Kerülje el a csapdákat! – már dübörög a Black Friday
Bár a Black Friday hivatalos időpontja csak november 29., már most is rengeteg akcióval és gyakran megdöbbentően magas kedvezményeket hirdető kampányokkal találkozhatnak a vásárlók. A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) október végén tájékoztató kampányt indított, amelyhez most újabb, a közösségi médiában elérhető tájékoztató videót tett közzé. A cél, hogy a fogyasztók elkerüljék a megtévesztő ajánlatokat és tudatos döntéseket hozzanak vásárlásaik során.
A Black Friday időszakában különösen fontos a tudatos vásárlás, mivel sok vállalkozás kihasználja a fokozott vásárlási kedvet. Ilyenkor ugyanis sok kereskedő él a „kihagyhatatlan ajánlat” ígéretével, ami gyakran nem olyan előnyös, mint amilyennek elsőre látszik. Gyakori trükk a nagy arányú kedvezményeket hirdető akció, amely csak néhány, limitált mennyiségű termékre vonatkozik, vagy az eredeti árakat emelik meg az „akció” előtt, hogy a kedvezmény mértéke még látványosabbnak tűnjön. Emellett a sürgető üzenetek, mint például a „Már csak pár darab maradt!” vagy a „Csak ma érvényes az ajánlat!” könnyen impulzusvásárlásra ösztönözhetnek.
A GVH új vidójában gyakorlatias, könnyen követhető tanácsokkal látja el a fogyasztókat, hogy az év végi vásárlási lázban se érje őket kellemetlen meglepetés. A cél, hogy a vásárlók ne csak anyagi szempontból előnyös, de fenntartható és körültekintő döntéseket hozzanak ebben a kiemelt időszakban is.
A GVH nemcsak a fogyasztók, hanem a vállalkozások segítésére is törekszik: oktatóvideóval támogatja a kereskedőket az akciókra vonatkozó jogszabályok betartásában. A hatóság szorosan figyelemmel kíséri a webshopok árfeltüntetési gyakorlatát, és szükség esetén intézkedik, ahogy tette ezt nemrégiben a Notino ügyében is. A versenyhatóság továbbra is fogadja a jelzéseket a piaci versenyt érintő esetekben, részletes tájékoztatást adva a fogyasztóknak a honlapján a lehetséges lépésekről és az egyéb segítségnyújtó szervekről.
Kapcsolódó cikkeink
A zöld kommunikáció csak megfelelő módon használva előny
Az elmúlt években alapvetően változott meg a fogyasztói magatartás, sokkal…
Tovább olvasom >GVH-intézkedés: Több mint száz kistermelő és új munkahelyek a SPAR-nál
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) fellépése nyomán több mint száz hazai…
Tovább olvasom >A foodora Magyarország közleménye a GVH határozatáról
Felelős vállalatként folyamatosan azon dolgozunk, hogy a szolgáltatásunk bárki számára…
Tovább olvasom >További cikkeink
Átadták a Joint Venture Szövetség vállalati díjait
A közel 40 éves múltra visszatekintő Joint Venture Szövetség (JVSZ)…
Tovább olvasom >Jön a kereskedelmi haszon mérséklése? A kereskedőket és az áruházláncokat is kritizálta Orbán Viktor évértékelőjében
Egyes alapvető élelmiszerek árát a kereskedők és az áruházláncok jelentősen…
Tovább olvasom >Zöldség, gyümölcs, tejtermék áfa-visszatérítés a nyugdíjasoknak: működni fog?
A miniszterelnök a szombati évértékelő beszédében bejelentette, hogy az év…
Tovább olvasom >