Kereskedj Okosan! Retail konferencia: Nem csak az új pénztárgépekre kell odafigyelni

Szerző: trademagazin Dátum: 2016. 04. 21. 12:34

Hamarosan megrendezzük a Kereskedj Okosan! Retail Konferenciát, amelynek különös aktualitást ad az online pénztárgépes szabályozás változása. Manapság elsősorban arról szólnak a hírek, hogy bővítik a pénztárgép használatára kötelezettek körét, ugyanakkor lesznek olyan követelményváltozások, amelyek mindenkit érintenek, még azokat is, akik jelenleg is online pénztárgépet használnak.

Laurel_logo

Két ütemben bővítik az online pénztárgépek használatának kötelezettségét. Idén szeptembertől többek között az autó- és motorkerékpár javítással, – karbantartással, – alkatrész kereskedelemmel foglalkozó cégek, a plasztikai sebészek, a diszkók, a ruhatisztítók és a testedzési szolgáltatásokat nyújtók számára írják elő az online pénztárgépek használatát. 2017 januárjától a pénzváltók számára is kötelezővé teszik az online kasszák üzemeltetését. Szó van arról, hogy a taxisok bevételét is szeretné látni a NAV, de ennek módja még egyeztetés tárgya. Az NGM becslése szerint a döntés eredményeként mintegy 30 ezer új pénztárgépet köthetnek be az adóhivatalhoz.

A használatra kötelezettek körének bővítése mellett a piacon élénk érdeklődést váltott ki, hogyan változik a pénztárgépek működésének, üzemeltetésének szabályozása. Ez ugyanis nemcsak az új gépekre terjed ki, hanem az összes, már használatban lévő kasszára.

A Magyar Pénztárgép Szövetség szerint az új szabályozás észszerűbb, mint korábban, és nagy segítséget jelent a felhasználóknak, hogy ezen túl át lehet íratni egy másik vállalkozás nevére az adóügyi ellenőrző egységeket (AEE). Ha valaki eddig bezárta az üzletét, 8 évig kellett volna őriznie az AEE-t. Az üzemeltetők szempontjából jó hír lehet, hogy szigorodtak a szervizelés feltételei és így szakképzett, engedéllyel rendelkező technikusok láthatják el a szervizelési tevékenységet. A módosítás nyomán ugyanis a pénztárgép-műszerészek csak a forgalmazók és AEE-gyártók tanúsítványa alapján kaphatnak szervizengedélyt.

Most az a legnagyobb kérdés, mi a teendője annak, aki meg akar felelni az új szabályozásnak? Milyen átalakításra lesz szükség? Minden kasszát szervizbe kell-e vinni az átalakításhoz, vagy megoldható a módosítás szoftveresen, távoli telepítéssel? Minderről részletesen szó lesz, a Kereskedj Okosan! Retail konferencián, ahol a NAV és az NGM prominensei is előadást tartanak, valamint a Laurel szakembereitől is lehet kérdezni az Online kassza infópont standnál.

 

A konferencia időpontja:       2016. május 5. csütörtök, 9 órától

Helyszín:                                                     Boscolo Budapest Hotel (1073 Erzsébet krt. 9-11.)

 

Bővebb információ és regisztráció: www.retailkonferencia.hu

 

Kapcsolódó cikkeink