Készül a Tudatos Vásárlás Rendszer
Uniós támogatást nyert el a Laurel Számítástechnikai Kft. a hazai fejlesztésű Laura kasszarendszerének bővítésére, hogy létrehozza Magyarországon a tudatos vásárlói magatartást ösztönző rendszert. A társaság a beruházáshoz szükséges összeg 35 százalékát, több mint 77 millió forintot nyerte el.
Az Európai Unió az Új Széchenyi Terv Gazdaságfejlesztési Operatív Program keretében 35 százalékos, több mint 77 millió forintos támogatást nyújt a Laura kasszarendszer továbbfejlesztésére, amellyel egy integrált statisztikai és marketinginformációs rendszer jöhet létre Magyarországon. A szolgáltatásba bekapcsolódó kereskedelmi hálózatok törzsvásárlóinak tranzakcióiról a kasszákon keresztül információk közvetíthetők a központi adatbázisnak, ezzel a kereskedők egy integrált statisztikai szolgáltatáshoz juthatnak. Ennek révén részletes elemzéseket végezhetnek a kereskedelmi forgalomról, vásárlói profilokhoz kötött ajánlatokat és egyéb marketingszolgáltatásokat is kialakíthatnak. A rendszer a vásárlók részére is információkat szolgáltat a tudatosvasarlas.hu portálon keresztül. Itt nyomon követhetik költéseiket és átalakíthatják fogyasztói szokásaikat, hogy költséghatékonyabban és környezettudatosabban szervezhessék bevásárlásaikat.
A projekt részeként megvalósítandó tudatosvasarlas.hu a rendszerhez kapcsolódó törzsvásárlók információs és közösségi weboldala is lesz egyben. A látogatók a portálon elemzést kapnak saját vásárlási szokásaikról, szembesülnek azzal, mely termékcsoportra mennyit, milyen rendszerességgel költenek. A vevő fogyasztásait különböző szempontok szerint értékeli a portál, ilyen lehet például, hogyan tudná költséghatékonyabbá, zöldebbé tenni a bevásárlásait. Az oldal egyszerűen áttekinthető diagramokkal, statisztikákkal, rövid „tudta-e” cikkekkel segíti a tudatosabb vásárlást. Ezen felül a látogatók a többiek számára is hasznos információkat tehetnek közzé, így a portál közösségépítő szolgáltatásokat is nyújt.
Technológiailag a Laura és a fejlesztendő Tudatos Vásárlás Rendszer a pénztárak kapcsolódási pontjain keresztül adatcserét tesz lehetővé a kassza, az egyes termékadatbázisok és a fejlesztendő marketinginformációs központ között. A központi rendszernek át kell vennie a kasszáról érkező információkat és komplex statisztikai és kampánymenedzsment adatszolgáltatást kell nyújtania a kereskedők és a fogyasztók számára.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Kacsából és a libából nagyjából ilyenkor esszük meg az éves mennyiséget
Hazánkban a kacsa- és a libahús fogyasztása döntően az ünnepi…
Tovább olvasom >A vásárlókkal együtt segít a Lidl
A Lidl Magyarország a Baptista Szeretetszolgálat karácsonyi adománygyűjtő kampányához csatlakozott,…
Tovább olvasom >A brazil nap íze minden kortyban: új Single Origin kávét vezet be az OMV
Új taggal bővült az OMV kávékínálata: a VIVA Single Origin…
Tovább olvasom >