Kereskedői felmérés: a beiskolázás az idén 20-30 ezer forintba kerül gyermekenként
Az iskolakezdés átlagosan 20-30 ezer forintba kerül gyermekenként, ám ez az összeg meg is duplázódhat, például egy új iskolatáska vásárlása esetén – közölte a REGIO Játékkereskedelmi Kft. (REGIO JÁTÉK) felmérése alapján szerdán az MTI-vel.

20-30 ezret költenek egy-egy gyerekre a családok
A felmérés a REGIO JÁTÉK saját értékesítési adatain, valamint egy 2022. július 22-28. között elvégzett online kutatáson alapul, amelyben 1153, általános iskolás korú gyermeket nevelő szülő vagy nagyszülő vett részt. A kutatás nem reprezentatív a teljes magyar lakosságra nézve, ugyanakkor alkalmas a magyar családok véleményének feltérképezésére.
A vállalat online vásárlás esetén 7 százalék, míg hagyományos vásárlásnál 10 százalék kosárérték-növekedéssel számol az előző évhez képest. A nagy bevásárlásra a magyar családok jelentős része tudatosan készül anyagilag – állapították meg a felmérésben.
Gyaraki Dávid, a REGIO JÁTÉK marketingvezetője a közleményben az idén az átlagos áruházi vásárlás értékét 7513 forintra, míg az online vásárlást 10 800 forintra becsülte.
A felmérés szerint az alapvető tanszerekre a megkérdezett családok közel fele 10-20 ezer forintot, egynegyede pedig akár 20-30 ezer forintot költ.
A marketingvezető kiemelte, a beiskolázási költségek lényeges részét az iskolatáska teszi ki, a szülők 65 százaléka vásárol az idén újat, jellemzően 10-20 ezer forintért.
A kérdőív alapján új iskolatáska választásra 10-ből 6 családban akkor kerül sor, ha az előző tartóssága már nem megfelelő. A döntés során pedig a kényelem, az ergonómia és a tartósság a három legfontosabb tényező.
A felmérés szerint 10-ből 9 család tudatosan készül anyagilag a szeptemberi tanévkezdésre, a válaszadók 70 százaléka szerint legalább 50 százalékkal drágábban lehet beszerezni a felszereléseket, ez pedig 10-ből 8 család számára nagy terhet jelent.
A REGIO Játékkereskedelmi Kft.-t 1990-ben családi vállalkozásként alapította Gyaraki József, a cég ügyvezetője. Termékkörében a különféle játékok mellett iskolaszerek és gyermekruhák is megtalálhatók. A cég országszerte 42 bolttal rendelkezik, és mintegy 25 százalékos részesedésével piacvezető a hagyományos magyar játékpiacon.
Kapcsolódó cikkeink
Vonzások és választások
Az Eventrend cégcsoport 2024 végén reprezentatív kérdőíves kutatást végzett közel…
Tovább olvasom >A generált reklámok negatívan befolyásolhatják a fogyasztói percepciót
Az NIQ legújabb kutatása szerint az AI által készített reklámok…
Tovább olvasom >Az IKEA kutatása szerint a magyarok 77 százaléka mobilozik az ágyban
Az alvás elengedhetetlen a testi és lelki egészségünk megőrzéséhez. Az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Tudatosabban vásárolunk? Töretlen a kereslet a hazai ízek iránt
Több száz magyar termelővel működik együtt a Kifli.hu, hogy minél…
Tovább olvasom >Kamatkedvezmény a zöldhitelre
Még kedvezőbb lesz a népszerű lakáscélú zöldhitel a K&H-nál. A legnépszerűbb…
Tovább olvasom >Friss felmérés: A visszautasítástól való félelem bénítja a vállalkozásokat
Egy friss felmérés szerint a vállalkozások 33 százaléka a visszautasítástól…
Tovább olvasom >