Kereskedői felmérés: a beiskolázás az idén 20-30 ezer forintba kerül gyermekenként
Az iskolakezdés átlagosan 20-30 ezer forintba kerül gyermekenként, ám ez az összeg meg is duplázódhat, például egy új iskolatáska vásárlása esetén – közölte a REGIO Játékkereskedelmi Kft. (REGIO JÁTÉK) felmérése alapján szerdán az MTI-vel.
A felmérés a REGIO JÁTÉK saját értékesítési adatain, valamint egy 2022. július 22-28. között elvégzett online kutatáson alapul, amelyben 1153, általános iskolás korú gyermeket nevelő szülő vagy nagyszülő vett részt. A kutatás nem reprezentatív a teljes magyar lakosságra nézve, ugyanakkor alkalmas a magyar családok véleményének feltérképezésére.
A vállalat online vásárlás esetén 7 százalék, míg hagyományos vásárlásnál 10 százalék kosárérték-növekedéssel számol az előző évhez képest. A nagy bevásárlásra a magyar családok jelentős része tudatosan készül anyagilag – állapították meg a felmérésben.
Gyaraki Dávid, a REGIO JÁTÉK marketingvezetője a közleményben az idén az átlagos áruházi vásárlás értékét 7513 forintra, míg az online vásárlást 10 800 forintra becsülte.
A felmérés szerint az alapvető tanszerekre a megkérdezett családok közel fele 10-20 ezer forintot, egynegyede pedig akár 20-30 ezer forintot költ.
A marketingvezető kiemelte, a beiskolázási költségek lényeges részét az iskolatáska teszi ki, a szülők 65 százaléka vásárol az idén újat, jellemzően 10-20 ezer forintért.
A kérdőív alapján új iskolatáska választásra 10-ből 6 családban akkor kerül sor, ha az előző tartóssága már nem megfelelő. A döntés során pedig a kényelem, az ergonómia és a tartósság a három legfontosabb tényező.
A felmérés szerint 10-ből 9 család tudatosan készül anyagilag a szeptemberi tanévkezdésre, a válaszadók 70 százaléka szerint legalább 50 százalékkal drágábban lehet beszerezni a felszereléseket, ez pedig 10-ből 8 család számára nagy terhet jelent.
A REGIO Játékkereskedelmi Kft.-t 1990-ben családi vállalkozásként alapította Gyaraki József, a cég ügyvezetője. Termékkörében a különféle játékok mellett iskolaszerek és gyermekruhák is megtalálhatók. A cég országszerte 42 bolttal rendelkezik, és mintegy 25 százalékos részesedésével piacvezető a hagyományos magyar játékpiacon.
Kapcsolódó cikkeink
Ezért választják még sokan a boltokat az online vásárlás helyett
Vásárlás előtt a vevők még mindig szeretik személyesen megvizsgálni a…
Tovább olvasom >KPMG CEO Outlook 2024: az általános válságállóság megteremtésében rejlik a siker titka
A globális nagyvállalatok vezérigazgatóinak 72 százaléka továbbra is bízik a…
Tovább olvasom >Virágzik a használt termékek piaca
A felnőtt magyar lakosság kétharmada vásárolt már használt terméket, elsősorban…
Tovább olvasom >További cikkeink
Visszafogottabb eredményt hozott az ősz az idegenforgalomban
A nyári szezon növekedése után az ősz első hónapja visszafogottabb…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A hazai fogyasztás erősödik
A hazai fogyasztás erősödik, a belső kereslet és az ettől…
Tovább olvasom >Csokiláz és pikáns rendelések – a magyarok így ünneplik a halloweent
Különleges rendelések és új édességtrendek Közép-Európában: egyre népszerűbbek az intim…
Tovább olvasom >