Késésben a bormarketing
A korábbi évek átláthatatlan működése után a tavaly megújult szervezeti rendszerben sem tudtak időben, az év elején elindulni a nagyobb bormarketing-kampányok.
A népszerű zenész és tévés személyiség, Hajós András mért ki fröccsöket a megjelenteknek egy pénteken Budapesten megtartott rendezvényen, amellyel az idén is útjára indították az úgynevezett Fröccsbuszt. Az összesen 60 millió forintból megvalósuló kampány célja, hogy népszerűsítse a magyar borból készíthető fröccsöket, és – Tóth Gedeon, az Agrármarketing Centrum (AMC) szakmai tanácsadójának megfogalmazása szerint – leválassza a fröccsről a hozzá kapcsolódó, sokakban még mindig élő negatív konnotációkat.
A bormarketingszempontból támogatható kampány kissé megkésett a Világgazdaságnak név nélkül nyilatkozó borászok szerint. A Fröccsbusznak az idén is az ország nagy fesztiváljait kellene végigjárnia, ám ezek közül a legtöbb már lezajlott, igaz, a legnagyobb, a Sziget még hátravan.
A bormarketing szervezeti hátterének tavaly novemberi átszervezése óta eltelt hónapokban javarészt a Vidékfejlesztési Minisztérium, az Agrármarketing Centrum és a Bormarketing Bizottság közti egyeztetések történtek, csak kora nyárra sikerült kiírni a pályázatokat. Bár a korábbi években más szervezeti rendszerben is voltak késlekedések, tavaly például még négy borszerda-alkalom volt országszerte, a kampány 2010 áprilisi kiírása után. Az idei késés miatt a főétel mellé magyar bort fél áron kínáló éttermi akcióra már csak két napon kerülhet sor ősszel. Újdonság azonban az idén először kiírt alföldi borokat népszerűsítő pályázat.
Sokat lendítene a bormarketing ügyén, ha a borászok aktívabbak lennének, és létrejönne egy szakmaközi szervezet. A jelenlegi kormány megtesz mindent, hogy elősegítse az ügyet, de a szakmára is szükség lenne – nyilatkozta lapunknak Tornai Tamás. A Magyar Szőlő- és Bortermelők Szövetségének elnöke hozzátette: a borásztársadalom nem kontrollálja eléggé a pénzek elköltését. Belefáradtak a borászok az elmúlt években a bormarketinggel kapcsolatos problémákba. A szakma nem ismeri a részleteket, hogy mekkora keret áll rendelkezésre bormarketingcélokra, és hogy pontosan mire megy a pénz – írja a Világgazdaság Online.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Még mindig lehet spórolni, de nem minden árrésstopos terméken
Bár a magyarországi árrésstopok hatása kezd érezhetővé válni a hazai…
Tovább olvasom >Több mint 13 tonna adomány gyűlt össze a NOE és a CBA közös húsvéti akcióján
Több mint 13 tonna adomány gyűlt össze a Nagycsaládosok Országos…
Tovább olvasom >Fagyos tavasz, súlyos károk: összeomolhat a gyümölcstermés 2025-ben
Az áprilisi fagyok komoly pusztítást végeztek a magyar gyümölcstermesztésben: egyes…
Tovább olvasom >