Kereskedj Okosan! Retail konferencia: Nem csak az új pénztárgépekre kell odafigyelni
Hamarosan megrendezzük a Kereskedj Okosan! Retail Konferenciát, amelynek különös aktualitást ad az online pénztárgépes szabályozás változása. Manapság elsősorban arról szólnak a hírek, hogy bővítik a pénztárgép használatára kötelezettek körét, ugyanakkor lesznek olyan követelményváltozások, amelyek mindenkit érintenek, még azokat is, akik jelenleg is online pénztárgépet használnak.
Két ütemben bővítik az online pénztárgépek használatának kötelezettségét. Idén szeptembertől többek között az autó- és motorkerékpár javítással, – karbantartással, – alkatrész kereskedelemmel foglalkozó cégek, a plasztikai sebészek, a diszkók, a ruhatisztítók és a testedzési szolgáltatásokat nyújtók számára írják elő az online pénztárgépek használatát. 2017 januárjától a pénzváltók számára is kötelezővé teszik az online kasszák üzemeltetését. Szó van arról, hogy a taxisok bevételét is szeretné látni a NAV, de ennek módja még egyeztetés tárgya. Az NGM becslése szerint a döntés eredményeként mintegy 30 ezer új pénztárgépet köthetnek be az adóhivatalhoz.
A használatra kötelezettek körének bővítése mellett a piacon élénk érdeklődést váltott ki, hogyan változik a pénztárgépek működésének, üzemeltetésének szabályozása. Ez ugyanis nemcsak az új gépekre terjed ki, hanem az összes, már használatban lévő kasszára.
A Magyar Pénztárgép Szövetség szerint az új szabályozás észszerűbb, mint korábban, és nagy segítséget jelent a felhasználóknak, hogy ezen túl át lehet íratni egy másik vállalkozás nevére az adóügyi ellenőrző egységeket (AEE). Ha valaki eddig bezárta az üzletét, 8 évig kellett volna őriznie az AEE-t. Az üzemeltetők szempontjából jó hír lehet, hogy szigorodtak a szervizelés feltételei és így szakképzett, engedéllyel rendelkező technikusok láthatják el a szervizelési tevékenységet. A módosítás nyomán ugyanis a pénztárgép-műszerészek csak a forgalmazók és AEE-gyártók tanúsítványa alapján kaphatnak szervizengedélyt.
Most az a legnagyobb kérdés, mi a teendője annak, aki meg akar felelni az új szabályozásnak? Milyen átalakításra lesz szükség? Minden kasszát szervizbe kell-e vinni az átalakításhoz, vagy megoldható a módosítás szoftveresen, távoli telepítéssel? Minderről részletesen szó lesz, a Kereskedj Okosan! Retail konferencián, ahol a NAV és az NGM prominensei is előadást tartanak, valamint a Laurel szakembereitől is lehet kérdezni az Online kassza infópont standnál.
A konferencia időpontja: 2016. május 5. csütörtök, 9 órától
Helyszín: Boscolo Budapest Hotel (1073 Erzsébet krt. 9-11.)
Bővebb információ és regisztráció: www.retailkonferencia.hu
Kapcsolódó cikkeink
Nappal hagyományos, éjjel automata
A tervek szerint már idén nyáron elindulnak az első távfelügyelt…
Tovább olvasom >Ismét sikeres megjelenés volt a Jövő Áruháza
A SIRHA Budapest 2024 szakkiállítás hivatalos lapja a Trade magazin, amely…
Tovább olvasom >Így működnek majd a távfelügyelt boltok
A közelmúltban jelentették be, hogy rövidesen Magyarországon is elindulnak az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Kiberbiztonság = üzleti érdek
A digitalizáció mindennapjaink szerves részévé vált, ám a technológiai fejlődés…
Tovább olvasom >Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >