„Kész vagyok átvenni a vállalat vezetését” – Generációváltás a Mary-Ker Pastánál

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2025. 04. 28. 13:06

A generációváltás mindig fontos időszak egy családi vállalkozás életében. Ifj. Mándy Csaba, a Mary-Ker Pasta Kft. leendő vezetője a cég alapértékeinek megőrzése mellett innovatív szemlélettel fejleszti tovább a vállalatot, reagálva a modern fogyasztói igényekre és a piaci változásokra. Interjúnkban mesél a vállalat múltjáról, a vezetői szerep kihívásairól és a jövőbeli tervekről.

trade logo 2x superbrands Hogy emlékszik vissza, hogyan nőtt bele a vállalkozás vezetésébe?

Ifj. Mándy Csaba
tulajdonos-cégvezető
Mary-Ker Pasta

– Családunk története szorosan összefonódik az élelmiszeripar világával. Édesapám 1990-ben hozta létre a vállalatot, mivel régóta dédelgetett vágya volt egy élelmiszer-nagykereskedés megalapítása. Cégünket édesanyámról, Máriáról neveztük el Mary-Ker Pastának. 1993-ban édesapám kibérelte a Dunakeszi Tésztagyárat, s elindult a száraztészta gyártása. Egy évvel később meg is vásárolta az üzemet, amelyben számos fejlesztést hajtott végre. Az évek során kitartó munkával és elhivatottsággal elismert és sikeres márkát építettünk fel.

Én 1995-ben csatlakoztam a céghez, végigjárva minden egyes lépcsőt a csomagolástól a kereskedelemig. Az elmúlt évek tapasztalatait felhasználva kész vagyok átvenni a vállalat vezetését, ami nem csupán pozícióváltás számomra, hanem hatalmas felelősséget és lehetőséget is jelent.

trade logo 2x superbrands Hogyan készült fel az átvételre?

– Már gyermekkoromban tanúja voltam annak, hogyan működik a vállalkozás, és az évek során egyre inkább megértettem, hogy milyen elhivatottságot és elkötelezettséget igényel a cég vezetése. Tanulmányaimat és szakmai tapasztalataimat ennek megfelelően építettem fel: üzleti és élelmiszeripari ismereteket szereztem, majd különböző területeken dolgoztam a cégen belül, hogy a gyártástól a kereskedelemig minden egyes folyamatot átláthassak.

A felkészülés során kulcsfontosságú volt számomra, hogy alaposan megismerjem a vállalat minden aspektusát, beleértve a működési folyamatokat, a cég kultúráját, valamint az üzleti és pénzügyi tervezést. Emellett fontos volt, hogy mentorként is tekintsek édesapámra, hiszen az ő tapasztalatai és meglátásai pótolhatatlan értékkel bírnak. Apró lépésenként kezdtem el fejleszteni vezetői készségeimet, tanulni a konfliktuskezelést, a döntéshozatalt és a csapatépítést.

A családi vállalkozás vezetése gyakran egyensúlyozás a családi kötelékek és a professzionális elvárások között. Kulcsfontosságú volt számomra, hogy tisztában legyek a családi értékekkel, hagyományokkal, és tudjam, hogyan integráljam őket a vállalkozás jövőjébe.

A Mary-Ker Pasta dunakeszi üzeme

trade logo 2x superbrands Mit jelent a Mary-Ker Pasta számára a generációváltás?

– A generációváltás nem csupán azt jelenti, hogy valaki új vezetőként átveszi a vállalat irányítását, hanem lehetőséget ad arra is, hogy friss szemlélettel és innovatív ötletekkel gazdagítsuk a működést. Nagyon fontos számomra, hogy tiszteletteljesen folytassam édesapám munkáját, és megtartsam azokat az értékeket, amelyekre vállalkozásunk sikeres alapjai épültek.

