Két kategóriában is elhozta a magyar DS Smith a csomagolóipar Oscarját
Elektromos kerékpár és ipari kültéri lámpa csomagolásáért díjazta a DS Smith-t e-kereskedelmi és szállítmányozási kategóriában a Csomagolási Világszövetség. A jövőtudatos vállalat megoldásai számos speciális elvárásnak kellett, hogy megfeleljenek, azonban a legnívósabb szakmai elismerés elnyerésével kimondható, hogy a magyar DS Smith csomagolástervezői a világ élvonalában vannak.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2023/02/DS-Smith-World-Star-nyertes-csomagolas-e-bike-e-kereskedelmi-csomagolas-300x156.jpg)
(Fotó: DS Smith)
A Csomagolási Világszervezet 1970-ben hívta életre a WorldStar Awardsot, amellyel a legkiemelkedőbb csomagolás megoldásokat, innovációkat díjazzák globális szinten. A DS Smith munkáját idén három kategóriában négy díjjal ismerték el, a fejlesztések közül kettő magyar designerek munkája. Az elektromos kerékpár és ipari kültéri lámpa számára tervezett megoldásokat e-kereskedelemi és szállítmányozási csomagolások között választották a legjobbnak. Az elmúlt időszakban számos kihívással szembesültek a piaci szereplők, így a csomagolások tervezésénél figyelembe kell venni a logisztikai költségek optimalizálását, a szállítás során jelentkező, ki nem töltött üres tér radikális csökkentését, a maximális termékvédelmet, a kicsomagolási élményt, továbbá az összetett ellátási láncokat érintő kritériumokat. Többek között ezeknek a feltételeknek kellett megfelelnie a kategóriagyőztes kerékpár és kültéri lámpa csomagolásának.
Az elektromos kerékpár esetében olyan csomagolást alkottak, amely képes a kicsomagolási élményt új szintre emelni
A dobozon található ízléses utasításoknak és praktikus kialakításnak köszönhetően egy mozdulattal nyitható ki a csomag. Az elülső oldalt kitárva könnyedén kigördíthető a kerékpár, és egyszerűen vissza is zárható a doboz, amennyiben visszaküldésre kerülne sor. A kerékpár súlya szintén fontos tényező volt a tervezés során, a designereknek modelltől függően legalább 18,2 kg-os teherrel kellett számolni. Az e-kereskedelmi szállítási útvonalon akár 25 érintési ponton is áthalad egy csomag, ezért igazán strapabírónak kell lennie. Az oldalajtók környékét különösen erősre tervezték – hogy a változó terhelésnek ellenálljon –, a termék pozicionálásáról hullámpapírlemez háromszögek gondoskodnak, a kiegészítők pedig külön kis boxban kaptak helyet. Ehhez a fenntarthatóságot kulcstényezőként kezelve, 100%-ban újrahasznosítható papírt használtak alapanyagként.
A szállítási csomagolási megoldások közül egy ipari lámpához készített, logisztikára optimalizált csomagolással tűnt ki a mezőnyből a DS Smith, és nyűgözte le a szakmai grémiumot
A hagyományos, ún. in-line technológiával előállítható doboz rendkívül találékony átalakításával a termékhez és a szállítmányozási specifikumokhoz teljes mértékben illeszkedő konstrukció született, ezáltal nem szükséges különleges eszközök beszerzése a gyártáshoz, ezzel elkerülték az ebből adódó esetleges többletköltségeket. A speciális, termék formájához illeszkedő doboz kialakításának köszönhetően nagymértékben csökkent a csomag magassága, a szállításhoz használt raklap mérete, így 33%-kal több termék helyezhető el egy raklapon, ami azt eredményezte, hogy 57%-kal nagyobb volumen szállítható egyszerre egy kamionnal.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2023/02/DS-Smith-World-Star-nyertes-csomagolas-szallitasi-csomagolas-300x157.jpg)
(Fotó: DS Smith)
„Partnereinkkel szoros együttműködésben dolgozunk, felmérve igényeiket, az ellátási láncok sajátosságait, így alakítjuk ki fenntartható és innovatív csomagolási megoldásainkat. Ezek választ adnak a vásárlói elvárásokra, valamint a logisztikai, optimalizálási kihívásokra. Törekvéseink elismerése a szakmai zsűri által odaítélt két díj. Büszkeséggel tölt el, hogy ilyen szaktudású, kreatív és elkötelezett csomagolási stratégákkal segíthetjük vevőinket” – mondja Fekete Zsolt, DS Smith Packaging Hungary ügyvezető, szubrégió vezető.
Kapcsolódó cikkeink
Beruházni tervez a Shein az Egyesült Királyságban
A Reuters szerint a Shein a következő öt évben 211…
Tovább olvasom >Két év után először nőtt az e-kereskedelem Németországban
Az iparági szövetség szerint a német online kiskereskedelemben két év…
Tovább olvasom >NiT Hungary – Magyarország is csatlakozik az e-CMR egyezményhez
Budapest, 2024.07.10. Magyarország Kormánya hivatalosan is kinyilvánította szándékát az elektronikus…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Új termékigazgatót nevezett ki az Auchan
Július 1-től Varga László látja el az Auchan Magyarország termékigazgatói…
Tovább olvasom >