Két év alatt megfeleződött a bevásárlószatyrok mennyisége
Hét vezető brit kiskereskedelmi üzletlánc – köztük a Tesco, az Asda és a J Sainsbury – közreműködésével májusban közel felére csökkent a forgalomban lévő bevásárlószatyrok száma Nagy-Britanniában 2006. májusához képest.
Az üzletláncok még 2008-ban kötöttek önkéntes megállapodást a kormánnyal, vállalva, hogy felére csökkentik a forgalomban lévő bevásárlószatyrok mennyiségét. A legutóbbi felmérés eredménye azt igazolja, hogy az áruházak majdnem elérték céljukat, idén májusban ugyanis összesen 372 millió zacskót adtak a vásárlóknak, mely 48 százalékos csökkenés a 2006-os év azonos időszakának 718 millió darabos adatához képest.
A környezetvédelmi miniszter pozitívan értékelte az eredményt, kiemelve,, hogy ezáltal komoly megtakarítások érhetők el, mert nem kell az eldobott szatyrokat újrahasznosításra begyűjteni és kiválogatni – írja a Bloomberg.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >