Két és félszeresére nőtt a mobileszközös fizetések száma
A digitális, ezen belül a mobilos fizetések mögött álló masszív informatikai rendszer teljesen biztonságos vásárlásokat tesz lehetővé. Ezzel ma már egyre többen tisztában vannak, ezért nem meglepő az okoseszközös fizetések számottevő bővülése. Ez részben annak is köszönhető, hogy a járvány miatt 2020-ban rendkívüli mértékben felgyorsult a digitális megoldások iránti igény.
A lakossági ügyfelek okoseszközös fizetésre való egyre erőteljesebb fogékonyságának jele, hogy az idei második negyedévben a Magyarországon kibocsátott bankkártyákkal összesen 364 millió vásárlási tranzakció történt, ez pedig az előző év azonos időszakában regisztrált majdnem 283 millió fizetéshez képest 29%-os emelkedésnek felel meg. Az okoseszközös fizetéseket magában foglaló, úgynevezett kártyaalapú mobilfizetések ennél is nagyobb mértékű növekedést értek el: közel 63 millió alkalommal fizettek valamilyen mobileszközzel, ami tranzakciószámban két és félszeres bővülést jelent.
– Az okoseszközös fizetések extra biztonságot nyújtanak. Az okoseszközös fizetést az úgynevezett NFC-s és mobiltokenes technológia teszi lehetővé. Mindkettő abszolút biztonságos, és nagyon erőteljes banki informatikai rendszerek segítségével működnek – mondta Németh Balázs, a K&H innovációs vezetője.//
Ez a cikk a Trade magazin 2022.12.-01. számában olvasható
Kapcsolódó cikkeink
Lendületesen nyitotta az évet a budapesti tőzsde
Lendületesen nyitotta az évet a budapesti tőzsde irányadó mutatója: a…
Tovább olvasom >Kihirdették a 10. jubileumi K&H a fenntartható agráriumért ösztöndíjpályázat nyerteseit
Tizedszer hirdették ki a K&H a fenntartható agráriumért ösztöndíjpályázat nyerteseit.…
Tovább olvasom >Mélybe zuhant a magyar cégek digitális átalakulási mutatója
A K&H 2024 második féléves innovációs index kutatása szerint a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Enyhe visszaesést mutat a januári Beszerzési Menedzser Index
A Magyar Logisztikai, Beszerzési és Készletezési Társaság (MLBKT) friss jelentése…
Tovább olvasom >Európai Vásárlóerő 2024: Magyarország a 30. helyen
A GfK elemzése szerint 2024-ben az európai lakosság egy főre…
Tovább olvasom >SAP: Az unalom a márka halála
Elhagyja az unalmassá váló márkákat a Z generáció tagjainak csaknem…
Tovább olvasom >