Kereskedői felmérés: a beiskolázás az idén 20-30 ezer forintba kerül gyermekenként
Az iskolakezdés átlagosan 20-30 ezer forintba kerül gyermekenként, ám ez az összeg meg is duplázódhat, például egy új iskolatáska vásárlása esetén – közölte a REGIO Játékkereskedelmi Kft. (REGIO JÁTÉK) felmérése alapján szerdán az MTI-vel.

20-30 ezret költenek egy-egy gyerekre a családok
A felmérés a REGIO JÁTÉK saját értékesítési adatain, valamint egy 2022. július 22-28. között elvégzett online kutatáson alapul, amelyben 1153, általános iskolás korú gyermeket nevelő szülő vagy nagyszülő vett részt. A kutatás nem reprezentatív a teljes magyar lakosságra nézve, ugyanakkor alkalmas a magyar családok véleményének feltérképezésére.
A vállalat online vásárlás esetén 7 százalék, míg hagyományos vásárlásnál 10 százalék kosárérték-növekedéssel számol az előző évhez képest. A nagy bevásárlásra a magyar családok jelentős része tudatosan készül anyagilag – állapították meg a felmérésben.
Gyaraki Dávid, a REGIO JÁTÉK marketingvezetője a közleményben az idén az átlagos áruházi vásárlás értékét 7513 forintra, míg az online vásárlást 10 800 forintra becsülte.
A felmérés szerint az alapvető tanszerekre a megkérdezett családok közel fele 10-20 ezer forintot, egynegyede pedig akár 20-30 ezer forintot költ.
A marketingvezető kiemelte, a beiskolázási költségek lényeges részét az iskolatáska teszi ki, a szülők 65 százaléka vásárol az idén újat, jellemzően 10-20 ezer forintért.
A kérdőív alapján új iskolatáska választásra 10-ből 6 családban akkor kerül sor, ha az előző tartóssága már nem megfelelő. A döntés során pedig a kényelem, az ergonómia és a tartósság a három legfontosabb tényező.
A felmérés szerint 10-ből 9 család tudatosan készül anyagilag a szeptemberi tanévkezdésre, a válaszadók 70 százaléka szerint legalább 50 százalékkal drágábban lehet beszerezni a felszereléseket, ez pedig 10-ből 8 család számára nagy terhet jelent.
A REGIO Játékkereskedelmi Kft.-t 1990-ben családi vállalkozásként alapította Gyaraki József, a cég ügyvezetője. Termékkörében a különféle játékok mellett iskolaszerek és gyermekruhák is megtalálhatók. A cég országszerte 42 bolttal rendelkezik, és mintegy 25 százalékos részesedésével piacvezető a hagyományos magyar játékpiacon.
Kapcsolódó cikkeink
Imádják a nyereményjátékokat a magyar vevők egy friss kutatás szerint
Szinte minden magyar vásárló hajlandó többet költeni, ha ezzel nyerési…
Tovább olvasom >Új munkavállalói értékrend formálódik – avagy mit jelent ma a „jó munkahely”?
A Randstad globális kutatása, a Workmonitor 2025 átfogó képet ad…
Tovább olvasom >EY: Kiveszőben a márkahűség – szinte csak az ár-értékarány számít
Világszerte aggódnak a vevők az egyre emelkedő megélhetési költségek miatt,…
Tovább olvasom >További cikkeink
GKI Elemzés: EU-s források nélkül csak döcögne a hazai gazdaság
Idén május 1-én ünnepeljük uniós csatlakozásunk 21. évfordulóját. EU-s tagságunknak…
Tovább olvasom >Csökkentette az élelmiszerárakat az árrésstop és az online Árfigyelő bővítése
2025 áprilisában csökkent az infláció és az élelmiszerárak növekedési üteme…
Tovább olvasom >NGM: mindig fellépünk az indokolatlan áremelés ellen, a következő hónapokban tovább csökkenhet az infláció
Áprilisban az infláció mértéke 4,2 százalékra, míg az élelmiszerinflációé 5,4…
Tovább olvasom >