Két és félszeresére nőtt a mobileszközös fizetések száma
A digitális, ezen belül a mobilos fizetések mögött álló masszív informatikai rendszer teljesen biztonságos vásárlásokat tesz lehetővé. Ezzel ma már egyre többen tisztában vannak, ezért nem meglepő az okoseszközös fizetések számottevő bővülése. Ez részben annak is köszönhető, hogy a járvány miatt 2020-ban rendkívüli mértékben felgyorsult a digitális megoldások iránti igény.
A lakossági ügyfelek okoseszközös fizetésre való egyre erőteljesebb fogékonyságának jele, hogy az idei második negyedévben a Magyarországon kibocsátott bankkártyákkal összesen 364 millió vásárlási tranzakció történt, ez pedig az előző év azonos időszakában regisztrált majdnem 283 millió fizetéshez képest 29%-os emelkedésnek felel meg. Az okoseszközös fizetéseket magában foglaló, úgynevezett kártyaalapú mobilfizetések ennél is nagyobb mértékű növekedést értek el: közel 63 millió alkalommal fizettek valamilyen mobileszközzel, ami tranzakciószámban két és félszeres bővülést jelent.
– Az okoseszközös fizetések extra biztonságot nyújtanak. Az okoseszközös fizetést az úgynevezett NFC-s és mobiltokenes technológia teszi lehetővé. Mindkettő abszolút biztonságos, és nagyon erőteljes banki informatikai rendszerek segítségével működnek – mondta Németh Balázs, a K&H innovációs vezetője.//
Ez a cikk a Trade magazin 2022.12.-01. számában olvasható
Kapcsolódó cikkeink
Derűre ború?
A legnagyobb hazai cégek gazdasági kilátásait és várakozásait vizsgáló K&H…
Tovább olvasom >Egy év alatt másfélszeresére nőtt az okoseszközös vásárlások száma
Folytatódik a digitális fizetések előretörése a K&H saját adatai szerint. Az…
Tovább olvasom >K&H: kopogtat a vakáció, irány a nagyvilág!
A nyári külföldi utazások sok középiskolás számára az első igazi…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Hortobágyi Csárdában lett hungarikum a csárda
Hungarikummá nyilvánították a csárdát és a badacsonyi kéknyelűt a Hungarikum…
Tovább olvasom >Sehol se lehet rágyújtani a franciáknál, ahol gyerekek vannak
Franciaország betiltja a dohányzást a gyerekek által látogatott közterületeken Július…
Tovább olvasom >Egy korszak lezárul, egy új indul – marketingvezetői váltás az Eisbergnél
Két év után búcsúzik az Eisbergtől Gál Judit, a cég…
Tovább olvasom >