Készül a Tudatos Vásárlás Rendszer

Szerző: trademagazin Dátum: 2013. 05. 06. 11:59

Egy Európai Uniós támogatást nyert kutatás-fejlesztési projekt bővítheti a kereskedők marketing-eszköztárát, egyben fejlesztheti a vásárlók tudatosságát – számolt be erről Árokszállási Erik, a Laurel Cégcsoporthoz tartozó Erba 96 Kft. ügyvezető igazgatója. A Laurel Retail konferencia első napjának délutánján tartott előadásában bemutatta, hogyan eredményez majd a projekt költséghatékonyabb működést, több vevőt, magasabb profitot a kereskedőknek.

Az Európai Unió 35 százalékos, több mint 77 millió forintos támogatást nyújt a Laura kasszarendszer továbbfejlesztésére, amellyel egy integrált statisztikai és marketinginformációs rendszer jöhet létre Magyarországon – számolt be a fejlesztésről Árokszállási Erik.
A szakértő elmondta, a szolgáltatásba bekapcsolódó kereskedelmi hálózatok törzsvásárlóinak tranzakcióiról a kasszákon keresztül információk közvetíthetők egy központi adatbázisnak, ezzel a kereskedők egy integrált statisztikai szolgáltatáshoz juthatnak. Ennek révén a kereskedők részletes elemzéseket végezhetnek a forgalomról, magasabb szinten megismerhetik a fogyasztói igényeket, vásárlói profilokhoz kötött ajánlatokat és egyéb marketingszolgáltatásokat is kialakíthatnak. Ezek pedig végső soron elégedettebb és több vásárlót, nagyobb bevételt és profitot hozhatnak.

A rendszer a vásárlók részére is információkat szolgáltat a tudatosvasarlas.hu portálon keresztül. Itt nyomon követhetik költéseiket és átalakíthatják fogyasztói szokásaikat, hogy költséghatékonyabban és környezettudatosabban szervezhessék bevásárlásaikat. Az oldal egyszerűen áttekinthető diagramokkal, statisztikákkal, rövid „tudta-e” cikkekkel segíti a tudatosabb vásárlást. Ezen felül a látogatók a többiek számára is hasznos információkat tehetnek közzé, így a portál közösségépítő szolgáltatásokat is nyújt.

A szakértő ismertette, technológiailag a Laura és a fejlesztendő Tudatos Vásárlás Rendszer a pénztárak kapcsolódási pontjain keresztül adatcserét tesz lehetővé a kassza, az egyes termékadatbázisok és a fejlesztendő marketinginformációs központ között. A központi rendszernek át kell venni a kasszáról érkező információkat és komplex statisztikai és kampánymenedzsment adatszolgáltatást kell nyújtania a kereskedők és a fogyasztók számára.

Árokszállási Erik hozzátette, idén januárban kezdték el a munkát, az első fázis közepén tartanak most, a nagy adatbázis és a lekérdezőrendszer létrehozásán dolgoznak. A projekt zárását 2014 júniusára tervezik.

Kapcsolódó cikkeink