Késik a dinnyeszezon
Az előző évhez képest három hetes csúszással, július 10-én kezdődik az idei dinnyeszezon – közölte a Magyar Dinnyeszövetség elnöke.
Simonka György elmondta: a késedelmes kezdést a májusi hűvös és csapadékos időjárás okozza. A vízözön és a jégeső azonban nemcsak késleltette az érést, hanem megközelítőleg ezer hektáron el is pusztította a palántákat.
Az országban hétezer hektáron termesztenek dinnyét, de az idén csak hatezer hektáron tudják majd felszedni a termést. Ebből a területből háromezer hektárral részesedik a dél-békési Medgyesegyháza és környéke, így a térség a hazai dinnyetermesztés fellegvárának számít. Ráadásul a kiváló minőségű termőtalaj és az alkalmazott korszerű technológia miatt ott átlagosan és hektáronként kétszer annyi dinnyét takarítanak be, mint az ország más térségiben. Simonka György a várható piaci helyzettel kapcsolatban jelezte: kiváló minőségűnek ígérkezik az idei dinnye, ám megismétlődhetnek a korábbi évekről ismert piaci zavarok.
Mint mondta, tavaly országosa 150 ezer tonna dinnye termett, s ezt a mennyiséget – normális viszonyok között – jó áron és könnyen lehetne értékesíteni a hazai és a külpiacokon. A termés fele általában külföldre kerül, ám a szervezetlen termelők és néhány tisztességtelen felvásárló komoly károkat okozhat az ágazatnak. Ráadásul a multinacionális áruházláncok 30-60 napos késedelemmel fizetnek, ami komoly likviditási gondot okoz a termelőknek. A szövetség ezért kezdeményezni kívánja a kormánynál, hogy létesüljön egy olyan pénzügyi alap, amely segítségével a kereskedők és felvásárlók azonnal tudnak fizetni a termelőknek.
A dinnyeszövetség mindemellett célszerűnek tartja az uniónál a földrajzi árujelző oltalom bevezetését azért, hogy csak az ellenőrzött és legkiválóbb minőségű dinnyék kerüljenek a piacra – írja az Origo.

Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Föld napja: Felemás a magyar lakosság klímatudatossága
Április 22-e a Föld napja, így kifejezetten aktuális kérdés a…
Tovább olvasom >Országos kampányt indított a Tej Terméktanács a trappista sajt népszerűsítésére
A Tej Terméktanács országos marketingkampányt indított a hazai előállítású trappista…
Tovább olvasom >Bizalomzuhanás a globális gazdaságban az amerikai vámháború nyomán
A világgazdaság vezető szereplőinek gazdasági bizalmi indexei jelentősen romlottak az…
Tovább olvasom >