Két év után először nőtt az e-kereskedelem Németországban
Az iparági szövetség szerint a német online kiskereskedelemben két év után először nőttek ismét kissé az eladások. A költések visszafogásának a vége azonban még nem látszik.
Két év óta először emelkedett a német online kiskereskedelem forgalma. Áprilistól júniusig az e-kereskedelmi forgalom 0,2%-kal 19,2 milliárd euróra nőtt – közölte hétfőn a bevh ágazati szövetség. Az első félévben regisztrált a 38,1 milliárd eurós értékesítés azonban 1,2%-kal még így is elmarad az egy évvel korábbitól.
A digitális szolgáltatások – például az utazásfoglalások vagy a jegyvásárlás – forgalma a második negyedévben 4,2%-kal, az első félévben pedig 8,4%-kal 6,45 milliárd euróra emelkedett.
– Elkezdődött egy piaci normalizálódás – mondta Martin Groß-Albenhausen, a német e-kereskedelmi szövetség (bevh) ügyvezető igazgatóhelyettese. – Ám még túl korai lenne a fogyasztási válság végéről beszélni – tette hozzá a szakember.
Ennek oka, hogy vannak bizonytalansági tényezők, így politikai destabilizáció és geopolitikai konfliktusok, amelyek lassíthatják a növekedéshez való visszatérést. Groß-Albenhausen szerint a mostanában igen gyakori fizetésképtelenségről szóló hírek is takarékosságra késztetik a fogyasztókat.
A bevh által vizsgált 19 termékkategóriából 12-ben volt növekedés. Különösen a csatornában nagyon fontos divatkereskedelem élénkülése és a napi fogyasztási cikkek folytatódó növekedési tendenciája (2,9-2,9%) adott nagy lendületet a tavaszi negyedévben. A szegmensek közül az élelmiszer-rendelések produkálták a legerősebb forgalomnövekedést (6,2%). Az első félévi 4%-os, 1,9 milliárd euróra történő növekedés szintén jóval az általános piaci trend felett van.
Az órákra és ékszerekre fordított luxuskiadások (2,9%-os növekedés a negyedévben), amelyek különösen megszenvedték a német fogyasztók spórolási magatartását, az ukrajnai háború kitörése óta először nőttek éves szinten – számolt be a Handelsblatt.
Kapcsolódó cikkeink
Visszaesett a kereslet: a Penny megszünteti az online házhozszállítást Németországban
A Penny bejelentette, hogy megszünteti online élelmiszer-házhozszállítási szolgáltatását Németországban, mivel…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligenciával segíti a bőrproblémák felismerését a dm és a Dermanostic
Új digitális szolgáltatással bővült a dm drogérialánc kínálata Németországban: a…
Tovább olvasom >Németországban csökkentek az ipari termelői árak júliusban
Németországban az elemzők által vártnál erőteljesebben csökkentek az ipari termelői…
Tovább olvasom >További cikkeink
GVH: az árréscsökkentés mérsékelte az árakat, az OKSZ bírálatát vitatják
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) közlése szerint az árréscsökkentés eredményes volt,…
Tovább olvasom >Megszólalt az OKSZ az árrésstop meghosszabbításával kapcsolatban
Orbán Viktor bejelentette az árrésstop meghosszabbítását. Az Országos Kereskedelmi Szövetség…
Tovább olvasom >Meghosszabbította a kormány az árrésstopot
Orbán Viktor a Harcosok Klubja nevű Facebook-csoportban jelentette be, hogy…
Tovább olvasom >