Késésben a bormarketing
A korábbi évek átláthatatlan működése után a tavaly megújult szervezeti rendszerben sem tudtak időben, az év elején elindulni a nagyobb bormarketing-kampányok.
A népszerű zenész és tévés személyiség, Hajós András mért ki fröccsöket a megjelenteknek egy pénteken Budapesten megtartott rendezvényen, amellyel az idén is útjára indították az úgynevezett Fröccsbuszt. Az összesen 60 millió forintból megvalósuló kampány célja, hogy népszerűsítse a magyar borból készíthető fröccsöket, és – Tóth Gedeon, az Agrármarketing Centrum (AMC) szakmai tanácsadójának megfogalmazása szerint – leválassza a fröccsről a hozzá kapcsolódó, sokakban még mindig élő negatív konnotációkat.
A bormarketingszempontból támogatható kampány kissé megkésett a Világgazdaságnak név nélkül nyilatkozó borászok szerint. A Fröccsbusznak az idén is az ország nagy fesztiváljait kellene végigjárnia, ám ezek közül a legtöbb már lezajlott, igaz, a legnagyobb, a Sziget még hátravan.
A bormarketing szervezeti hátterének tavaly novemberi átszervezése óta eltelt hónapokban javarészt a Vidékfejlesztési Minisztérium, az Agrármarketing Centrum és a Bormarketing Bizottság közti egyeztetések történtek, csak kora nyárra sikerült kiírni a pályázatokat. Bár a korábbi években más szervezeti rendszerben is voltak késlekedések, tavaly például még négy borszerda-alkalom volt országszerte, a kampány 2010 áprilisi kiírása után. Az idei késés miatt a főétel mellé magyar bort fél áron kínáló éttermi akcióra már csak két napon kerülhet sor ősszel. Újdonság azonban az idén először kiírt alföldi borokat népszerűsítő pályázat.
Sokat lendítene a bormarketing ügyén, ha a borászok aktívabbak lennének, és létrejönne egy szakmaközi szervezet. A jelenlegi kormány megtesz mindent, hogy elősegítse az ügyet, de a szakmára is szükség lenne – nyilatkozta lapunknak Tornai Tamás. A Magyar Szőlő- és Bortermelők Szövetségének elnöke hozzátette: a borásztársadalom nem kontrollálja eléggé a pénzek elköltését. Belefáradtak a borászok az elmúlt években a bormarketinggel kapcsolatos problémákba. A szakma nem ismeri a részleteket, hogy mekkora keret áll rendelkezésre bormarketingcélokra, és hogy pontosan mire megy a pénz – írja a Világgazdaság Online.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI elemzés: Miért élnek szűkösebben a magyar háztartások, mint bárki más az EU-ban?
Képzeljük el, hogy minden uniós ország lakói egy nagy áruházban…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelői árak 2025. májusban az előző hónaphoz képest 0,7 százalékkal mérséklődtek, az egy évvel korábbihoz képest átlagosan 6,9 százalékkal növekedtek
2025 májusában az ipari termelői árak átlagosan 6,9 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >A fogyasztás húzza a gazdaságot
Az Egyensúly Intézet friss előrejelzése szerint a magyar gazdaság idei…
Tovább olvasom >