Ugyanakkor a jövő kihívásait is felismerem, és azokra reagálva szeretném a céget továbbfejleszteni. A legújabb automatizált gyártási technológiák és az adatvezérelt döntéshozatal bevezetése lehetőséget biztosít arra, hogy még hatékonyabbá váljon a termelés és a logisztikai folyamatok kezelése. A környezettudatosság jegyében haladok a csomagolási megoldások és az alapanyagok tekintetében a fenntarthatóbb, környezetbarát alternatívák alkalmazása felé. A nemzetközi piacokon való jelenlét növelése, illetve az egészségtudatos termékek fejlesztése kulcsfontosságú elemei a jövőbeli növekedésünknek. Ezek a lépések biztosítják, hogy a vállalatunk ne csupán a jelen kihívásait kezelje, hanem a jövő­ben is sikeresen alkalmazkodjon a változó fogyasztói igényekhez.

A generációváltás nem csupán pozícióváltás, de hatalmas felelősség és lehetőség is

trade logo 2x superbrands Hogyan zajlott, zajlik a staféta átadása?

– A generációváltás egy fokozatos, hosszú távú folyamat, amely egyre nagyobb felelősséget igényel. Édesapám tapasztalataival és tanácsaival továbbra is mellettem áll, és a háttérből segít, amikor szükséges, miközben én fokozatosan elsajátítom a vezetői szerepet és a vállalat irányításának minden részletét.

A legnagyobb kihívást talán az jelenti, hogy a piac megfelelő módon értesüljön a változásról, és azt el is fogadja. Kulcsfontosságú számomra, hogy megértsem az ügyfelek és partnerek elvárásait, és bizonyítsam számukra, hogy nemcsak a családi név, hanem a szükséges tudás és szenvedély is jelen van bennem ahhoz, hogy a vállalkozást sikeresen továbbvigyem.

trade logo 2x superbrands Mik a további célok?

– Több, mint negyed évszázada vagyok családos, két leánygyermekem van, akiket a jövőben szeretnék bevonni a cég életébe. Célom, hogy családi vállalkozásunk és a Mándy név továbbra is erőteljes és tiszteletre méltó szereplője maradjon a hazai száraztészta-gyártásnak.

Vállalkozásunk jövőjét úgy képzelem el, hogy miközben megőrizzük a hagyományokat, folyamatosan fejlődünk, és alkalmazkodunk a modern világ kihívásaihoz, a fogyasztói szokások folyamatos változásához. A minőség, a megbízhatóság és a vásárlók iránti elkötelezettség továbbra is alapvető értékeink maradnak, de szeretném, hogy a cég az irányításom alatt innovatív, fenntartható és versenyképes legyen a következő évtizedekben is.

Innováció, minőség, fenntarthatóság

trade logo 2x superbrands Hogyan látja a Mary-Ker Pasta jövőjét a piacon?

– A magyar száraztészta-piac jövője számos lehetőséget és kihívást tartogat, amelyeket a Mary-Ker Pastának proaktívan kell kezelnie. A mai vásárlók egyre inkább tudatosan választanak, figyelembe véve az egészséges táplálkozást, a fenntarthatóságot, valamint az étkezési preferenciáikat. Számomra tehát kulcsfontosságú, hogy folyamatosan reagáljunk ezekre a trendekre, és olyan termékportfóliót kínáljunk, amely megfelel a modern fogyasztói elvárásoknak.

A piaci versenyelőny megőrzése érdekében számunkra kiemelten fontos a minőség megőrzése és folyamatos javítása. A márka neve és a vásárlók bizalma elsősorban ezen alapul. Ugyanakkor az innovációra is szükség van, hogy a cég lépést tartson a technológiai fejlődéssel és a piaci igényekkel.

Összességében a Mary-Ker Pasta Kft. jövőbeli stratégiájának kulcsa a folyamatos innováció, a megbízható minőség megőrzése és a fenntarthatóságra való fókuszálás. A cégnek rugalmasnak kell maradnia, hogy a gyorsan változó piaci környezetben megőrizze versenyelőnyét, és továbbra is meghatározó szereplője maradhasson a magyar száraztésztapiacnak. (x)

Kapcsolódó cikkeink