Készül a Tokaj-hegyaljai borvidék stratégiája
Ahhoz, hogy Tokaj-Hegyalja újra a világ egyik vezető prémium bortermelő vidéke legyen, szükséges, hogy édes és száraz borok is kapcsolódjanak a Tokaji márkához – jelentette ki Tombor András, a Tokaj Borvidék Fejlesztési Tanácsának (TBFT) elnöke egy szakmai tanácskozáson. Beszámolt arról, hogy elkészült a borvidék jövőbeni stratégiájának tervezete. A borvidék megújulását célzó irányvonalakat egy 10 országra kiterjedő, a borfogyasztási szokásokat vizsgáló nemzetközi kutatás eredményei mentén alakították ki. Szeretnének megfelelni a világszerte tapasztalható trendnek, mely szerint a száraz és félszáraz borok előretörése miatt a Tokaji borvidéknek nyitnia kell a hagyományos aszú mellett a száraz borok felé is. Az előzetes számítások szerint 2020-ban már a száraz furmintok adhatják a tokaji bortermelés mennyiségének 60-65 százalékát, értékének pedig 52-57 százalékát – jelezte.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A Magyar Termék védjegy a cégeknek közösséget, a vevőknek megbízható minőséget ad
A kölcsönös előnyökön alapuló szakmai együttműködések képessé teszik a vállalkozásokat…
Tovább olvasom >Csatlakozik a Bonafarm Csoporthoz Szautner Péter
A Bonafarm Csoport vezérigazgató-helyetteseként és csoport stratégiai igazgatóként folytatja pályafutását…
Tovább olvasom >A Lidl és az Agrárminisztérium bejelentette: indul a hazai dinnyeszezon
Megérkezett az első, magyar beszállítóktól származó görögdinnye szállítmány a Lidl…
Tovább olvasom >