Késedelmek várhatóak a Shein és Temu rendeléseknél az amerikai vámhatóságok új intézkedései miatt
A legfrissebb jelentések szerint az amerikai Vám- és Határvédelem (CBP) szigorította az ellenőrzéseket az illegális áruk behozatalának megfékezése érdekében, ami közvetlen hatással van a Shein és Temu online kereskedelmi óriásokra. Ezek a lépések késedelmet okozhatnak a több milliárd dollár értékű, Kínából érkező olcsó online megrendelések szállításában.

Késedelem várható
A CBP által nemrégiben felfüggesztett vámügynökök a gyorsított vámkezelési program részeként dolgoztak, amelynek célja volt az 800 dollár alatti küldemények gyorsabb feldolgozása. Ez a program jelentősen hozzájárult ahhoz, hogy a nagy mennyiségű online rendelés zökkenőmentesen haladjon át az amerikai kikötőkön. Azonban a szigorítások miatt most minden belépési ponton késedelmek várhatóak.
A CBP döntése kritikus időszakban érkezik, amikor előrejelzések szerint több mint 1 milliárd csomag érkezik az Egyesült Államokba, és ezek nagy része Kínából származik. A szigorított ellenőrzések politikai nyomásra születtek, azzal a céllal, hogy védelmezzék az amerikai vállalkozásokat és megfékezzék az illegális kábítószer-behozatalt.
A változások hatására az illinois-i SEKO Logistics beperelte az amerikai Nemzetközi Kereskedelmi Bíróságot, azzal az állítással, hogy a CBP nem biztosított számukra megfelelő értesítést vagy orvoslási lehetőséget. Néhány nagy logisztikai vállalat, mint például a UPS és a DHL Express, nem érintett a felfüggesztésben, de más szolgáltatóknak alkalmazkodniuk kell az új kihívásokhoz.
Ezek az intézkedések a csempészett áruk behozatalának megnehezítése és egy biztonságosabb kereskedelmi környezet megteremtése céljából kerültek bevezetésre, de a gyakorlati kivitelezés és a késedelmek jelentős hatással lehetnek a globális e-kereskedelemre, különösen a csúcsidőszakokban.
Kapcsolódó cikkeink
Versenytényezővé válik a telephely az e-kereskedelemben
A digitalizáció és a fogyasztói elvárások gyors változása nyomán az…
Tovább olvasom >Algoritmusok irányítják a kosarat – így alakítják át az online platformok a vásárlói döntéseket
Az impulzusvásárlás már nem csupán fogyasztói pszichológia, hanem üzleti modell:…
Tovább olvasom >Omnichannel vagy semmi – Az e-commerce új iránya
„Mintegy 450 ezer magyar 2023-ban úgy vásárolt először a Temun,…
Tovább olvasom >További cikkeink
„A polc nemcsak hely, hanem stratégia” – a P&G újragondolja a vásárlói élményt Magyarországon
Interjú Joanna Bohdanowicz-cal, a Procter & Gamble Közép-európai szenior igazgatójával…
Tovább olvasom >Brüsszel eljárást indított Magyarország ellen az árréskorlátozások miatt
Két kötelezettségszegési eljárást is indított Magyarország ellen az Európai Bizottság,…
Tovább olvasom >Májusban lassult az éves infláció az euróövezetben és az EU-ban
Az euróövezetben és az Európai Unióban is lassult az éves…
Tovább olvasom >