Késnek az IKEA és az Electrolux termékei, Afrikát kerülgetik a teherhajók
A jemeni húszi lázadók rendszeres támadásai a Vörös-tengeren kereskedelmi hajók ellen komoly hatással vannak a tengeri fuvarozásra. A Szuezi-csatorna elkerülése érdekében egyre több teherhajó választja az Afrika megkerülését, ami hosszabb hajóutakat és növekvő költségeket eredményez. A helyzet komolyságát mutatja, hogy több mint száz alkalommal indítottak támadást kereskedelmi hajók ellen a húszik csak az elmúlt hónapokban.
Az átirányított hajók miatt a tengeri fuvarozás költségei meredeken emelkednek. A Drewry tanácsadócég adatai szerint november vége óta közel megkétszereződött a konténerszállítás ára. Az emelkedés főként az Ázsia és Európa közötti viszonylatokon mutatkozik ki, és a következő hetekben további emelkedés várható a vörös-tengeri helyzet miatt.
Az Oxford Economics számításai szerint, ha a teherhajóknak hosszabb ideig el kell kerülniük a Vörös-tengert és a Szuezi-csatornát, az éves szinten 0,6 százalékponttal növelheti a globális inflációt. Európában még nagyobb mértékű növekedés várható. Több vállalat, köztük az IKEA és az Electrolux is késésekre figyelmeztetett egyes termékeknél az ellátási lánc problémái miatt.
A húszi lázadók a Vörös-tengeren közlekedő kereskedelmi hajókat gázai háború óta támadják. A konfliktusban a húszik a palesztinokat támogatva izraeli városokat is célba vettek ballisztikus rakétákkal. A jemeni polgárháború, amely közel tíz éve tart, szaúdiak támogatását élvezi a kormányerők és az Irán által támogatott lázadócsoportok között.
Kapcsolódó cikkeink
Újabb márkákkal erősít Csehországban az AutoWallis Csoport
Az AutoWallis Csoport tovább bővíti tevékenységét Csehországban, miután megvásárolta a…
Tovább olvasom >Bemutatták a 30. Logisztikai Évkönyvet
December 16-án az UniZone BGE Hallgatói Centrumban debütált a Magyar…
Tovább olvasom >Díjemelés a Magyar Postánál: ennyibe kerülnek majd a leggyakoribb postai szolgáltatások 2025-ben
A Magyar Posta célkitűzése továbbra is az, hogy hatékonyan és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >