Két év után először nőtt az e-kereskedelem Németországban
Az iparági szövetség szerint a német online kiskereskedelemben két év után először nőttek ismét kissé az eladások. A költések visszafogásának a vége azonban még nem látszik.
Két év óta először emelkedett a német online kiskereskedelem forgalma. Áprilistól júniusig az e-kereskedelmi forgalom 0,2%-kal 19,2 milliárd euróra nőtt – közölte hétfőn a bevh ágazati szövetség. Az első félévben regisztrált a 38,1 milliárd eurós értékesítés azonban 1,2%-kal még így is elmarad az egy évvel korábbitól.
A digitális szolgáltatások – például az utazásfoglalások vagy a jegyvásárlás – forgalma a második negyedévben 4,2%-kal, az első félévben pedig 8,4%-kal 6,45 milliárd euróra emelkedett.
– Elkezdődött egy piaci normalizálódás – mondta Martin Groß-Albenhausen, a német e-kereskedelmi szövetség (bevh) ügyvezető igazgatóhelyettese. – Ám még túl korai lenne a fogyasztási válság végéről beszélni – tette hozzá a szakember.
Ennek oka, hogy vannak bizonytalansági tényezők, így politikai destabilizáció és geopolitikai konfliktusok, amelyek lassíthatják a növekedéshez való visszatérést. Groß-Albenhausen szerint a mostanában igen gyakori fizetésképtelenségről szóló hírek is takarékosságra késztetik a fogyasztókat.
A bevh által vizsgált 19 termékkategóriából 12-ben volt növekedés. Különösen a csatornában nagyon fontos divatkereskedelem élénkülése és a napi fogyasztási cikkek folytatódó növekedési tendenciája (2,9-2,9%) adott nagy lendületet a tavaszi negyedévben. A szegmensek közül az élelmiszer-rendelések produkálták a legerősebb forgalomnövekedést (6,2%). Az első félévi 4%-os, 1,9 milliárd euróra történő növekedés szintén jóval az általános piaci trend felett van.
Az órákra és ékszerekre fordított luxuskiadások (2,9%-os növekedés a negyedévben), amelyek különösen megszenvedték a német fogyasztók spórolási magatartását, az ukrajnai háború kitörése óta először nőttek éves szinten – számolt be a Handelsblatt.
Kapcsolódó cikkeink
A Globus hipermarketek a helyben készült termékekkel különbözteti meg magát
Jól boldogulnak a német Globus hipermarketek a diszkontok és a…
Tovább olvasom >Megszünteti a Kaufland fulfillment szolgáltatását
A német Kaufland online piactér bejelentette, hogy megszünteti a Fulfillment…
Tovább olvasom >Edeka a helyi szupermarketek németországi hőse
A német piacvezető kereskedelmi szövetkezet, az Edeka lényegét a független…
Tovább olvasom >További cikkeink
Bemutatkozik a vásárlás jövője
Új üzletágat épít a Coca-Cola HBC Magyarország. A vezető hazai…
Tovább olvasom >1700 tonna élelmiszert mentett meg a Munch 2024-ben
Közel öt éve kulcsfontosságú szereplője a magyar és kelet-közép európai…
Tovább olvasom >Virág Barnabás: továbbra is fegyelmezett inflációellenes politika indokolt
A globális befektetői hangulatot a decemberi kamatdöntés óta nagyfokú bizonytalanság…
Tovább olvasom >