Két év alatt megfeleződött a bevásárlószatyrok mennyisége
Hét vezető brit kiskereskedelmi üzletlánc – köztük a Tesco, az Asda és a J Sainsbury – közreműködésével májusban közel felére csökkent a forgalomban lévő bevásárlószatyrok száma Nagy-Britanniában 2006. májusához képest.
Az üzletláncok még 2008-ban kötöttek önkéntes megállapodást a kormánnyal, vállalva, hogy felére csökkentik a forgalomban lévő bevásárlószatyrok mennyiségét. A legutóbbi felmérés eredménye azt igazolja, hogy az áruházak majdnem elérték céljukat, idén májusban ugyanis összesen 372 millió zacskót adtak a vásárlóknak, mely 48 százalékos csökkenés a 2006-os év azonos időszakának 718 millió darabos adatához képest.
A környezetvédelmi miniszter pozitívan értékelte az eredményt, kiemelve,, hogy ezáltal komoly megtakarítások érhetők el, mert nem kell az eldobott szatyrokat újrahasznosításra begyűjteni és kiválogatni – írja a Bloomberg.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A gazdálkodókban bíznak a legjobban
Az EIT Food Consumer Observatory legfrissebb, 2024-es Food Trust Reportja…
Tovább olvasom >BMI: mérsékelt bővülés februárban
A 2024. évi tavaszi időszak mérsékelt bővülését követően június óta tartós…
Tovább olvasom >Újra növekedési pályán a biopiac
A globális biopiac 2023-ban újra növekedési pályára állt, elérve a…
Tovább olvasom >