Kereskedelmi törvényt módosítana a francia kormány
Egyszerűsítené a boltnyitást és üdvözölné a diszkonthálózatokat a Sárkozy-kormány, az intézkedéstől a magas élelmiszerárak csökkenését várja.
Franciaországban ezer lakosra
280 négyzetméternyi élelmiszert kínáló
szupermarket jut, ami jelentősebb, mint Nagy-Britanniában,
Olaszországban vagy Spanyolországban, de elmarad
Németországtól. A francia élelmiszerpiacnak
ugyanakkor csak alig 13 százaléka forgalmaz
diszkontáron, míg Németországban például
ez az arány 40 százalék. A Franciaországban
működő öt nagykereskedelmi csoport (Carrefour, Leclerc,
Casino, Super U és Auchan) felosztotta maga között
az országot és szinte alig van olyan régió
ahol egynél több lánc lenne jelen. Eddig a kormány
azért korlátozta a hipermarketek nyitását,
hogy ezzel óvja meg a helyi kiskereskedőket.
Most liberalizálnák a
termelők és a kereskedők közti ártárgyalásokat,
így gyakorolva nyomást a gazdákra azért,
hogy csökkentsék termékeik alapárait.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
MBH gyorselemzés: Továbbra is visszafogott az ipar teljesítménye
Az ipar továbbra is gyenge számokat produkál: júniusban az ipari…
Tovább olvasom >AI és fenntarthatóság lehetnek a középvállalatok kitörési pontjai a bizonytalanság idején
A Grant Thornton International Business Report (IBR) legfrissebb adatai szerint…
Tovább olvasom >Sokkal többen mondanának fel, mint tavaly, ha megszűnne a home office
A munkavállalók túlnyomó többsége távmunka-párti, és egyre többen is végeznék…
Tovább olvasom >