Két év után először nőtt az e-kereskedelem Németországban
Az iparági szövetség szerint a német online kiskereskedelemben két év után először nőttek ismét kissé az eladások. A költések visszafogásának a vége azonban még nem látszik.
Két év óta először emelkedett a német online kiskereskedelem forgalma. Áprilistól júniusig az e-kereskedelmi forgalom 0,2%-kal 19,2 milliárd euróra nőtt – közölte hétfőn a bevh ágazati szövetség. Az első félévben regisztrált a 38,1 milliárd eurós értékesítés azonban 1,2%-kal még így is elmarad az egy évvel korábbitól.
A digitális szolgáltatások – például az utazásfoglalások vagy a jegyvásárlás – forgalma a második negyedévben 4,2%-kal, az első félévben pedig 8,4%-kal 6,45 milliárd euróra emelkedett.
– Elkezdődött egy piaci normalizálódás – mondta Martin Groß-Albenhausen, a német e-kereskedelmi szövetség (bevh) ügyvezető igazgatóhelyettese. – Ám még túl korai lenne a fogyasztási válság végéről beszélni – tette hozzá a szakember.
Ennek oka, hogy vannak bizonytalansági tényezők, így politikai destabilizáció és geopolitikai konfliktusok, amelyek lassíthatják a növekedéshez való visszatérést. Groß-Albenhausen szerint a mostanában igen gyakori fizetésképtelenségről szóló hírek is takarékosságra késztetik a fogyasztókat.
A bevh által vizsgált 19 termékkategóriából 12-ben volt növekedés. Különösen a csatornában nagyon fontos divatkereskedelem élénkülése és a napi fogyasztási cikkek folytatódó növekedési tendenciája (2,9-2,9%) adott nagy lendületet a tavaszi negyedévben. A szegmensek közül az élelmiszer-rendelések produkálták a legerősebb forgalomnövekedést (6,2%). Az első félévi 4%-os, 1,9 milliárd euróra történő növekedés szintén jóval az általános piaci trend felett van.
Az órákra és ékszerekre fordított luxuskiadások (2,9%-os növekedés a negyedévben), amelyek különösen megszenvedték a német fogyasztók spórolási magatartását, az ukrajnai háború kitörése óta először nőttek éves szinten – számolt be a Handelsblatt.
Kapcsolódó cikkeink
Az európai online kereskedelem vezetői között többségben vannak a nem európai cégek
Az ezer legnagyobb európai online kereskedő közül mindössze 49% rendelkezik…
Tovább olvasom >Felhagy a Fresh házhozszállítási szolgáltatással az Amazon Németországban
Az amerikai Amazon hét év után megszünteti németországi Fresh élelmiszer-kiszállítási…
Tovább olvasom >Felelős e-kereskedelmet várnak el a lengyel vásárlók
A lengyel vásárlók egyre inkább elvárják az online boltoktól a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >