kerékpár és ipari kültéri lámpa számára tervezett megoldásokat e-kereskedelemi és szállítmányozási csomagolások között választották a legjobbnak. Az elmúlt időszakban számos kihívással szembesültek a piaci szereplők, így a csomagolások tervezésénél figyelembe kell venni a logisztikai költségek optimalizálását, a szállítás során jelentkező, ki nem töltött üres tér radikális csökkentését, a maximális termékvédelmet, a kicsomagolási élményt, továbbá az összetett ellátási láncokat érintő kritériumokat. Többek között ezeknek a feltételeknek kellett megfelelnie a kategóriagyőztes kerékpár és kültéri lámpa csomagolásának.
Az elektromos kerékpár esetében olyan csomagolást alkottak, amely képes a kicsomagolási élményt új szintre emelni
A dobozon található ízléses utasításoknak és praktikus kialakításnak köszönhetően egy mozdulattal nyitható ki a csomag. Az elülső oldalt kitárva könnyedén kigördíthető a kerékpár, és egyszerűen vissza is zárható a doboz, amennyiben visszaküldésre kerülne sor. A kerékpár súlya szintén fontos tényező volt a tervezés során, a designereknek modelltől függően legalább 18,2 kg-os teherrel kellett számolni. Az e-kereskedelmi szállítási útvonalon akár 25 érintési ponton is áthalad egy csomag, ezért igazán strapabírónak kell lennie. Az oldalajtók környékét különösen erősre tervezték – hogy a változó terhelésnek ellenálljon –, a termék pozicionálásáról hullámpapírlemez háromszögek gondoskodnak, a kiegészítők pedig külön kis boxban kaptak helyet. Ehhez a fenntarthatóságot kulcstényezőként kezelve, 100%-ban újrahasznosítható papírt használtak alapanyagként.
A szállítási csomagolási megoldások közül egy ipari lámpához készített, logisztikára optimalizált csomagolással tűnt ki a mezőnyből a DS Smith, és nyűgözte le a szakmai grémiumot
A hagyományos, ún. in-line technológiával előállítható doboz rendkívül találékony átalakításával a termékhez és a szállítmányozási specifikumokhoz teljes mértékben illeszkedő konstrukció született, ezáltal nem szükséges különleges eszközök beszerzése a gyártáshoz, ezzel elkerülték az ebből adódó esetleges többletköltségeket. A speciális, termék formájához illeszkedő doboz kialakításának köszönhetően nagymértékben csökkent a csomag magassága, a szállításhoz használt raklap mérete, így 33%-kal több termék helyezhető el egy raklapon, ami azt eredményezte, hogy 57%-kal nagyobb volumen szállítható egyszerre egy kamionnal.

(Fotó: DS Smith)
„Partnereinkkel szoros együttműködésben dolgozunk, felmérve igényeiket, az ellátási láncok sajátosságait, így alakítjuk ki fenntartható és innovatív csomagolási megoldásainkat. Ezek választ adnak a vásárlói elvárásokra, valamint a logisztikai, optimalizálási kihívásokra. Törekvéseink elismerése a szakmai zsűri által odaítélt két díj. Büszkeséggel tölt el, hogy ilyen szaktudású, kreatív és elkötelezett csomagolási stratégákkal segíthetjük vevőinket” – mondja Fekete Zsolt, DS Smith Packaging Hungary ügyvezető, szubrégió vezető.
Kapcsolódó cikkeink
A biztonság továbbra is a legfontosabb szempont a magyar fogyasztók 83%-ának az online vásárlás során
A biztonság továbbra is a legfontosabb szempont a magyar fogyasztók…
Tovább olvasom >„A polc nemcsak hely, hanem stratégia” – a P&G újragondolja a vásárlói élményt Magyarországon
Interjú Joanna Bohdanowicz-cal, a Procter & Gamble Közép-európai szenior igazgatójával…
Tovább olvasom >Madar Norbert – a magyar piaci szereplők a Temu árnyékában csak vegetálnak
„Nem szeretem használni az e-kereskedelem kifejezést, sokkal inkább lefedi a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >Sikeresen zárult a „Passzold vissza, Tesó!” 2025-ös tavaszi kampánya!
Idén már hetedik éve tart a ‘Passzold vissza, Tesó!’ használt…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >